Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ایندیپندنت، آژانس فضایی اروپا می‌گوید که ادامه یافتن جنگ در اروپا به این معناست که ما در سال جاری به مریخ نخواهیم رفت.

طی هفته گذشته آژانس‌های فضایی از جمله ناسا و آژانس فضایی اروپا تاکید کرده‌اند که همکاری با همتای روسی خود یعنی آژانس فضایی روسکاسموس را در ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ادامه خشونت‌ها باعث شده که آژانس فضایی اروپا در برنامه‌های خود برای سفر و اکتشاف فضا تغییراتی ایجاد کند. "جوزف اشباخر"، مدیر کل این سازمان در توییتی نوشت: ما در مورد رویدادهای غم‌انگیزی که در اوکراین رخ می‌دهد، ابراز تاسف می‌کنیم. او از برنامه‌های کلی‌تر آژانس فضایی سخن نگفت و خاطرنشان کرد که این تصمیم‌ها باید در همکاری با کشورهایی که با آژانس فضایی اروپا تعامل دارند اتخاذ شود. اما بیانیه‌ای که آژانس فضایی اروپا منتشر کرده است این موضوع را روشن می‌کند که احتمال انجام ماموریت اگزومارس (ExoMars) به این زودی‌ها وجود ندارد.

هفتمین پرواز موفق نبوغ در مریخ

این آژانس نوشت: با توجه به ادامه برنامه اگزومارس و تحریم‌ها احتمال پرتاب آن در سال ۲۰۲۲ بسیار بعید است.

اگزومارس ماموریتی است که طی آن آژانس فضایی اروپا یک فرودگر و یک مریخ‌نورد را روی سطح مریخ فرود خواهد آورد. قرار بود این ماموریت با کمک یک فضاپیمای روسی انجام شود. مریخ‌نورد اروپا موسوم به روزالیند فرانکلین ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۰ به مریخ برسد اما ماموریت آن به دلیل بروز همه‌گیری کووید-۱۹ به تعویق افتاد و اکنون به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۲ نیز پرتاب نشود.  

ماموریت‌های مریخی را تنها هر دو سال یکبار می‌توان به انجام رساند زیرا باید سیارات در موقعیتی قرار داشته باشند که این سفر کارآمد باشد. بنابراین اگر این ماموریت در سال ۲۰۲۲ انجام نشود، پرتاب آن دستکم تا سال ۲۰۲۴ به تعویق خواهد افتاد.

کد خبر 661139 برچسب‌ها مریخ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مریخ آژانس فضایی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود

شرکت «ویرجین گلکتیک» قصد دارد هفتمین سفر فضایی خود را روز هشتم ژوئن به پرواز درآورد.

به گزارش ایسنا، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت «ویرجین گلکتیک»(Virgin Galactic) ماه آینده دوباره پرواز خواهد کرد.

به نقل از اسپیس، این شرکت به تازگی اعلام کرده که روز هشتم ژوئن را برای هفتمین پرواز فضایی تجاری خود هدف قرار داده است. این پرواز یک سفر زیر مداری به نام «گلکتیک ۰۷»(Galactic 07) است.

این دومین پرواز فضایی ویرجین گلکتیک در سال جاری است که پس از ماموریت «گلکتیک ۰۶» در ۲۶ ژانویه انجام می‌شود و دوازدهمین پرواز کلی آن تا به امروز محسوب می‌شود.

ویرجین گلکتیک از یک سیستم پرتاب هوایی استفاده می‌کند که از دو وسیله نقلیه تشکیل شده است؛ یک هواپیمای حامل به نام «وی‌ام‌اس اوه»(VMS Eve) و یک فضاپیمای زیر مداری به نام «وی‌اس‌اس یونیتی»(VSS Unity).

هواپیمای وی‌ام‌اس به همراه فضاپیمای یونیتی که زیر بال‌هایش قرار دارد، از باند فرودگاه بلند می‌شود و فضاپیما را در ارتفاع حدود ۱۳۷۰۰ متری رها می‌کند. سپس، یونیتی موتور خود را روشن می‌کند و راه خود را به سمت فضای زیر مداری در پیش می‌گیرد.

مسافران هواپیمای فضایی، چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه می‌کنند و می‌توانند زمین را در برابر تاریکی فضا ببینند. بلیط یونیتی در حال حاضر به مبلغ ۴۵۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

گلکتیک ۰۷ از فرودگاه «اسپیس‌پورت آمریکا»(Spaceport America) در جنوب غربی نیومکزیکو حرکت خواهد کرد و چهار مسافر در کابین یونیتی حضور خواهند داشت. ویرجین گلکتیک هنوز این افراد را معرفی نکرده است.

سه نفر از سرنشینان، فضانوردان خصوصی اهل نیویورک، کالیفرنیا و ایتالیا هستند. ویرجین گلکتیک روز چهارشنبه در به‌روزرسانی ماموریت گلکتیک ۰۷ نوشت: چهارمین سرنشین، یک فضانورد و پژوهشگر شرکت «آکسیوم اسپیس»(Axiom Space) است که آزمایش‌های متعددی را انجام خواهد داد.

آکسیوم اسپیس یک شرکت مستقر در هیوستون است که تا به امروز سه سفر سرنشین‌دار را به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» سازمان‌دهی کرده و همه این سفرها از سخت‌افزار شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) استفاده کرده‌اند. همچنین، آکسیوم اسپیس قصد دارد تا اواخر دهه ۲۰۲۰ ایستگاه فضایی خود را در مدار زمین مونتاژ و راه‌اندازی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • بازرسان آژانس در ایران؛ از «البرادعی» تا «گروسی»