Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ بر اساس تحلیل کارشناسان به نظر می‌رسد شاخص کل به خط روند صعودی نزدیک شده است. شاخص هم وزن نیز با شکست خط روند نزولی خود، به مراتب شرایط بهتری دارد. در چنین شرایطی انتظار می‌رود سهام کوچک بازار در یکی دوماه آینده بازدهی بهتری نسبت به سهام بزرگ داشته باشند.

حمیده صادقی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین به تحلیل روند شاخص کل پرداخت و گفت: در نمایی کلی به نظر می‌رسد شاخص کل، به خط روند صعودی نزدیک‌تر می‌شود و می‌توان رفته رفته انتظار واکنش را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تصویر پایین، شاخص هم وزن شرایط مساعدتری نسبت به شاخص کل دارد و خط روند نزولی خود را شکسته است . واگرایی مثبت هم در شاخص هم وزن واضح می‌باشد . ضمن اینکه گارد نزولی مووینگ اوریج‌ها کاسته شده و به نظر می‌رسد میانگین متحرک ۲۰ روزه خود را برای شکست میانگین ۵۰ روزه آماده می‌کند. همچنین انتظار می‌رود شاخص هم وزن بتواند خود را تا محدوده ۳۴۳،۰۰۰ و بعد از آن ۳۶۷،۰۰۰ واحد برساند.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی روند شاخص کل و شاخص هم وزن، به تحلیل صنایع مختلف پرداخت و بیان کرد: با توجه به شرایط بهتری که شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل دارد به نظر می‌رسد سهام کوچک بازار در یکی دوماه آینده بازدهی بهتری نسبت به سهام بزرگ داشته باشند.

وی افزود: البته باید این نکته را ر نظر گرفت که در حال حاضر ما در سیکل رکود اقتصادی هستیم. بنابراین باید انتظار بازدهی خود را پایین بیاوریم.

صادقی در پایان خاطر نشان کرد: در مورد جنگ روسیه و اوکراین هم بخنظر می‌رسد چنانچه این بحران ادامه داشته باشد، صنایع کامودیتی‌ محور در سطوح بالاتر قیمتی قرار بگیرند. برای مثال آلومینیوم، مس، اوره، نیکل، روی، گندم و زغال سنگ افزایش قیمت خواهند داشت. این افزایش قیمت در بازار سرمایه اوره‌سازها و نمادهای صنعت مس و سهام غذایی که مرتبط با دانه‌های روغنی و گندم هستند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس اخبار بورس بورس امروز وضعیت بورس امروز وضعیت امروز بورس وضعیت بورس بازار بورس امروز شاخص بورس امروز اوضاع بورس امروز نظر می رسد شاخص هم وزن شاخص کل خط روند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه

به گزارش قدس آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۱۳۰ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۳۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۸۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۴۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۸۳ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۱۶ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به ۲ هزار و ۳۲۲ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند