Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری مازندران گفت که چهار محکوم به قصاص نفس در استان طی ماه رجب امسال با رضایت اولیای دم از دار مجازات نجات یافته‌اند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران روز چهارشنبه از قول حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدصادق اکبری اعلام کرد که دو تن از این نجات یافتگان با هم بردار هستند که ۱۶ سال در زندان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که از ابتدای امسال تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته توسط مقامات قضایی ، اداره کل زندان ها ، اعضای شورای حل اختلاف و ستاد دیه مازندران ، ۴۵ نفر از محکومین به قصاص نفس از دار مجازات رهایی پیدا کردند.

اکبری همچنین از اخذ رضایت اولیای دم برای بخشش ۲۰ محکوم به قصاص نفس دیگر خبر داد و افزود که مقدمات آزادی این افراد هم در حال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر اهمیت صلح و سازش در پرونده‌های قضایی اظهار داشت: فراهم کردن شرایط آزادی زندانیان محکوم به قصاص با اخذ رضایت از اولیای دم و رسیدن به صلح و اصلاح‌ ذات‌البین بویژه در پرونده‌های قصاص، باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

وی قابلیت‌های میانجیگری، جذب کمک‌های مالی از خیرین و همچنین حلقه‌های صلح و سازش را از ظرفیت‌های ارزشمند در اصلاح ذات‌البین دانسته و خاطرنشان کرد: جایگاه صلح و سازش ریشه در فطرت بشری دارد و در آموزه‌های دینی و فرهنگی ما به کرات به این امر پسندید تأکید گردید.

 ماه رجب که به ماه امید معروف است ، امسال از روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه برابر با سوم ماه فوریه شروع شد و پنجشنبه ۱۲ اسفند برابر با ۲۹ فوریه هم آخرین روز آن است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محکوم به قصاص اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر سه شنبه در شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان گفت: شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی نموده اند و درصد پرونده های سازش شده به پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف جنوب استان در سال گذشته ۳۵ درصد می باشد.

وی افزود: درسال گذشته ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان واردو ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

عالی ترین مقام قضائی استان کرمان به فعالیت شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و افزود: در سال گذشته ۳۷۷ پرونده به این شوراهای حل اختلاف وارد و ۳۸۰پ رونده مختومه شدند که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد ۳۸ زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، از زندان های جنوب استان کرمان آزاد شده و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

کد خبر 6093305

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • رضایت ده روسی از نگرش پاتریسیو در رختکن؛ احتمال تمدید قرارداد او به عنوان دروازه‌بان ذخیره
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل