Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میزگردی که با محوریت بودجه سال آینده برگزار شد که کارشناسان معتقدند مجلس و دولت در بودجه ۱۴۰۱ باید یک جهش اقتصادی را ایجاد کنند تا تولید و معیشت تقویت شود به نحوی که کم کاری های گذشته جبران شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز انقلابی مردمی بود که پیام آن به تمام دنیا مخابره شد وهمه دنیا پیام آن را دریافت کردند وندای آزادگی در کشورهای مختلف پیچید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود فراز ونشیب های فراوان و دشمنی های مختلف ایران اسلامی امروز به یکی از کشورهای مهم و تاثیر گذار در سطح دنیا تبدیل شده وبرخی معادلات جهانی بدون حضور ایران حل نخواهد شد واین درحالی است که زمانی ایران نقش پادوی آمریکا در منطقه را داشت و اوامر آن ها را اطاعت می کرد.

پیشرفت های انقلاب اسلامی وسیع وقابل توجه است به طوری که امروز در بسیاری از زمینه ها کارهای بزرگی صورت گرفته و شرایط امروز کشور حاکی از تاثیر گذاری ایران بر روی سایر کشورها است ، اما در برخی از زمینه های همچنان نیاز به کار بیشتر داریم تا به وضع مطلوب برسیم.

امروز در حوزه اقتصاد فضایی فراهم شده که عده ای هنوز در شرایط زندگی می کنند که قطعا مربوط به ایران نیست وآمار هایی که از این افراد به دست می آید با آنچه در واقعیت است تفاوت دارد.

اکنون در شرایطی هستیم که بودجه 1401 در مجلس در حال تدوین و نهایی شدن که بهتر است دو مقوله تولید و معیشت مردم با جهشی در حوزه اقتصاد بتواند کشور را در وضعیت پیشرفت قرار دهد.

در میزگردی که با کارشناسان به صورت مجازی برگزار شد بودجه 1401 مورد بررسی قرار گرفت که پیشنهاداتی برای بهبود رویکرد در سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.

 

بودجه با نگاه به جهش اقتصادی تدوین شود

سید "صمد شفیعی" ، کارشناس مسائل اقتصادی و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در شرایطی که امروز قرار داریم به جهش اقتصادی نیاز داریم تا مشکلات کشور مرتفع گردد.

وی اظهار کرد: شرایط ناپایدار اقتصادی باعث تحمیل هزینه های گزاف برمردم شده تا جایی که مردم مجبور به حذف بخشی از هزینه امورات مهم خود هستند ودر حال حاضر فقط به تامین مواد غذایی فکر می کنند.

شفیعی  در ادامه گفت: جهش اقتصادی هم شامل حذف قوانین زائد و هم شامل ایجاد رویکردهای جدید و تاثیر گذار است تا به پیشرفت دست پیدا کرد.

مردم نیازمند بهبود وضعیت کار وتولید هستند

"علی فریادی" کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: دولت حرکت خوبی را برای بهبود کسب وکار ومعیشت مردم شروع کرده وبا تدوین مناسب بودجه در سال آینده بایدآن را ادامه دهد.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی فرصتی مهیا شده تا با جهش در حوزه اقتصاد سازوکارها را به سمت تولید وصنعتی شدن پیش ببریم تا فضای اقتصادی کشورعلاوه بر بهبود در شرایط مناسبی قرار داشته باشد و دست دلالان و سودجویان کوتاه شود.

فریادی در ادامه گفت: جهش اقتصادی نیازمند اصلاح رویکردها و ساختار ها برای شفافیت و حرکت به سمت تولید و کمک به معیشت مردم است.

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که باید رونق اقتصادی ایجاد شود تا کم کاری های گذشته جبران شده و در شرایط ثبات اقتصادی کسب وکارها رونق بگیرد.

نقش اقتصاد مقاومتی در بودجه پررنگ تر شود

فریادی در ادامه گفت : دولت و مجلس باید شرایط کشور را به واقعیت زندگی مردم در مناطق مختلف بسنجد وبراساس آن برنامه ریزی کند تا گره اقتصادی بازشود.

وی بیان داشت: به رویکرد اسلامی برای حل مشکلات مردم نیاز داریم زیرا مدل های غربی اقتصاد را با مشکل روبه رو ساخته ، بنابراین باید از ظرفیت داخل واستعدادهای کشوری بهترین استفاده را بکنیم.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: رونق تولید و اقتصاد مقاومتی از جمله مواردی هستند که گره گشای اقتصادی هستند و می توان با بهره گیری مناسب از ظرفیت های داخلی این مورد را ارتقا داد.

اصلاح رویکردها و مبارزه با فساد یک ضرورت است

حجت الاسلام احمد امرایی امام جمعه دره شهر در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مبارزه با فساد یکی از ضرورت های جامعه امروز تا دست افراد سودجو از ثروت های ملی برداشته شود.

وی افزود: آن چه که مشاهده می شود سودهایی کلانی است که مفسدان از خلاهای قانونی یا روابط بهره برداری می کنند بنابراین لازم تا همه به قوه قضاییه تا دستگیری این افراد کمک کنند.

امرایی در ادامه گفت: البته باید خلاهای قانونی و نظارت ها تقویت شود تا شاهد وجود مفسدان اقتصادی نباشیم والبته در پست های دولتی از افراد لایق استفاده شود.

امام جمعه دره شهر  تصریح کرد: ایران اسلامی دارای استعدادهای فراوانی است که قطعا می تواند چهره کشور را دگرگون سازد به شرطی که بتوان از آن استفاده بهینه کرد. 

مردم باید جهش اقتصادی را احساس کنند

"سید صمد شفیعی"،  مدرس دانشگاه  در ادامه گفت: بهبود رویکردها باید طوری باشد که مردم آن را احساس کنندو ببینند تا با آن همگام شوند.

وی افزود: اینکه مردم تغییری را احساس کنند لازمه آن این است که رویکردها اصلاح شود و روند اجرای قانون با دقت پیگیری شود.

 

 

انتهای پیام/ر

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل اقتصادی ادامه گفت جهش اقتصادی ایلام بیدار معیشت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی

رییس قوه قضائیه گفت: در قوه قضاییه دنبال اصلاح رویه‌های معیوبی هستیم که در برخورد با فعالان اقتصادی از گذشته مانده و موجب می‌شود چرخه تولید متوقف شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر جمعه در نشست با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران هرمزگان با تاکید بر لزوم داشتن صراحت لهجه در طرح مسائل و مشکلات، اظهار داشت: همه ما مأموریت داریم تلاش کنیم شعار سال تحقق پیدا کند و این هدف نیز با حرف و لفظ تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: بدون نقش سپاری به مردم و بخش خصوصی نمی‌توانیم به جهش تولید دست پیدا کنیم از این رو تحقق شعار سال مستلزم رعایت الزامات و فراهم کردن پیش نیازهایی است که بخشی از آن متوجه فعالان اقتصادی و صنعتگران است و بخشی دیگر نیز متوجه حاکمیت می‌شود.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر لزوم تلاش برای اصلاح کسانی که در حوزه صنعت یا اقتصاد دچار لغزش و خطا می‌شوند، خطاب به حاضرین گفت: شما بهتر از قاضی و بازپرس قادر به تشخیص هستید که هم صنفی‌تان با هدف ضربه به کشور دچار خطا شده با لغزش او حاصل از طمع بوده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: وقتی کسی بر اثر طمع دچار لغزش می‌شود باید نخست از سوی همکارانش یاری شود تا بتواند خطای خود را جبران کند، در صورتی هم که تعمداً جرمی مرتکب شده درخواست داریم قوه قضائیه را در تعقیب جرم و مجرم یاری کنید تا مجازات متناسبی برای خاطی و مجرم در نظر گرفته شود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضائیه خود را ملزم می‌داند که اصل تناسب در مجازات را در مواجهه با همه رعایت کند، بیان‌کرد: فرض کنید یک فعال اقتصادی مالیات پرداخت نکرده و یا از او شکایتی در حوزه مالی ثبت شده است، در این مواضع باید تناسب در برخورد رعایت شود چرا که اقدام به ممنوع‌الخروجیِ وی ممکن است اعتبار فرد را از بین ببرد و خسارات جبران ناپذیری به وی وارد شود.

وی با انتقاد از بازداشت فعالان اقتصادی به صرف قرار گرفتن در مظان اتهام و تاکید بر لزوم همراهی با تولیدگران گفت: در قوه قضائیه دنبال اصلاح کلیه رویه‌های معیوبی هستیم که بعضاً از گذشته مانده است و موجب می‌شود چرخه تولید متوقف شود چنانچه پیش‌تر قوانینی داشتیم که با اندازه معینی اتهام مالی حکم به دستگیری می‌شد و ما این قوانین را اصلاح کردیم.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم تغییر نگرش حاکمیت به فعالان بخش اقتصادی و خصوصی، گفت: تلاش همه ارکان حاکمیت باید معطوف به مانع‌زدایی از پیش روی تولیدگران باشد و در این راستا باید جلوی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه را که امکان پیش‌بینی نسبت به آینده تولید را می‌گیرد؛ گرفته شود.

محسنی اژه‌ای قراردادهای ضعیف را یکی از موانع امنیت سرمایه‌گذاری در کشور دانست و اظهار داشت: همه قراردادها به ویژه قراردادهای دولتی بایستی در نهایت اطمینان‌بخشی منعقد شوند و به حدی دارای استحکام باشند که تغییر دولت‌ها در آن‌ها خدشه وارد نکند.

دیگر خبرها

  • با این راهکار استرس را از خود دور کنید
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است