Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل آموزش‌وپرور استان همدان از عدم حضور مستقیم ۳۳ درصد دانش‌آموزان استان در شبکه شاد خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمو نقوی چهارشنبه ۱۱ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در ایام کرونا که در اختیار ما قرار دارد در وضعیت مطلوبی نیست و الان نمی‌توانیم آن را اعلام کنیم چون باید راستی‌آزمایی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقوی تصریح کرد: سه هزار و ۵۰۰ نفر تکرار پایه در کلاس اول ابتدایی داشتیم و برخی افراد نیز در سال گذشته برای کلاس اول ثبت نام نکرده بودند و امسال به مدرسه آمدند.

وی با بیان اینکه باید هوشمندسازی را پیگیری کنیم و شاد باید توسعه پیدا کند، توضیح داد: ۹۲ هزار دانش‌آموز یعنی ۳۳ درصد دانش‌آموزان استان به صورت مستقیم در شاد حضور ندارد و این تعداد، افرادی هستند که در روستاهای دور دست زندگی می‌کنند و حضوری درس می‌خوانند. ۷۶ روستا اینترنت ندارد و آموزش دانش‌آموزان آن‌ها به صورت حضوری یا به وسیله بسته آموزشی است.

مدیرکل آموزش‌وپرور استان همدان، خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در استان همدان، فاقد موبایل و تبلت هستند.

نقوی در رابطه با وضعیت افزایش شهریه مهدهای کودک، مطرح کرد: شهریه مهدهای کودک ۳۵۰ هزار تومان است و با صبحانه و وسائل تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم میرسد.

ستاد اسکان فرهنگیان در حال آماده باش

وی با اشاره به تعطیلات نوروز و ستاد اسکان فرهنگیان همدان، توضیح داد: ستاد اسکان در آماده باش است و  هنوز خبر قطعی به ما نداده‌اند. جلسات اولیه را گذاشتیم و مراکز رفاهی و ۱۹۹ کلاس ویژه را در نواحی یک و دو آماده کردیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، ادامه داد: ۷۰۰ کلاس برای ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان، پیش بینی کردیم که در شهرستان‌های همدان، ملایر، لالجین، کبودراهنگ و بهار، قرار دارند.

نقوی در ابطه با بررسی وضعیت گسترش اعتیاد در میان دانش‌آموزان، گفت: بررسی آمار دست ما نیست و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد را به جد دنبال می‌کنیم و حتی در شورای فرهنگ عمومی هم به دنیال کنترل اعتیاد در بین دانش‌آموزان و معلمان، هستیم.

وی با تأکید بر این مسئله که معضل اصلی ما نیروی انسانی است، اظهار کرد: نیروی انسانی جایگاه خاص و مسئله مهمی است، معلم می‌تواند یک کلاس را با کم‌ترین امکانات اداره و کمبودها را جبران کند.

مدیرکل آموزش‌وپرور استان همدان، ادامه داد: در سند تحول بنیادین، آن‌چیزی که قله است، دانشگاه فرهنگیان است و از بهترین‌های کنکور سراسری باید وارد این دانشگاه شوند.

جذب ۴۵۷ نفر با آزمون

نقوی با بیان اینکه امسال ۴۵۷ نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می‌شوند، تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۸ که در قانون برنامه ششم توسعه آمده، آموزش و پرورش برای رشته‌هایی که در دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان نمی‌تواند تربیت کند، افرادی را از سایر دانشگاه‌ها جذب کند.

وی با تأکید بر اینکه فروش جزوه به دانش‌آموز نباید محلی برای درآمدزایی معلمان باشد، گفت: فقط در هنرستان‌های کار و دانش به دلیل به روز بودن مطالب، می‌توانند از جزوه برای دانش‌آموزان، استفاده کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرور استان همدان، خاطرنشان کرد: ۳۰۷ هزار دانش‌آموز، ۲۵۰ مجموعه آموزشی، ۲۲ هزار معلم شاغل و۱۸ هزار بازنشسته در مجموعه آموزش‌وپرورش استان وجود دارند و با نیروی‌های خدماتی ۴۱ هزار نفر پرسنل در استان همدان، داریم.

نقوی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب، بیان شده که بزرگترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است، این سرمایه‌ها در آموزش و پرورش رشد می‌کنند و آینده جامعه را رقم می‌زنند و برای اینکه آموزش و پرورش به وظیفه خود عمل کند همه نهادها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند و ما در بحث شاخص‌های مختلفی ارزیابی باید جزو ۱۰ استان برتر شویم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم به ۱۰ استان برتر کشور تبدیل شویم باید شاخص‌هایی از وضعیت موجود را احصاء کنیم به عنوان مثال ما در حال حاضر، رتبه ۲۲ کنکور سراسری در درس زبان انگلیسی را در ۱۲ سال گذشته داشتیم، درصد قبولی امتحانات نهایی در استان همدان، پایین‎تر از میانگین کشوری است و در قبولی‌های کنکور سراسری رتبه ۱۷ در کشور را داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شبکه شاد آموزش مجازی آموزش و پرورش دانش آموزان ستاد اسکان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟

محسن زارعی؛ درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۲ برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده، اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند
  • انتقال تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های ارتش برای حضور در کنکور سراسری