Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@16:17:36 GMT

7 دلیل برای آموزش زبان دوم به کودک قبل از مدرسه

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۷۵۸۱

7 دلیل برای آموزش زبان دوم به کودک قبل از مدرسه


با توجه به اینکه مغز کودک در سن پایین در انعطاف پذیرترین مرحله قرار دارد بنابراین این سنین مناسب برای یادگیری زبان دوم است .در واقع نوزادانی که به صورت دو زبانه با آنها صحبت شود در تشخیص زبان در اوایل ۶ ماهگی موفق تر از سایرین هستند . آنها می توانند زبان دوم را به همان راحتی که راه رفتن را یاد می‌گیرند همانند زبان اصلی خود یاد بگیرند و یادگیری زبان دوم تاثیر منفی بر روی زبان مادری کودک ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که می‌خواهید به فرزند خود زبان دیگری را بیاموزید ، محصولات باما ، تا کنون توسط بسیاری از والدین مورد استفاده قرار گرفته است.

فواید آموزش زبان دوم به کودک چیست؟ 1. رشد کردن مغز

تحقیقات نشان می دهد که پس از سه ماه مطالعه یک زبان خارجی مغز ، زبان آموزان در چهار مکان هیپوکامپ، شکنج میانی پیشانی، شکنج تحتانی پیشانی و شکنج گیجگاهی فوقانی رشد می ‌کند.
وقتی که کودک بیش از سه ماه تحت تعلیم زبان قرار گیرد هیپوکامپ راست و شکنج گیجگاهی فوقانی چپ از نظر ساختاری مهارت بیشتری در یادگیری زبان خارجی کسب می کند و همچنین ماده خاکستری در شکنج پیشانی میانی افزایش می یابد.

2. افزایش حافظه

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده ، کودکانی که یک زبان دوم را یاد می‌ گیرند ، بهتر از افراد تک زبانه می توانند خاطرات خود را به یاد بیاورند و همچنین کودکانی که چند زبان را می دانند سریع تر و دقیق تر کار می کنند . زیرا هنگامی که مغز مجبور می‌ شود کلمات خاصی را در چندین زبان بخاطر بیاورد ، مناطقی که مسئول ذخیره و بازیابی اطلاعات است قدرتمند می شود.

3. افزایش هوش کلامی و غیرکلامی

مطالعات نشان داده است ، افرادی که حداقل در مکالمه به بیش از یک زبان مسلط هستند ، به طور مداوم در آزمون های هوش کلامی و غیرکلامی می ‌توانند افراد تک زبانه را شکست دهند.

4. افزایش تمرکز

یکی دیگر از فواید آموزش زبان دوم به کودک افزایش دامنه توجه است . یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان می ‌دهد که افراد دو زبانه ، کنترل قوی تری برای غلبه بر حواس پرتی خود داشته و می توانند بهتر تمرکز کنند.
هنگامی که از شرکت کنندگان دو زبانه خواسته شد بر روی یک کار تمرکز کنند ، آنها توانایی بیشتری برای از بین بردن عوامل حواس پرتی داشته و تمرکز بیشتری روی کار خود نشان دادند.
آنها همچنین برای تفسیر کار بسیار هوشمند عمل کرده و اطلاعات غیرضروری را حذف می ‌کردند و فقط بر روی آنچه که ضروری بود تمرکز داشتند.

5. کاهش زوال عقل

یکی از بهترین تاثیرات یادگیری زبان دوم ، کاهش خطر زوال عقل  در بزرگسالی است. 
تحقیقات نشان می‌ دهند که در افرادی که به دو یا چند زبان صحبت می کنند صرف نظر از سطح تحصیلات، جنسیت یا شغلشان به طور متوسط چهار سال و نیم دیرتر از افراد تک زبانه مبتلا به آلزایمر می شوند . علاوه براین، حتی افرادی که زبان دوم را در بزرگسالی فرا می گیرند نیز می توانند از این مزیت برخوردار شوند.

6. عملکرد بهتر در انجام  چند کار

یادگیری زبان دوم انعطاف پذیری مغز کودک را افزایش می دهد که باعث می شود تعویض وظایف را در چند ثانیه به طور آسان انجام دهند . کودکانی که به دوزبان یا بیشتر مسلط هستند می‌ توانند در آینده موقعیت‌های غیر منتظره را بهتر از افراد تک زبانه مدیریت کنند.

7. عملکرد بهتر در حل مسائل  ، حتی در ریاضیات

در یک مطالعه به کودکان دو زبانه مسائل ریاضی و مسائلی با ماهیت غیر ریاضی ارائه شد و از آنها خواسته شد راه حل هایی را ارائه دهند. آنها بر اساس مقیاس های خلاقیت انعطاف پذیری و خلاقیت بیشتری در حل مساله داشتند. 

برای آموزش زبان به کودکان از کجا می توان شروع کرد ؟

دغدغه بسیاری از والدین ، کشف و پرورش استعداد کودک است. آموزش ، توام با بازی و سرگرمی ، یکی از روشهای والدین برای کودک است. 
همانطور که گفته شد کودکان در سنین پایین ، بیشترین استعداد را برای یادگیری دارند. لذا آموزش خواندن به کودکان زیر 6 سال ، می تواند شامل خواندن به زبان مادری یا زبان دوم باشد. 
یکی از شیوه های نوین و متفاوت آموزش زبان و خواندن ، بسته های آموزش خواندن باما است . این بسته آموزشی ، روشی مبتکرانه برای آموزش کودکان است . آموزش خواندن باما علاوه بر زبان فارسی ، به آموزش و خواندن زبان انگلیسی هم می پردازد .
با استفاده از بسته باما انگلیسی میتوان در قالب بازی و سرگرمی ، خواندن صدها کلمه انگلیسی را به کودک آموزش داد. 
برای استفاده از این محصول ، کافی است به سایت مایا کودک مراجعه نموده و نتایج استفاده از این محصولات را بطور مستند ببینید. 
تلفن : 09192220696
www.mayakoodak.com

کد خبر 1608533

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: یادگیری زبان دوم افراد تک زبانه آموزش زبان دو زبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی ساده یک معلم+ فیلم

یک معلم در برنامه تلویزیونی پیشنهاد می کند که دانش آموزان در سه سال اول مدرسه به جای آموزش جدول ضرب، نکات زندگی را آموزش ببینند. در این صورت است که کودکان می توانند در مدرسه زندگی کنند.

 

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • آرزوی ساده یک معلم+ فیلم
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟