Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح درختکاری زیتون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت گروه جهادی شهید آقامحمد شیخ‌بیگ و با همکاری شهرداری کرمان در حاشیه بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای حدفاصل پل کوثر و سه‌راهی شرف‌آباد اجرا می‌شود و در قالب این طرح، هزار و ۱۶ اصله درخت زیتون مثمر به نیت هزار و ۱۶ شهید آرمیده در گلزار شهدای کرمان کاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید شَعرباف در آیین اجرای  این طرح که با حضور جمعی از خانواده شهدا برگزار شد، گفت: در این طرح، هزار و ۱۶ اصله درخت زیتون مثمر به نیت هزار و ۱۶  شهید آرمیده در گلزار شهدای کرمان کاشته می‌شود. 

او می گوید: اینکه گروه‌های مردمی بدون وابستگی به نهاد دولتی، چنین طرح‌های عام‌المنفعه‌ای را اجرا می‌کنند، بسیار ارزشمند است.

شهردار کرمان با تأکید بر اینکه اعضای گروه جهادی همان طور که آغازگر این طرح بوده‌اند باید در نگهداری از درختان هم تلاش کنند، گفت: شهرداری هم تعهد می‌دهد تلاش کند با فضاسازی،این محدوده حال و هوای پارک شهدا را پیدا کند و اگر امکاناتی نیز نیاز باشد، در اختیار قرار می‌دهیم.

او می گوید: احیای کمربند سبز کرمان در برنامه شهرداری قرار دارد و اجرای این طرح نیز به احیای این محدوده کمک می‌کند و  امیدواریم اجرای طرح درختکاری زیتون، الگو شود و گسترش یابد و  شهرداری نیز از هر اقدامی که به نام شهدا و برای توسعه شهر و به نفع شهروندان باشد، حمایت می‌کند.

شعرباف  گفت: براساس هدف‌گذاری ماده ۲۲ قانون هوای پاک که سرانه ۱۵ مترمربعی را برای فضای سبز شهر‌ها دارد، وضعیت شهر کرمان در مقایسه با سایر کلان‌شهرها، به نسبت مناسب و سرانه فضای سبز کرمان نزدیک به سرانه استاندارد است.

او فضای سبز شهر کرمان را دارای ۲ مشکل اساسی دانست که موجب نامطلوب شدن جلوه فضای سبز شهر شده است و گفت: نامناسب بودن توزیع فضای سبز در کرمان و تمرکز آن در چند نقطه از شهر، یکی از مشکلات است.

شهردار کرمان، شوری بالای آب مورد استفاده  برای آبیاری فضای سبز در کرمان را مشکل دیگری دانست که موجب پایین آمدن کیفیت فضای سبز شده است و می گوید: این مسئله همچنین باعث شده نتوانیم بسیاری از گونه‌های گیاهی را که در شهر‌های دیگر کاشته می‌شود، در کرمان استفاده کنیم.

شعرباف گفت: برای حل این مسئله، ابتدا باید حجم تولیدات گل‌وگیاه را در شهرداری افزایش دهیم که در حال حاضر با همکاری و تلاش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، میزان تولیدات گل‌وگیاه در شهرداری کرمان نسبت به پارسال ۳ برابر شده است؛ ضمن اینکه تا سال آینده تا حد زیادی از خرید گل و نهال از شهر‌های دیگر بی‌نیاز خواهیم شد.

او می گوید: همچنین کار عمده‌ای که در زمینه فضای سبز کرمان باید انجام شود، علاوه بر حل مسئله آب، توسعه فضای سبز به‌صورت فضای سبز محلی در شهرک‌های جدید و مناطقی است که به هیچ وجه فضای سبز ندارند.

به گفته شهردار کرمان تا زمانی که آب سالم به‌ویژه از محل پساب فاضلاب در اختیار مجموعه فضای سبز شهرداری قرار نگیرد، کیفیت فضای سبز کرمان قطعا رو به نزول خواهد بود.

او گفت: طبق ماده ۲۲ قانون هوای پاک، وزارت نیرو متعهد شده میزانی از پساب فاضلاب را برای تحقق سرانه استاندارد فضای سبز شهری در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد که متأسفانه شهرداری کرمان از این منبع بی‌بهره است.

شعرباف می گوید: امیدواریم با کمک استانداری برای تأمین آب و تضمینِ در اختیار گذاشتن بخش مشخصی از دبی فاضلاب به شهرداری و همچنین توزیع فضای سبز محلی، در ۳ سال آینده بتوانیم سرانه فضای سبز شهر کرمان را افزایش دهیم و مهم‌تر از آن، توزیع فضای سبز در سطح شهر را عادلانه کنیم.

او ضمن تشکر از گروه جهادی شهید آقامحمد شیخ‌بیگ، اقدامات مردمی را بسیار مؤثر دانست و گفت: اگر مردم به کمک شهرداری بیایند، می‌توانیم فضای سبز را با سرعت بیشتری افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری کرمان شهید سلیمانی فضای سبز شهر سبز کرمان هزار و ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین "سرزمین من" ویژه مدارس شهر کرمان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان این جشنواره در دو بخش نمایشگاه آداب و رسوم لباس و غذاهای محلی مدارس سما،  برگزار و از خانواده شهدای دانش آموز،  در حادثه ترویستی13 دی در مسیرگلزار شهدای کرمان و  دانش آموزان برتر مدارس سما کرمان قدر دانی شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • آیین "سرزمین من" ویژه مدارس شهر کرمان