Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست پس از دیدار از جزیره خارک به منظور بررسی و تعیین بارآلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های نفتی منطقه گفت: وجود لوله‌های متعدد انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی که به شدت فرسوده شده اند به طور متناوب در طول سال و به دفعات دچار نشتی مواد نفتی می‌شود و آلودگی‌های گوناگونی را به دریا و اکوسیستم شکننده منطقه خلیج فارس و سواحل بوشهر و گناوه وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدرضا لاهیجان زاده گفت: جزیره خارک با ۲۰ کیلومتر مربع مساحت در خلیج فارس به لحاظ دارا بودن اکوسیستم‌های با ارزش از جمله آبسنگ‌های مرجانی بی نظیر است و از سویی این جزیره کوچک محل استقرار شرکت‌های بزرگی نظیر شرکت‌های پتروشیمی خارک، فلات قاره و پایانه‌های صادراتی است که خدمات شایان توجهی را به اقتصاد مملکت ارائه می‌کند.


به گفته مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط زیست: تا ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۰ خطوط جدید، جایگزین خطوط فرسوده ابوذر می‌شود و این اقدام می‌تواند بخشی از آلودگی ناشی از خط فرسوده ابوذر را حذف کند، اما این به معنی رفع کامل مشکل آلودگی ناشی از نشت نفت در منطقه نخواهد بود، زیرا تعداد زیادی از خطوط فرعی که از میدان‌های فروزان ابوذر و درود نفت را به خط اصلی ابوذر منتقل می‌کنند فرسوده اند و می‌توانند کماکان موجب آلودگی شوند، قرار بر این است ظرف مدت ۱۰ روز با همکاری شرکت‌های فلات قاره و ملی حفاری ایران سریعاً از ورود پساب به دریا ممانعت جلوگیری به عمل آورد و نسبت به تصفیه اولیه و هدایت آن به سمت تصفیه خانه موجود از طریق نصب پمپ و خط لوله اقدام کنند.

او می‌گوید: وزارت نفت یکی از دستگاه‌های اجرایی است که در بحث تغییر اقلیم و حفاظت از آب، خاک و هوا نقش محوری دارد و باید در اسناد و برنامه‌های بالادستی تامین اعتبار مورد نیاز پیش بینی و در این باره توجه ویژه‌ای شود.

بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی در بخشنامه مورخه ششم دی ماه ۱۴۰۰ تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مکلف به همکاری و اجرای سیاست‌های ابلاغیه محیط زیست بوده است و سازمان حفاظت محیط زیست سالانه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی را به هیئت دولت ارائه خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست شرکت ملی نفت نفت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست