Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@07:22:52 GMT

کدام سری لپ‌تاپ ایسوس بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۶۱۸۶

کدام سری لپ‌تاپ ایسوس بهتر است؟

شرکت ایسوس یکی از پیشتازان صنعت تولید لپ‌تاپ در جهان و رقیب قدرتمند برندهای مطرحی مانند Apple و Microsoft است. محصولات Asus هر ساله در حال توسعه و پیشرفت هستند، در حدی که وقتی تصمیم می‌گیریم یکی از لپ‌تاپ‌های این برند را بخریم، یک محصول جدید را رونمایی و ما را شوکه می‌کند.

اغراق نیست اگر بگوییم محصولات ایسوس یکی از یکی بهتر است، ولی با توجه به اینکه هر کدام از این محصولات ویژگی‌ها و امکانات خاص خودشان را دارند و برای گروه‌های خاصی از کاربران (دانشجویان، برنامه نویسان، گیمرها، کاربران عمومی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) طراحی شده‌اند؛ تصمیم گرفتیم در این مطلب به سراغ معرفی بهترین سری لپ‌تاپ‌های ایسوس برویم. اگر از علاقه‌مندان این برند محبوب هستید یا قصد خرید لپ‌تاپ ایسوس را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی انواع سری لپ‌تاپ‌های ایسوس

با مروری بر سری‌های مختلف لپ‌تاپ‌های ایسوس و روند رو به رشد ارتقا فناوری‌های سخت افزاری و نرم افزاری این محصولات، متوجه می‌شویم که Asus شعار خود، یعنی در جستجوی شگفتی‌ها را عملی ساخته است. همه محصولات ایسوس با رویکرد تکیه بر تفکر، نوآوری و زیبایی در طراحی تولید می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند.

محصولات ایسوس در سری‌های مختلف طراحی شده‌اند، از جمله؛

لپ‌تاپ ایسوس سری F، سری M، سری P، سری  ZENBOOK، سری  ROG، ایسوس TUF گیمینگ، سری N، سری S، لپ‌تاپ ایسوسVIVOBOOK FLIP، سری R، سری A، سری K و سری X.

از بین این محصولات، سری‌های TUF گیمینگ، ZENBOOK و ROG از نظر قدرت پردازنده، کیفیت ساخت و سخت افزارهای سیستمی در رده بندی خود بهترین هستند، ولی برای اینکه با ویژگی‌های تولیدات این سه سری بیشتر آشنا شویم، در ادامه به بررسی جزئیات آنها می‌پردازیم.

 

لپ‌تاپ ایسوس سری Tuf گیمینگ

لپتاپ ایسوس Tuf گیمینگ یکی از قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین محصولات ایسوس است. محصولات این سری برای اجرای بازی‌های حرفه‌ای و سنگین و استفاده از نرم افزارهای قوی ویرایش ویدیو و طراحی و رندرگیری، گزینه‌ی مناسبی هستند، چون از نظر CPU و بروز بودن پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی فوق العاده قدرتمند هستند.

پردازنده لپ‌تاپ‌های Tuf گیمینگ از نوع Core i7 یا Core i9 و پردازنده گرافیکی آنها از نوع Nvidia GeForce است، این یعنی سخت افزار بسیار سریع و قدرتمندی دارند. کیفیت ساخت و زیبایی ظاهری این محصولات نیز جذاب و متفاوت است. طراحی بدنه آنها ساده و زیباست، وزن سبکی دارند و از مقاومت مناسب و استحکام کافی برای جابجایی و حمل برخوردار هستند.

کیفیت نمایشگرهای سری Tuf گیمینگ Full HD است. کیبورد و صفحه لمسی این لپ‌تاپ‌ها نیز از نظر زیبایی و راحتی نمره خوبی می‌گیرد. سیستم تهویه و خنک‌کننده آنها بسیار قوی و نسبت به ورود گرد و غبار تقریباً نفوذناپذیر است. قدرت شارژدهی باتری و همچنین کیفیت صدای اسپیکرها نیز در سطح قابل قبولی است.

قیمت لپ‌تاپ Tuf گیمینگ

لپ‌تاپ‌های ایسوس سری Tuf گیمینگ، ورژن پایین‌تر محصولات سری RUG هستند. ولی جزو محصولات حرفه‌ای و نسبتاً گران قیمت Asus محسوب می‌شوند. البته نباید فراموش کنیم که دلیل این قیمت، وجود سریع‌ترین و قدرتمندترین پردازشگر، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce و کیفیت بالای قطعات داخلی و ساخت آنهاست.

 

لپ‌تاپ ایسوس سری Zenbook

لپتاپ ایسوس سری Zenbook در مقایسه با سایر محصولات ایسوس ظریف‌تر، سبک‌تر و باریک‌تر است. محصولات این سری، به‌دلیل وزن سبک و طراحی ظریف، برای استفاده روزمره واقعاً ایده آل هستند و حمل و نقل آنها آسان است. لپ‌تاپ‌های zenbook قدرت پردازنده بسیار بالایی دارند، چون پردازنده مرکزی همه محصولات این سری از نوع Core i7 و Core i9 است ولی برای بازی و اجرای رندرهای سنگین پیشنهاد نمی‌شوند.

طراحی بدنه محصولات سری زنبوک، سبک ولی مقاوم است. در طراحی بدنه‌ی این لپ‌تاپ‌ها از موادی استفاده شده که مقاومت آنها را برای استفاده روزمره و حتی ضربه افزایش داده است. سری zenbook با ویژگی‌های منحصر بفردی مانند پردازنده قوی و رزولوشن بالا، وزن سبک و ظرافت در طراحی، رقیبی جدی برای محصولات هم رده خود مانند مک‌بوک پرو و Dell XPS محسوب می‌شود.

قیمت لپ‌تاپ Zenbook

لپ‌تاپ‌های ایسوس سری Zenbook جزو محصولات باکیفیت میان‌رده ایسوس هستند. یعنی در مقایسه با لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای مانند TUF قیمت کمتری دارند، ولی از نظر کیفی همچنان در نوع خود بهترین هستند. چون ویژگی‌هایی که یک لپ‌تاپ کامل و باکیفیت برای رفع نیازهای روزمره کاربر لازم دارد، یکجا در خود جمع کرده است.

لپ‌تاپ ایسوس سری Rog

لپ‌تاپ ایسوس سری Rog رقیب اصلی محصولات فوق حرفه‌ای برندهای اپل و مایکروسافت و لپ‌تاپی فوق العاده قدرتمند و حرفه‌ای برای اجرای بازی‌های سنگین، اجرای نرم افزارهای گرافیک و انیمیشنی و رندرگیری پروژه‌های طراحی و معماری است. محصولات این سری عبارتند از: ASUS ROG، ROG Zephyrus و ROG Strix.

پردازنده مرکزی لپ‌تاپ ایسوس ROG از نوع Core i7، Core i9 یا Ryzen است که می‌تواند انواع بازی‌ها و نرم‌افزارهایی که به پردازنده قدرتمند نیاز دارد، بدون مشکل اجرا کند. کیفیت نمایشگر این لپ‌تاپ‌ها Full HD است و در کنار اسپیکرهای قوی این محصول، سری ROG را به سیستمی دوست داشتنی برای بازی‌های فول اچ دی تبدیل کرده است. لپ‌تاپ‌های ایسوس rog از نظر ظرافت طراحی، زیبایی و تنوع رنگ، کم نظیر هستند. پردازنده گرافیکی آنها از نوع Nvidia GeForce است و عملکرد بسیار خوبی دارد.

قیمت لپ‌تاپ سری Rog

لپ‌تاپ‌های Rog جزو محصولات گران قیمت و رده‌بالای کمپانی ایسوس هستند و نسبت به سایر محصولات قیمت بالاتری دارند. البته ناگفته نماند که قیمت این لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با مشابه آنها در برندهای اپل و مایکروسافت، واقعاً مناسب و اقتصادی است.

نکات مهم خرید لپ‌تاپ‌های ASUS

حالا که با محصولات محبوب ایسوس آشنا شدیم، بد نیست با هم نکاتی را مرور کنیم که در زمان خرید این لپ‌تاپ‌ها، می‌تواند به ما در انتخاب بهتر کمک کند.

به قدرت پردازنده مرکزی، حافظه داخلی مورد نیاز و قدرت گرافیک دستگاه دقت کنید، تا چیزی که واقعاً برای کار شما مناسب است، تهیه کنید.

ابعاد و کیفیت صفحه نمایشگر، کیفیت صفحه کلید و موس، زیبایی ظاهری و رنگ لپ‌تاپ را براساس سلیقه خودتان انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که محصولات حرفه‌ای ظاهر پر زرق و برقی ندارند.

در نهایت به بودجه‌تان توجه کنید. هر چند قیمت محصولات ایسوس در مقایسه با کیفیت آنها و محصولات مک بوک و مایکروسافت، واقعاً مناسب است.

 

سخن پایانی

همه محصولات ایسوس در نوع خود بهترین هستند، ولی ما سعی کردیم 3 مورد را که نسبت به سایر محصولات طرفداران بیشتری دارد، به شما معرفی کنیم. لپ‌تاپ‌های ایسوس عملکرد درجه یک خود را مدیون کیفیت قطعات و پردازنده‌های بهینه شده و قوی خود هستند. به همین دلیل است که امروز ایسوس به یکی از قابل اعتمادترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در جهان تبدیل شده است.

اگر تصمیم به خرید لپ‌تاپ ایسوس دارید، پیشنهاد ما فروشگاه آنلاین پلازا دیجیتال است که نمایندگی رسمی ایسوس در ایران است و کالاهای خود را با تضمین اصالت کالا و کارت گارانتی تحویل مشتریان می‌دهد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لپ تاپ ایسوس سری لپ تاپ های ایسوس محصولات ایسوس لپ تاپ ها Tuf گیمینگ ویژگی ها سری Zenbook حرفه ای بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟

اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، از سال گذشته با ۵۹ شهر کلید خورد و در ادامه بر تعداد شهرهای تحت پوشش برنامه افزوده شد.

این برنامه که وزارت بهداشت اصرار زیادی بر اجرای آن دارد، تا حدود زیادی شبیه برنامه پزشک خانواده است که گفته می‌شود برنامه سلامت خانواده جایگزین آن شده است. اما، روند اجرای برنامه سلامت خانواده در شهرهایی که کلید خورده است، نشان می‌دهد که تفاوت چندانی با برنامه پزشک خانواده ندارد. با این تفاوت که تغییراتی در ترکیب تیم مراقب سلامت به وجود آمده است.

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در دفاع از برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع؛ معتقد است که با توجه به اهمیت مراقبت‌های بهداشتی اولیه PHC و آثار ارزشمند آن، دولت سیزدهم و وزارت بهداشت به دنبال توسعه این مدل هستند و با توجه به عدم پوشش مناسب خدمات سلامت خانواده در سطح شهرها، طرح پزشک خانواده در شهرها برای ما اهمیت دارد و متأسفانه پزشکان ما کوریکولوم درسی مناسب در این زمینه با محتوای آموزشی لازم را نداشته‌اند. لذا بهتر است مراقبان سلامت را از کارشناسان حوزه پرستاری یا مامایی در مراکز شهری داشته باشیم که بعد از دو سال طرح، آن گونه که پزشکان برنامه‌ریزی می‌کنند، قصد خداحافظی و رفتن به دوره تخصص را نداشته باشند و چنین افرادی، مسئول پیگیری و درمان ساکنان شهرها خواهند بود و followup را در حوزه درمان نیز به عهده خواهند داشت.

وزارت بهداشت مدعی است که اساس برنامه سلامت خانواده، بر این نکته قرار گرفته که هر شهروند ایرانی یک مراقب سلامت و هر خانم ایرانی نیز یک مامای مراقب داشته باشد و هر شهروند و خانواده‌اش، علاوه بر مراقب سلامت سطح اول، یک پزشک خانواده نیز داشته باشند که در صورت نیاز ارجاع به وی انجام شود و در صورت نیاز به سطوح بالاتر ارجاع داده و پیگیری‌ها صورت می‌گیرد.

در این طرح، مراقب سلامت به عنوان رکن اصلی است که می‌تواند کارشناس بهداشت یا پرستاری باشد و باید یک کارشناس مامایی نیز در ازای هر بلوک ۳۰۰۰ نفره در نظر گرفته شود و رکن دیگر این برنامه، یک پزشک خانواده با حداقل مدرک پزشکی عمومی و گذراندن آموزش‌های لازم است و در مرکز جامع سلامت دندانپزشک، کارشناسان ناظر، کارشناس سلامت روان، کارشناس تغذیه و دیگر حرفه‌های مورد نیاز نیز حضور دارند.

در سطوح اولیه ارائه خدمات سلامت، پایگاه‌های سلامت خانواده را خواهیم داشت و سپس با ظرفیت ۴ بلوک از چنین زیرمجموعه‌هایی؛ مرکز خدمات جامعه سلامت را داریم که در آن خدمات تجمیع می‌شوند و تعداد ۴۰ تا ۸۰ هزار نفر را پوشش می‌دهند و در این سطح کارشناسان بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و مدیریت سلامت هم جزو برنامه هستند.

منتقدان چه می‌گویند

محمدجواد کبیر، عضو شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت، با عنوان این مطلب که حدود ۶۳ درصد بیمه شدگان کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت: اجرای یکپارچه این طرح به نظر می‌رسد که قابل تحقق نباشد زیرا بیمه شدگان همگانی بیمه سلامت به خوبی قابل پوشش هستند، اما بیمه تأمین اجتماعی تکلیفش روشن نیست.

وی افزود: اگر به نظام ارائه خدمت در PHC توجه کنیم، به نقش عوامل محیطی مانند سالم‌سازی آب و…، نیز پرداخته می‌شد که در شهرها قابلیت اجرا ندارد. همچنین اگر بخواهیم بر خانواده متمرکز شویم؛ باید در شهرها به اختیارات و خواسته‌های مردم هم با توجه به گستردگی انتخاب‌های آنان در مقایسه با روستا توجه کنیم.

امیدوار رضایی، عضو پیوسته فرهنگستان و عضو شورای آینده‌نگاری نیز گفت: در نظام جمهوری اسلامی باید همه اقدامات و برنامه‌ها بر اساس سیاست‌های کلی نظام باشد و از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت ۱۰ سال می‌گذرد و در مجمع تشخیص مصلحت روی آن کار شده و در بند ۷ این سیاست‌های کلی آمده است که قانون به صورت مصوبات مجلس یا لوایح وزارتی باید زیربنای اصلی هر برنامه‌ای باشد که تاکنون در برنامه سلامت خانواده این نکته دیده نشده است.

حسین ملک افضلی، عضو پیوسته فرهنگستان و عضو شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت گفت: باید در شهرها با توجه به سطح بالای تحصیلات مردم، برنامه را به جای مراقب محور بودن، در قالب پزشک محور بودن طراحی کنیم؛ زیرا پزشکان جایگاه والایی برای جلب اعتماد مردم در اجرای این برنامه دارند و مراقبان سلامت زیر نظر پزشکان فعالیت کنند.

وی افزود: پیشنهاد بنده تکمیل کار کارشناسی با کمک خبرگان این عرصه و داشتن صبر لازم قبل از آغاز عجولانه برنامه فعلی است که منابع را به‌هدر خواهد داد و این برنامه قرار نیست تمام مشکلات حوزه سلامت یا PHC را حل کند و باید منابع مالی و انسانی آن تأمین شود و در نگاه حداکثری باید مشکلات انباشته PHC در سنوات گذشته را با کمک آن حل کرد.

فاطمه درخشانی، عضو پیوسته و عضو شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت در بیان دیدگاه خود گفت: در این طرح به بحث پرداخت بیمه‌ها در مقایسه با دوره‌های گذشته که پزشک خانواده را اجرا می‌کردیم، کمتر توجه شده است.

وی افزود: در اجرای طرح پزشک خانواده در تجربه‌ای که ما داشتیم، مردم به پزشک عمومی اعتماد کافی نداشتند. اکنون که قرار است مراقب سلامت با مدرک کارشناسی، مسئولیت این برنامه را داشته باشد، باید ببینیم اعتماد مردم تا چه حد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟