Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌های مسافربری کشور گفت: برای بهبود و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی راهی جز واردات ماشین‌های استوک نداریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمدرضا عامری، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌های مسافربری کشور در مورد بررسی فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل افزود: با توجه‌ به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات دلاری و ارزی دولت و تورم لجام‌گسیخته آزاد شدن واردات خودرو برای ارائه خدمت بهتر در بخش حمل‌ونقل عمومی راهکاری اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال حاضر قیمت یک اتوبوس ۱۱ میلیارد تومان است و هزینه خرید یک جفت لاستیک اتوبوس ۳۰ میلیون تومان است که باتوجه‌به شرایط اقتصادی موجود برای رانندگان تأمین این هزینه‌ها بسیار سخت است.

عامری با بیان اینکه در سال گذشته بانک مرکزی افزایش نرخ حمل‌ونقل را ۸۵ درصد اعلام کرد، ولی در بخش حمل‌ونقل تنها ۳۰ درصد افزایش نرخ داشتیم گفت: در سال گذشته باوجوداینکه همه اقلام در کشور افزایش نرخ داشتند نرخ حمل‌ونقل کشور هیچ‌گونه افزایش نرخ نداشته و حتی هیچ کمک مالی و حمایتی از دولت نشده است، لذا از دولتمردان انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر شرایطی را برای بهبود نرخ حمل‌ونقل فراهم کنند.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌های مسافربری کشور اظهار داشت: در حال حاضر تولید ناوگان حمل‌ونقل کشور شرایط مطلوبی ندارد و عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافری اتوبوس‌ها ۱۳ تا ۱۴ سال و سواری ۷ تا ۸ سال و مینی‌بوس‌ها ۲۵ تا ۲۶ سال است.


 ناوگان حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی سفر‌های پسا کرونا نیست


عامری در ادامه تصریح کرد: وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور از لحاظ تعداد باتوجه‌به شرایط اقتصادی و مشکلات کرونا کمبود ناوگانی ندارد، ولی در شرایط عادی و شکوفایی اقتصادی ناوگان موجود پاسخگوی نیاز ۸۵ میلیون جمعیت کشور نیست.

وی با بیان اینکه در شرایط پسا کرونا و بهبود وضعیت اقتصادی مردم که انگیزه سفر افزایش می‌یابد شاهد کمبود ناوگان خواهیم بود ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۳۷ هزار سواری، ۲۷ هزار مینی‌بوس در کشور وجود دارد.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت‌های مسافربری کشور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اینکه مسافرت با اتوبوس امن‌تر می‌باشد بیان داشت: در حوادث و تصادفات جاده‌ای ۳ عامل انسان، جاده و ناوگان مؤثر است و باتوجه‌به شرایط فعلی کشور از لحاظ ناوگان، جاده و رانندگان نسبت به برخی از کشور‌ها حوادث کمتری داریم که امیدواریم این آمار به صفر برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دوره‌های آموزشی جدید برای رانندگان اتوبوس برگزار و علاوه بر گواهینامه حرفه‌ای آموزش‌های کنترلی و مهارتی هم ارائه می‌شود و اتحادیه‌ها همواره نظارت‌های خود را انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی ناوگان حمل ونقل عمومی حال حاضر افزایش نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد

یک رسانه عبری گزارش داده است که ویدئوی منتشر شده از سوی حماس، زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، باراک راوید روزنامه‌نگار سرشناس اسرائیلی در واکنش به ویدیوی تازه گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در مورد اسرای اسرائیلی در غزه گفت: حماس ویدئویی را منتشر کرد که حاوی اولین شواهد بر زنده بودن کیت سیگال شهروند اسیر آمریکایی در غزه است و زنده بودن اسیری دیگر به اسم عامری میران را ثابت می‌کند.

شبکه عبری زبان کان هم تاکید کرد که جنگ روانی ادامه دارد، حماس ویدئوی دال بر زنده بودن کیت سیگال و عامری میران را منتشر کرد.

روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" نیز به نقل از پدر اسیر عومری میران که در فایل ویدئویی قسام دیده می‌شود، تاکید کرد که این اولین اشاره دال بر زنده بودن اوست که دریافت کرده‌ایم.

شبکه 13 تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد تصاویر منتشر شده بیانگر زنده بودن کیت سیگال و عامری میران است.

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد