Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مقاله سعی شده است که به معرفی انواع پارکت لمینت، مزایا و معایب، شرایط نگهداری و همچنین نحوه طراحی دکوراسیون متناسب با آن پرداخته شود، اما پیش از آن لازم است که ابتدا لمینت را تعریف کرد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

به گزارش برنا، استفاده از پارکت لمینت به دلیل داشتن رنگ‌ها و طرح ‌های مختلف و از طرفی کارایی و مزایایی که دارد، باعث شده است که به یکی از پرطرفدارترین پارکت‌ها تبدیل شود و به دکوراسیون محیط شما جلوه‌ای زیبا و تاثیرگذار ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از افراد ممکن است که کودک در منزل داشته باشند و همین مساله باعث شود که اگر کف خانه از پارکت تشکیل شده باشد، تمیزکاری و نگهداری آن به مراتب راحت‌تر از زمانی باشد که کف منزل با فرش پوشیده شده باشد. درواقع اینجاست که استفاده از پارکت لمینت به یک ضرورت تبدیل می‌شود.

در این مقاله سعی شده است که به معرفی انواع پارکت لمینت، مزایا و معایب، شرایط نگهداری و همچنین نحوه طراحی دکوراسیون متناسب با آن پرداخته شود، اما پیش از آن لازم است که ابتدا لمینت را تعریف کرد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

پارکت لمینت چیست؟

پارکت لمینت، نوع دیگری از کف‌پوش‌هاست که از چند لایه چوب (4 لایه) به‌صورت فشرده تشکیل شده است. به همین دلیل چندلایه بودن، ساخت آن زمان بیشتری می‌برد. بر خلاف سایر پارکت‌ها، به‌طور مستقیم از چوب درختان تولید نمی‌شوند. جنس لایه رویی لمینت‌ها از رزین ملامینه است.

انواع پارکت لمینت

انواع پارکت لمینت‌ از جنبه‌های مختلفی قابل تقسیم‌بندی است. این تقسیم‌بندی‌ها به شرح زیر است:

تقسیم‌بندی بر حسب کشور تولیدکننده

کشورهای تولیدکننده پارکت لمینت‌ها که در ایران اکثراً محصولات آنها به فروش می‌رسد و به عبارتی در این زمینه حرفی برای گفتن دارند شامل ترکیه، آلمان، ایران و چین هستند.

لمینت‌های تولید کشورهای آلمان و ترکیه به دلیل اینکه کیفیت، زیبایی و همچنین مقاومت بالایی دارند، طبعاً در بین افراد از محبوبیت و فروش ویژه‌ای برخوردارند، اما  از طرفی دارای قیمت بالایی هستند.

پارکت لمینت‌های چینی هم نسبت به دو کشور قبلی از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند، اما در این بین لمینت‌های تولید ایران نسبت به چینی دارای کیفیت و ماندگاری بیشتری است و حتی می‌توان عنوان کرد که با لمینت‌های ترکیه‌ای برابری می‌کند، اما به دلیل قیمت پایین‌تر این تصورغلط وجود دارد که از کیفیت مطلوب و مناسب برخوردار نیستند.

تقسیم‌بندی براساس نحوه نصب

این نوع از انواع لمینت را می‌توان آن را به 2 دسته تقسیم کرد:

لمینت چسبی: با استفاده از یک چسب مخصوص به کف اتاق چسبانده می‌شوند. لازم به ذکر است که این نوع لمینت در ایران وجود ندارد. لمینت بدون چسب (کلیکی یا قفلی): این نوع با استفاده از یک قفل یا کلیک به هم وصل می‌گردند. انواع پارکت لمینت از نظر شکل ظاهری و طرح

از 3 نوع تشکیل شده است که عبارتند از:

لمینت طرح سنگ: رنگ این نوع لمینت‌ها روشن است و به شکل سنگ مرمر هستند. لمینت طرح کاشی: رنگ آنها روشن است و به شکل طرح‌های کاشی است. لمینت طرح چوب: دارای انواع طرح‌های چوبی هستند. تقسیم‌بندی براساس ساختار

این نوع از انواع لمینت به 2 گروه تقسیم می‌شود:

لمینت فشار بالا :(HPL)در این روش، لایه‌ها را زمانی به‌هم می‌چسبانند که ابتدا دو لایه بیرونی به هم چسبانده و فشرده شده باشند، سپس این لایه‌ها با فشار به لایه‌های دیگر فشرده و چسبانده می‌گردند.  لمینت فشار مستقیم :(DPL)در این روش، هر 4 لایه با یک فشار مستقیم و واحد روی هم فشرده می‌شوند. اکثر پارکت لمینت‌های موجود در بازار به این روش ساخته می‌شوند. از نظر استحکام و مقاومت

پارکت لمینت از لحاظ استحکام و مقاومت در برابر ضربه، رطوبت، حرارت و غیره به 4 درجه قابل تقسیم است که عبارتند از:

درجه AC1: از کم‌ترین مقاومت برخوردار هستند که معمولا برای کمد یا اتاق خواب به‌کار می‌روند. درجهAC2 : از مقاومت کمی برخوردارند و معمولا برای مکان‌های کم تردد استفاده می‌شود. درجهAC3 : دارای استحکام بالایی هستند و به‌طور معمول برای خانه‌ها استفاده می‌شود. درجهAC4 : از بیش‌ترین و بالاترین مقاومت برخوردار هستند که معمولا برای ساختمان‌های پرجمعیت از آن استفاده می‌شود. انواع لمینت از نظر بافت

از نظر بافت به 3 دسته زیر تقسیم می‌گردند:

صاف: این نوع از لمینت‌ها صاف، براق و صیقلی هستند. برجسته: دارای برجستگی‌هایی روی سطح خود هستند. دست‌ساز: به علت اینکه این نوع با دست طراحی و ساخته می‌شوند، قیمت بالایی دارند. استفاده از پارکت لمینت چه مزایا و معایبی دارد؟

از مزایای پارکت لمینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به دلیل برخورداری از لایه‌های رزین ملامینه ماندگاری و دوام بالاتری دارد و رنگ خود را با تابش نور خورشید حفظ می‌کند. تمیزکردن و شستشوی آن نسبت به سایر پارکت‌ها راحت‌تر و آسان‌تر است. در برابر آب و رطوبت از مقاوت بیش‌تری برخوردار است، به‌طوری که حتی استفاده از پارکت لمینت در مناطق دارای رطوبت و شرجی بلامانع است. از آنجایی که در نصب لمینت‌ها از چسب استفاده نشده است، امکان جداکردن و تعویض آنها وجود دارد. نصب آن سریع‌تر و راحت‌تر از سایر کف‌پوش‌ها است. خرید آن ارزان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است. به فضای مورد نظر جنبه زیبایی و مدرن بودن می‌بخشد. نسبت به سایر پارکت‌ها، دارای تنوع رنگ و طرح زیادی است. در طراحی این نوع کف‌پوش از فوم برای جلوگیری از سر و صدا و انتقال آن به سایر بخش‌ها و طبقات مختلف به‌کار می‌رود.

معایب این نوع کفپوش عبارتند از:

در صورت عدم نصب صحیح و وجود درز و شکاف در آن، ممکن است چفت و قفل‌ها شکسته شود. لمینت‌ها در برابر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از پایداری کم‌تری برخوردارند. لمینت‌ها برای چسبیدن به هم دارای قفل‌ها و کلیک‌هایی هستند که به هم متصل می‌شوند؛ بنابراین گاهی ممکن است در زمان نصب کامل بهم چفت نشوند و بین آنها شکاف‌ وجود داشته باشد. در نتیجه آب به داخل آنها نفوذ کند و باعث آسیب به لمینت ‌شود. طراحی دکوراسیون با استفاده از پارکت لمینت‌ها

باید همواره به این نکته توجه کرد که طرح و رنگ پارکت لمینت در طراحی و جلوه زیبایی شناسی یک خانه تاثیر به‌سزایی دارد.

 برای انتخاب لمینت متناسب با دیزاین خانه، بهتر است که به رنگ دیوارها، سقف و لوازم محیط خود توجه کنید، اینگونه می‌توانید فضای مورد نظر خود را به یک محیط زیبا و لذت‌بخش تبدیل کنید که میتوانید با یک شرکت طراحی داخلی جهت مشاوره استفاده کنید. برهمین اساس باید به یکسری نکات در طراحی دکوراسیون با توجه به لمینت توجه کرد. این نکات شامل:

1- اگر دیوارها، سقف و لوازم محیط مثلا مبلمان دارای رنگ روشن هستند، پیشنهاد می‌شود که انواع لمینت‌های رنگ تیره که امروزه محبوبیت بالایی دارند را انتخاب کنید.

2- استفاده از لمینت‌های با رنگ روشن به همراه دیوارها یا لوازم منزل روشن، فضا را بزرگتر جلوه می‌دهد، اما از طرفی شما با یک محیط سرد و بی‌احساس طرف هستید.

3- اگر قصد انتخاب لمینت تیره را دارید و همین‌طور رنگ دیوارها هم تیره است، می‌توانید برای متناسب کردن و روشن‌شدن اتاق از پرده‌های رنگ روشن مثل سفید یا آبی کم‌رنگ استفاده کنید.

شرایط نگهداری از پارکت لمینت چگونه است؟

شرایط نگهداری پارکت لمینت عبارتند از:

1- برای تمیزکردن آنها نباید از شوینده‌های بهداشتی استفاده کرد بلکه تنها می‌توان از یک پارچه مرطوب استفاده کرد.

2- برای زدودن گرد و غبار و خاک از جاروبرقی استفاده شود و ترجیحا از بخارشوی استفاده نشود.

3- برای جلوگیری از خراشیده شدن، نباید لوازم سنگین را روی آنها کشید.

کلام آخر

امروزه به دلیل اینکه پارکت‌‌ لمینت از تنوع طرح و رنگ و مزیت‌های بیشتری نسبت به همتایان چوبی خود دارا است، خرید و استفاده از آنها در مکان‌های مختلف نظیر منازل، دکوراسیون ادارای، رستوران‌ها و ... در سراسر دنیا با افزایش چشم‌گیری روبرو شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پارکت لمینت شرکت طراحی داخلی انواع پارکت لمینت طراحی دکوراسیون پارکت لمینت ها شرایط نگهداری انواع لمینت تقسیم بندی پارکت ها لایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟

وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه هم یک وکیل کار‌های مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کار‌های مراسم ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی شده است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات او را برعهده دارد.

منبع: تسنیم

tags # ژوزه مورایس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات