Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن حمزه‌لو  گفت: ۵٢۴ هزار و ۴٧۴ خانوار در استان آذربایجان غربی در ۶ هزار و ۵۸۸ هکتار از بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی می گوید: برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان در این بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، هم اکنون ٣٠ طرح بازآفرینی در استان در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی پیشرفت اجرایی این طرح‌ها ٨٣ درصد است که با ۵١٧ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا بوده و شامل احداث خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضا‌های عمومی است.

حمزه لو گفت: اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است.

وی می گوید: با توجه به سیاست‌های دولت، پاسخگویی به نیازسنجی مسکن در چارچوب طرح‌های جامع، تامین مسکن محرومان و تسریع در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در رأس برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بخشی از دستاورد‌های مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی به پروژه‌های بازآفرینی شهری مربوط می‌شود، و اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکرد‌های بازآفرینی شهری به شمار می‌رود که هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سکونت گاه های غیر رسمی آذربایجان غربی راه و شهرسازی بافت فرسوده ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف‌های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در محدوده بافت‌های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان‌ها است. این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی این بافت‌های فرسوده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت‌ها هستند. همچنین ۴ چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده که راهکار این است ما با بسته‌های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی شهرسازانه را اجرا می‌کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارائه خدمات می‌پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم.

کد خبر 6094227 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران