Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در مراسم افتتاح راهیان نور دانش آموزی استان اردبیل، گفت: راهیان نور تدبیری بود که نسل امروز را با رشادت ها و فداکاری ها رزمندگان از نزدیک آشنا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان ما ، مراسم افتتاحیه راهیان نور استان اردبیل با راهیان نور مجازی دانش آموزی استان اردبیل با حضور سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، حجت الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) و جمعی از مسئولین و دست اندرکاران ستدراهیان نور استان اردبیل و آموزش و پرورش، صدا و سیما در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سردار محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کسانی که به عنوان دشمنان و بدخواهان کشومان با تجهیز رژیم بعث عراق در حالی که مملکت ما دچار غائله های داخلی بود جنگی هشت ساله را تحمیل کرد ند.

وی  با اشاره به اینکه غیرت دینی یکی از نعمت های الهی است که کشورمان را از بلایای و استعمار رهایی می دهد افزود: با تدبیر امام راحل اقیانوس مردمی برای دفاع از نوامیس و خاک پاکمان به پا خواستند و دفاع مقدس را رقم زدند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت:نسل اول انقلاب با شجاعت و خون خود ریشه اسلام را آبیاری کردند البته برخلاف تمامی گفته و هجمه های رسانه ای دشمن همان روحیه و بلکه افزون تر از گذشته نوجوانان و جوانان امروز حافظ مهین خود و اسلام چه در داخل و خارج کشور همچون مدافعان حرم و مرزبانان هستند. 

وی تصریح کرد: راهیان نور تدبیری بود که نسل امروز را با رشادت ها و فداکاری ها رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس از نزدیک آشنا می کند.

سردار محمدی اصل با اشاره به اینکه سالانه ۶۰ هزار نفر به راهیان نور اعزام می شوند یادآور شد: راهیان نور  امسال از ۲۱ اسفند با حضور دانشجویان و اقشار مختلف مردم بصورت خانوادگی و فردی آغاز و تا ۱۱ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت.   

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: شرط حضور در راهیان نور تزریق هر سه دوز واکسن تست کرونا و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی است.

 

حجت الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش آموزی استان اردبیل به تبیین فلسفه فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و گفت: سفره ای که خداوند متعال برای شهدا باز کرده است برای کسی باز نکرده است.

وی با بیان اینکه بستر شهادت ، بستر حیات است، گفت: طبق آیات قرآن کریم شهدا زنده اند و نزد پروردگار متعال روزی دارند.

حجت الاسلام فیاضی با بیان اینکه شهدا حیات جاودان دارند، گفت: زندگی شهدا سراسر درس است و ما برای سعادت آخرت باید از زندگی شهدا را الگوی خود قرار دهیم.

وی در ادامه سخنان خود به فراز هایی از زندگی نامه سردار شهید مهدی باکری و نوجوان شهید مرحمت بالازاده اشاره کرد و گفت: انسان اگر مقام شهدا زرا درک کرد و در راه ان تلاش و مجاهدت کرد عاقبت به خیر خواهد شد.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه حرف، حرکت و منش شهید به انسان حریت می دهد، گفت: اگر شهدا نبودند، الان نیز اسیر و در بند آمریکا بودیم و ذره ای پیشرفت نداشتیم.   وی با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس، ایران اسلامی را به اندازه ۸۰۰سال جلو انداخت و گفت: دشمنان تلاش کردند تا ما را در غفلت نگه دارند تا همچنان از تحولات عقب بمانیم اما به برکت شهدا  و ایثار و فداکاری انها  در مسیر تحولات قرار داریم.   مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) به توصیف اوصاف راهیان نور پرداخت و گفت: زنده نگه داشتن سَلَف خِیر از مهمترین اوصاف راهیان نور است، چراکه در قرآن کریم به تکرار سَلَف خِیر سفارش شده است و راهیان نور ،سَلَف خِیر دوران ما است.   وی به گرامیداشت ودلادت و شهادت ائممه معصومین (ع) اشاره کرد و گفت: راهیان نور نیز از همین ویژگی ها برخوردار است.   حجت الاسلام فیاضی با بیان اینکه راهیان نور از ارزش های انقلاب اسلامی است، گفت: راهیان نور از قداست برخوردار است چراکه شهادت از قدسیات الهی است.   وی به ارزش و اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به برکت ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان اسلام الان رتبه ۹ دنیا در پیشرفت هی علمی هستیم در حالیکه پیش از انقلاب ایران جایگاهی در علوم و فناوری های جدید نداشت.   این مبلغ اسلامی به راهیان نور دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: راهیان نور در واقع نظام تربیتی جامعه را ارتقا می دهد.   وی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم باید گذشته انقلاب را ببینند گفت: تداوم حماسه آفرینی های نسل های پیش رو در گرو یاداوری حماسه آفرینی های گذشتگان است.   مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: مخالف جنگ هستیم و باید ریشه های ظلم شناسایی و خشکانده شود.   وی در بخش پایانی سخنان خود به مکتب حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم تربیت یافته مکتب عاشورا است.   حجت الاسلام فیاضی به شاخصه های مکتب حاج قاسم اشاره کرد و گفت: هرکس این ویژگی ها را دنبال  و الگوی خود قرار دهد مثل حاج قاسم عاقبت به خیر خواهد شد.   وی از توحید محور بودن،اخلاص و ولایت محوری به عنوان مهمترین ویژگی های مکتب حاج قاسم نام برد و گفت: پیروان مکتب حاج قاسم باید تلاش کنند تا با بهره مندی از این ویژگی ها شعاع نورانی خود را به نور ولایت متصل کنند.

تلاوت قرآن کریم، روایت گری، مداحی و پخش نماهنگ از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس ع فرمانده سپاه حضرت عباس اشاره کرد و گفت مکتب حاج قاسم استان اردبیل حجت الاسلام دانش آموزی راهیان نور دفاع مقدس ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است

محمد صادق صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش مؤثر استاندار کردستان برای زدودن موانع ارتباط بی‌واسطه با مردم استان اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی ایران قوی، وجود و پای کار بودن مردم استان در تمام جوانب زیست مومنانه است.

وی افزود: بحمدالله با شبکه سازی عملیاتی حلقه‌های میانی، پاسخگویی به مسائل مردمی در مسیر بسیار ارزشمندی از همدلی و تقویت مبانی مردمی سازی دولت در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر تحقق شفافیت در عملکرد به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پویایی و میدان داری در جامعه با جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار تحقق خواهد یافت و نقش بزرگان خانواده و محلات به عنوان حلقه میانی تأثیرگذار در تحقق این معروف، انکار ناپذیر است.

صادقی بازدیدهای میدانی استاندار کردستان را مصداق خدمت بی منت جهت حل مسائل خرد و کلان در استان عنوان کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: مردم کردستان همواره سرآمد در خدمت مضاعف و تکریم کرامت انسانی هستند.

کد خبر 6090083

دیگر خبرها

  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است