Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تنها راه نجات حوزه سلامت کشور، نظام ارجاع و پزشک خانواده است که می‌تواند در اقتصاد سلامت، بهداشت و درمان جامعه موثر باشد و الگویی که در استان‌های فارس و مازندران اجرا شده باید حفظ شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد رئیس‌زاده در نشست بررسی مسائل پزشک خانواده و نظام ارجاع با اشاره به مراجعه بیماران از استان‌های همجوار به فارس و پیشینه شیراز در حوزه پزشکی کشور اظهار داشت: استان فارس در زمینه پزشکی در تمامی کشور زبانزد است و در این زمینه از پیشینه خوب دانشگاهی از نظر علمی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور افزود: برنامه پزشک خانواده با درایت و پیگیری مسئولان فارس و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آغاز شد و تاکنون نیز با پیگیری‌های انجام شده، ادامه پیدا کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاورد‌های حوزه پزشکی در ایران اضافه کرد: اعضای جامعه پزشکی همواره از زمان انقلاب، جنگ تحمیلی و جبهه‌های مقاومت و همچنین میدان سخت مبارزه با کروناویروس، جانانه ایستاده‌اند و به مردم خدمت می‌کنند و در تمام بحران‌ها با توانمندی بسیار برای ارتقای سلامت کشور تلاش کرده‌اند؛ جامعه پزشکی، افتخار و دستاوردی است که در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی به اعتلا رسیده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه استان فارس پیشانی و پیشگام اجرای پزشک خانواده در کشور بوده است، ادامه داد: تنها راه نجات حوزه سلامت کشور، نظام ارجاع و پزشک خانواده است که می‌تواند در اقتصاد سلامت، بهداشت و درمان جامعه موثر باشد و الگویی که در استان‌های فارس و مازندران اجرا شده باید حفظ شود و موفق‌تر از گذشته در کشور اجرایی شود.

رئیس‌زاده با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات و نتایج پزشک خانواده در فارس به مسئولان کشور و سایر استان‌ها در راستای آگاهی از موفقیت‌های این برنامه؛ پیگیری مسایل مرتبط با برنامه پزشک خانواده را دارای اهمیت خواند.  

وی همچنین ساماندهی وضعیت بیمه‌ها را در کنار ساماندهی به اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، از دیگر مسایل مهم حوزه سلامت کشور عنوان کرد.

اکبر رنجبرزاده معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت، قانون است و باید در تمام کشور اجرایی شود،  اجرای برنامه پزشک خانواده را کاری ارزشمند خواند که به دلیل اثرگذاری در ارتقای سلامت مردم و پیشگیری از بسیاری بیماری ها، باید در سطح کشور پیاده سازی شود.

چه کسانی در بدنه نظام سلامت کشور "چوب لای چرخ اجرای پزشک خانواده" می‌گذارند؟!لزوم ورود نهادهای نظارتی به مسئله "تعلل وزارت بهداشت در اجرای سراسری قانون پزشک خانواده"طرح برقراری نظام ارجاع و پزشک خانواده در صندوق بیمه همگانی آغاز شد

 اجرای برنامه پزشک خانواده، تحولی اساسی در نظام سلامت کشور است 

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح ملی را تحولی اساسی در نظام سلامت کشور خواند و گفت: برنامه پزشک خانواده ابتدا قرار بود در سال 91 در تمام کشور اجرا شود، اما تنها در فارس و مازندران اجرایی شد.

وی، بر ضرورت ارزیابی و بازبینی شیوه اجرای این برنامه بر اساس نتایج به دست آمده از دو استان فارس و مازندران و با هدف آگاهی دقیق و جامع از نقاط قوت و ضعف برنامه تاکید کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت و اولویت موضوع پیشگیری بر درمان به عنوان محور مهم اجرای برنامه پزشک خانواده گفت: یکی از نتایج خوب اجرای برنامه پزشک خانواده در فارس، شناسایی به موقع بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت بوده که از بیماری خود آگاهی نداشتند.

ایمانیه اظهار کرد: موضوع پزشک خانواده در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار فارس افزود: اجرای این برنامه، تحولی اساسی در نظام سلامت و کمک بسیاری به مردم به ویژه اقشار محروم است و اگر به طور کامل و درست اجرا شود، از نظر اقتصادی نیز به سود کشور خواهد بود.

‌ایمانیه پرونده الکترونیک سلامت و ارائه خدمات مناسب به مردم در حوزه سلامت را یک خط قرمز مهم خواند و تاکید کرد: موضوع برنامه پزشک خانواده باید به صورت جدی پیگیری شود؛ زیرا تنها راه نجات مسائل حوزه سلامت اجرای این برنامه است و از سویی دیگر نظام جامع و مفیدی برای کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای برنامه پزشک خانواده سازمان نظام پزشکی کشور فارس و مازندران پزشک خانواده نظام ارجاع حوزه سلامت سلامت کشور نظام سلامت کشور اجرا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

به گزارش خبرنگار مهر، طی ماه‌های گذشته انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه در مناطق مختلف مازندران حاشیه ساز شد واین مساله ابتدا در شهرستان چالوس در غرب مازندران مشکلاتی را برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

پدیده انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه به دلیل مشکلات فراروی نظیر افزایش هزینه‌های فراروی و تأخیر در پرداخت مطالبات در مناطق مختلف از جمله مازندران به یک معضل تبدیل شده است.

در شهرستان جویبار نیز هفت نیز در سیستم پزشک خانواده فعالیت داشتند و پنج نفر امسال از فعالیت در این حوزه انصراف خود را اعلام کردند.

سیده الهام عقیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار در گفت وگو با خبرنگار مهر از انصراف پنج پزشک خانواده شهری از فعالیت در این شهرستان خبر داد و گفت: در سیستم دولتی هفت بزشک مشغول به فعالیت بودند و در سال گذشته دو پزشک از سیستم خصوصی در شهرستان جویبار از ادامه فعالیت خود منصرف شدند.

وی با اعلام اینکه ۵ پزشک انصرافی از اول خرداد ماه از سیستم خارج می‌شوند، افزود: متأسفانه در حال حاضر تنها یک پزشک خانواده شهری دارای قرارداد با ما باقی مانده و مشکل اصلی این پزشکان بحث مطالبات آنان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این مشکل تنها مربوط به این شهرستان نبوده و در جلسه‌ای که با حضور معاونت دانشگاه علوم پزشکی و نماینده پزشکان خانواده شهری استان برگزار شد شرایط بحرانی شهرستان به سمع و نظر آنان رسیده است.

عقیلی با اشاره به اینکه ۲ پزشک انصرافی در سال‌جاری به دلایل مشکلات شخصی از ادامه فعالیت انصراف داده اند، گفت: سرانه پزشک خانواده شهری در سال‌جاری ۴۰ درصد افزایش داشته است اما به گفته این پزشکان با توجه به دیگر هزینه‌ها از جمله هزینه مطب و پرسنل این افزایش در آمدی برای آنان به صرفه نخواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار بیان کرد: بعد از انصراف دو پزشک در سال گذشته نتوانستیم جایگزینی برای ِ آنان داشته باشیم چرا که متقاضی در این بخش وجود نداشته است و افزایش متقاضی برای دیگر پزشکان شرایط رسیدگی درمانی را سخت خواهد کرد.

کد خبر 6088272

دیگر خبرها

  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت