Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:38:58 GMT

گاز گرفتگی سگ‌های ولگرد در اردستان افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۶۱۹۷

گاز گرفتگی سگ‌های ولگرد در اردستان افزایش یافته است

ایسنا/اصفهان مسئول مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: وضعیت گاز گرفتگی سگ‌های ولگرد در شهرستان اردستان افزایشی است که مسئولان و متولیان مربوطه باید برای ساماندهی اینگونه حیوانات برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

ابوالفضل میرابوطالبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رسالت بهداشت محیط بازدید از مراکز تهیه و توزیع امکان عمومی و بررسی وضعیت آنها و همچنین بررسی و رسیدگی به شکایت‌های مردمی از طریق سامانه ۱۹۰ و نظارت بر نحوه دفع زباله‌های عمومی و عفونی و نحوه دفن فاضلاب و نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته تاکنون ۳۶۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۴۸۰ بازدید از اماکن عمومی و ۸۶۴ بازدید از اماکن بین راهی انجام شده است، افزود: از این تعداد بازدید ۱۳۴ واحد به دستگاه قضایی معرفی و ۴۲۲ مورد اخطاریه بهداشتی دریافت کردند.

مسئول مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ واحد به دلیل تخلف بهداشتی مشمول پلمب شدند، تصریح کرد: بیشترین تخلفاتی که در رستوران‌های شهرستان مشاهده شده استفاده از زعفران‌های تقلبی بوده است. همچنین استفاده رنگ‌های غیرمجاز در قنادی‌ها و فروش محصولات غیرمجاز و تاریخ گذشته در فروشگاه‌های مواد غذایی بیشترین تخلفات بوده است.

زباله‌های شهری به درستی دفن بهداشتی نمی‌شود

میر ابوطالبی با اشاره به وضعیت زباله‌های شهری و عفونی شهرستان، خاطرنشان کرد: بهداشت محیط در خصوص دفن زباله‌های شهری مشکلاتی را با شهرداری و دهیاری‌های این شهرستان دارد زیرا به درستی دفن بهداشتی نمی‌شود، اما زباله‌های عفونی شهرستان توسط پیمانکار در سطح شهرستان جمع‌آوری و در بیمارستان اردستان توسط دستگاه مخصوص بی‌خطر می‌شود و در حاشیه محل دفن زباله‌های شهری در ترانشه های جداگانه دفن می‌شود.

وی اضافه کرد: با توافقی که انجام شده بی خطرسازی زباله‌های عفونی شهرستان وظیفه بیمارستان شهید بهشتی اردستان است که باید انجام شود.

مسئول مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به گلایه‌های مردمی در خصوص وضعیت سگ‌های بلاصاحب و ولگرد، گفت: طبق قانون هر سه ماه یک‌بار باید کمیته ارزیابی وضعیت اینگونه حیوانات توسط شهرداری بررسی شود. از نظر بهداشت محیط سگ‌های ولگرد ابتدا باید زنده گیری، عقیم‌سازی و سپس رهاسازی شوند و در مواردی که سگ‌ها بیمار باشند معدوم می‌شوند.

میرابوطالبی با بیان اینکه وضعیت سگ‌های ولگرد در شهرها و روستاهای شهرستان مشکلاتی را به وجود آوردند، اظهار کرد: متأسفانه شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان برای ساماندهی سگ‌های ولگرد هزینه نمی‌کنند که این امر باعث شده از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۱ مورد گاز گرفتگی سگ‌های ولگرد به مراکز بهداشت گزارش شود.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۷۰ مورد گاز گرفتگی در مناطق شهری و ۴۱ مورد در روستاها گزارش شده است، گفت: وضعیت گاز گرفتگی سگ‌های ولگرد در شهرستان اردستان افزایشی است که مسئولان و متولیان مربوطه باید برای ساماندهی اینگونه حیوانات برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

شهرداری در رسیدگی به محل نگهداری دام‌ها کوتاهی می‌کند

مسئول مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه طبق قانون مسئولیت نگهداری دام در مناطق شهری با شهرداری‌ها است، افزود: متأسفانه به دلیل اینکه شهرداری‌ها در موضوع رسیدگی به محل نگهداری دام‌ها کوتاهی می‌کند، وضعیت خوبی را در این بخش نداریم و هر هفته گلایه‌هایی را از طرف شهروندان به بهداشت محیط گزارش می‌شود. البته باید توجه کرد که شغل اصلی مردم شهرستان کشاورزی و دامپروری است.

میرابوطالبی بر لزوم تکمیل و راه‌اندازی مجتمع‌های نگهداری دام در خارج از مناطق شهری و مسکونی تأکید کرد و گفت: وضعیت طویله‌ها در شهر اردستان اصلاً قابل قبول نیست و باید برای جمع آوری و رفع این وضعیت برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها گاز گرفتگی سگ گاز گرفتگی سگ های ولگرد سگ های ولگرد زباله های شهری نگهداری دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از پسماند و دفع غیر اصولی زباله، معضلات زیست محیطی را موجب خواهد شد، افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان در هفته گذشته، با پیگیری مستمر دادستان شهرستان بهشهر، مقرر شد مکان دفن زباله بصورت دائمی از محل فعلی به مکان دیگری در مجاورت کمپوست شهرداری بهشهر منتقل شود.

پوریانی با اشاره به این مطلب که از امروز کوچکترین زباله ای به مکان کنونی دفن زباله بهشهر منتقل نخواهد شد، افزود: به صورت نمادین چند درخت با حضور مسئولان شهرستانی در این محل غرس شد و پس از خاکریزی و نهال کاری کامل، این مکان به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در استان از مسائل مهمی است که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: شهرستان بهشهر از نظر گردشگری و همچنین محیط زیست مورد توجه است و باید با برنامه ریزی مناسب برای بهره مندی درست از این مواهب خدادادی ارزشمند تلاش شود.

کد خبر 6093175

دیگر خبرها

  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • برق‌گرفتگی عامل از دست دادن جان کارگر مرغداری در گیلانغرب شد
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد