Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر بشیر حاجی بیگی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارانی در کشور هستند که درمان آنها فقط بوسیله پلاسما یا پلاکت خون میسر است و حال آنکه تهیه پلاسما بسیار گران‌قیمت است و حتی کیسه فیلتردار که برای استفاده بیماران خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد با هزینه بسیار تهیه می‌شود لذا مسوولان باید به این موضوع توجه خاص داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با این حال کارهای بزرگی در این سازمان انجام شده است به گونه ای که سعی شد شبکه ملی خون رسانی کشور با همه چالش های پیش رو، تعطیل نشود و استان خراسان رضوی نیز در این موضوع سعی و تلاش بسیار انجام داد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه برخی پیشرفت‌های این سازمان در حال حاضر امکان رسانه‌ای شدن ندارد گفت: سازمان انتقال خون کشور دارای رتبه اول در منطقه است به گونه‌ای که این سازمان همکار سازمان بهداشت جهانی به شمار می‌رود و این نشان از توانایی‌های علمی، پژوهشی نخبگان علمی کشور در موضوع فراورده ها و تولیدات خونی است.

وی افزود: این سازمان تاکنون ۲ دوره به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی معرفی شده و در حال حاضر بازرسی های لازم برای سومین دوره حضور آن نیز در حال انجام است.

دکتر حاجی بیگی ادامه داد: به عنوان نمونه، سلامت خون و فراورده های خونی کشور به قدری زیاد است که نرخ عفونت‌های منتقل شده از خون در ایران همرده کشورهای توسعه یافته جهان است و بر همین اساس می‌توان اعلام کرد این سازمان به عنوان یک نگین درخشان درعرصه بهداشت کشور می‌درخشد.

وی گفت: خون و فراورده های آن محصولی منحصر به فرد است که توسط مردم به سایر همنوعان اهدا می‌شود بر همین اساس این سازمان برای مردم قابل اعتماد است زیرا آنها در بحران‌های کشور همچون سیل و زلزله برای اهدای خون خود به این سازمان مراجعه می‌کنند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران افزود: با تغییر دولت‌ها، تغییر مدیران نیز اجتناب ناپذیر است و از سوی دیگر عرصه سلامت کشور جایگاه مهمی دارد و سرپرستان سابق نیز هر کدام در عرصه سلامت بیماران بسیار زحمت کشیده اند و خدمات آنها در سیستم بهداشتی این سازمان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: افرادی هم  که قبول مسوولیت می‌کنند از درون این سازمان هستد و با چالش‌ها و نقاط قوت این سازمان آشنا هستند بر همین اساس برنامه های سازمان انتقال خون ادامه دار است و با تغییر افراد اصل خدمت رسانی منقطع نخواهد شد.

سرپرست جدید انتقال خون خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سعی خواهیم کرد رسالت این سازمان که همان تامین خون کافی و سالم است به نحو مناسب انجام شود و مشکلات جانبی مزاحم کار تخصصی کارکنان این مجموعه نشود.

دکتر محمدرضا مجدی افزود: مسائل و تنگناهایی در حوزه  تجهیزات و منابع مالی در سازمان انتقال خون استان وجود دارد و سعی ما در ایجاد شرایطی است که همکاران بتوانند بدون دغدغه کار تخصصی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به افزایش حضور زائران حرم مطهر رضوی ادامه داد: باید شرایط خدمت رسانی به تمام افرادی که نیاز به خون و فراورده های خونی دارند فراهم شود و این در حالی است که در سال های قبل از ٢٥ اسفند تا ١٥ فروردین ماه بیش از ۲ هزار عمل جراحی برای زائران انجام شده است.

سرپرست جدید انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: به دنبال رفع موانع برای خدمت رسانی ۲۴ ساعته در پایگاه های اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) هستیم تا امکان تهیه خون سالم در تمام مدت شبانه روز فراهم شود.

سرپرست سابق انتقال خون خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: عدم تخصیص بودجه مناسب و کمبود منابع انسانی در این استان باعث ایجاد مشکلاتی در این سازمان شده است که می توان با تعریف درآمد اختصاصی در رفع مشکلات موجود اقداماتی انجام داد.

عبدالله سبحانی کوهسرخی افزود: مسوولان استانی و کشوری قول‌هایی برای رفع مشکلات داده‌اند ولی در انجام آن، ناهماهنگی هایی صورت گرفت به گونه ای که در مقابل استخدام ۱۷ نفر برای خراسان شمالی و ۱۸ نفر برای خراسان جنوبی فقط چهار نفر به خراسان رضوی اختصاص یافت.

استان ۶ میلیون و ۸۷۱ هزار نفری خراسان رضوی پس از تهران و فارس، سومین تولیدکننده خون در ایران محسوب می‌شود.

۱۴ پایگاه و مرکز اهدای خون در این استان دایر است که هفت مرکز آن در کلانشهر مشهد، پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه، گناباد و قوچان و ۲ مرکز در شهرهای کاشمر و تربت‌جام استقرار دارند.

برچسب‌ها مشهد سازمان انتقال خون کشور سازمان جهانی بهداشت معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران سازمان انتقال خون حاجی بیگی مراسم تودیع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان انتقال خون کشور سازمان جهانی بهداشت مشهد سازمان انتقال خون کشور سازمان جهانی بهداشت سازمان انتقال خون حاجی بیگی مراسم تودیع سازمان انتقال خون خراسان رضوی فراورده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است