Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از هفته نامه تحلیلی ویک، با ورود به هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین، یک کاروان نظامی روسیه به طول ۶۴ کیلومتر در حدود ۳۲ کیلومتری شمال کی یف متوقف شده است و شهرهای خارکف، خرسون و ماریوپل اوکراین در محاصره هستند. ارتش روسیه روز سه شنبه بمباران شهرها را تشدید کرد. فیلم حمله موشکی به برج تلویزیونی کی یف و صحنه خودروها و ساختمان های منفجر شده در رسانه ها بازخورد زیادی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان تحلیلگران سیاسی و مقامات دولتی انگلیس و آمریکا همگی بر پیش بینی خود از به درازا کشیدن جنگ  اوکراین و روسیه تاکید می کنند.

الکس وارد از پولیتیکو می نویسد، علیرغم «آغاز ضعیف کارزار نظامی مسکو، اکثر مقامات و تحلیلگران غربی بر این باورند که روسیه به تاکتیک های محاصره روی خواهد آورد و در نهایت راهی برای شکستن مقاومت اوکراین پیدا خواهد کرد». یک مقام آمریکایی به سی‌بی‌اس نیوز گفت که روسیه می‌تواند کی یف  و اوکراین را ظرف چهار تا شش هفته به‌طور تاکتیکی تصرف کند.

با این حال، بنا به گزارش ویک، "با توجه به مقاومت اوکراین، آمریکا و قدرت های غربی باور ندارند که این یک جنگ کوتاه باشد. " وزیر امور خارجه انگلیس تخمین زد که این جنگ ۱۰ سال طول خواهد کشید. او روز دوشنبه خطاب به نمایندگان مجلس انگلیس گفت این جنگ احتمالاً ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ سال طول می کشد و در نهایت، روسیه شکست خواهد خورد.

مارگارت برنان، خبرنگار سی بی اس، سه شنبه شب در گزارشی گفت این جنگ برای روسیه مانند یک باتلاق خواهد بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به فضاحت خواهد کشاند. در عین حال پیامدهایی منفی برای رئیس جمهور آمریکا، بایدن خواهد داشت.

امیلی هاردینگ، کارمند سابق شورای امنیت ملی، روز سه شنبه هشدار داد که آمریکا و اروپا برای ۸ تا ۱۰ سال باید آماده آثار  مخرب اقتصادی این درگیری باشند. مایکل ویکرز، رئیس سابق عملیات سیا در افغانستان هم می گوید: آثار و عواقب زیانبار این جنگ می تواند بیشتر آز آسیب های شوروی سابق در افغانستان در دهه ۱۹۸۰ باشد؛ زیرا ما آمریکایی ها می‌توانیم کاری کنیم که به روسیه آسیب شدیدی وارد شود.»

جان هربست، سفیر سابق آمریکا در اوکراین هم می گوید: «آمریکا امید زیادی به مقاومت اوکراینی ها دارد.»

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه(۵ اسفند)، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

برچسب‌ها اوکراین مسکو انگلیس روسیه ولادیمیر پوتین ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین مسکو انگلیس اوکراین مسکو انگلیس روسیه ولادیمیر پوتین ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد

 آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پایان سفر سه روزه خود به پکن گفت: چین می تواند از طریق نفوذی که بر ایران دارد، در کاهش تنش ها در خاورمیانه نقش داشته باشند.
 
به گزارش ایرنا؛ آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که به چین سفر کرده است، روز جمعه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد و گفت که در خصوص چگونگی نقش سازنده چین در «بازدارندگی حکومت ایران» و گروه‌های وابسته به آن در تشدید تنش ها در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کرده است.
 
بلینکن تصریح کرد: «من فکر می کنم روابطی که چین [با حکومت ایران] دارد می‌تواند در تلاش برای آرام کردن تنش، جلوگیری از تشدید و گسترش آن مثبت باشد و ما توافق کردیم که به طور منظم در باره این موضوع در ارتبط باشیم و مطمئنم که این طور خواهد بود.»
 
وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در عین حال، چین را متهم کرد که با تداوم ارسال اقلامی که روسیه می تواند از آن‌ها در ساخت تسلیحات استفاده کند، به این کشور در ادامه حملات به اوکراین کمک می‌کند.
 
او مدعی شد: چین با تامین ریزتراشه‌ها و قطعات مکانیکی که می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.
 
بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز در پایان این سفر  گفت که از دیدار خود برای مطرح کردن نگرانی های دولت بایدن در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه استفاده و تاکید کرده است که در صورت حمایت، اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن مانند گسترش تحریم های موجود علیه بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد چینی انجام خواهد شد.
 
آمریکا ادعا می کند که حمایت چین، روسیه را قادر می سازد تا تولید تانک، مهمات و خودروهای زرهی را افزایش دهد و به حمله خود به اوکراین ادامه دهد.
 
بلینکن افزود: «ما به چین گفتیم که اگر این حمایت متوقف نشود، اقدامات را افزایش خواهیم داد و احتمالا سایر کشورها نیز این کار را خواهند کرد. ما به دنبال این هستیم که آنها این حمایت را متوقف کنند، و اگر این کار را نکردند، ما اقدام خواهیم کرد.»
 
وزیر خارجه آمریکا از ارائه جدول زمانی برای اقدامات بیشتر خودداری کرد و گفت که همتایان چینی او نقش این کالاها را در جنگ اوکراین بی اثر دانسته اند اما این کالاها را تجارت با روسیه توصیف کرده و گفته اند که موفقیت مسکو به چین بستگی ندارد.
 
پکن پیش از این از آمریکا به عنوان «اتهامات بی اساس» درباره «تجارت و مبادلات عادی اقتصادی» بین چین و روسیه انتقاد کرده بود.
 
چین مدت ها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین بی طرف‌ است و همچنان خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در مناقشه معرفی می کند، درحالی که از زمان آغاز جنگ روابط اقتصادی، استراتژیک و دیپلماتیک خود را با روسیه تقویت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!