Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: نامگذاری کوچه‌ها و اماکن شهری به نام شهدا از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب است و شورای نامگذاری استان باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد.

وی بیان کرد: لازم است عملیات یادمان شهدای مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی تا پایان سالجاری انجام شود و شهرداری اراک نسبت به انجام تعهدات خود اهتمام لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی ادامه داد: مشارکت صنایع در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یک ضرورت مهم است و اداره کل حفظ آثار با در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی صنایع و مراکز صنعتی را در این خصوص مشارکت دهد.

مخلص‌ الائمه اظهار داشت: پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس سرمایه‌های عظیم کشور هستند و باید از آنها به خوبی استفاده کرد و فرصت‌ها را در این خصوص غنیمت شمرد.

وی عنوان کرد: عزم و اراده کافی برای تکمیل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس وجود دارد و در این راستا اقدامات لازم و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم در این نشست گفت: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس مصداق بارز کار ماندگار و زیرساختی در حوزه دفاع مقدس است که در استان مرکزی به برکت کنگره شهدای استان مرکزی این مرکز پیشرفت قابل قبولی دارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: امروز مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی به محلی برای جمع‌آوری جوانان و نوجوانان تبدیل شده و در طول سال بیش از ۵۰۰ هزار بازدید توسط مردم صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسل جدید تاکید فراوان دارند و این مهم یک رسالت  است و تمام دستگاه‌های مسئول باید در این راستا اهتمام داشته باشند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی باید مرکز جذب جوانان و نوجوانان و انتقال دهنده فرهنگ غنی دفاع مقدس باشد، ادامه داد: تکمیل این مرکز از اهمیت بسیاری برخوردار است و پای کار آوردن اراده و عزمی راسخ در این خصوص ضروری است.

سردار کریمی بیان کرد: تحقق جهاد تبیین از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب است و این مسئله در حوزه دفاع مقدس و حماسه‌های آن از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است و مرکز موزه دفاع مقدس استان مرکزی می‌تواند به عنوان کانون فعالیت جوانان در حوزه جهاد تبیین نقش آفرینی کند.

وی گفت: همانگونه که استان مرکزی در برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید رتبه برتر را کسب کرد و به عنوان الگو مطرح است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: امروز باید در موضوع تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان الگو باشد که لازمه آن مشارکت و تعامل همه جانبه تمام دستگاه‌های استانی است.

سردار کریمی اظهار داشت: مردم استان مرکزی در طی این چند سال با حضور چشمگیر در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس علاقه خود به شهدا و مسایل مختلف دفاع مقدس را نشان دادند و تکمیل این مرکز از مطالبات مردمی و اولویت مهم استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های استانی بویژه استانداری مرکزی هم‌ اکنون، بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 سرهنگ پاسدار « غلامرضا کریمی» افزود: پیشرفت فیزیکی ساختمان مدیریت این مکان ۱۰۰ درصد، ساختمان گالری‌ها ۶۸ درصد، سردرب ورودی ۱۰۰ درصد، دیوار لاله‌ها ۹۰ درصد و محوطه ۷۰ درصد است.

وی بیان کرد: در استان مرکزی ۱۵۹ شهید گمنام و ۶۶ یادمان شهدا وجود دارد که ۱۷ یادمان نیمه کاره است و امید است با همت مسئولین استانی این تعداد از یادمان‌ها هرچه سریعتر تکمیل شود و به مرکز فرهنگی برای مردم تبدیل شود. 

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اراک استان مرکزی بهمن کارگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اراک استان مرکزی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اراک استان مرکزی بهمن کارگر مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان موزه دفاع مقدس استان مرکزی حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی

 استاندار کردستان شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور در سنندج اظهار کرد: در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم و اگر اردو‌های راهیان نور نبود، در بحث روایت و تبیین رشادت‌ها و افتخارات دفاع مقدس خیلی عقب بودیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف همکاری و حمایت لازم را برای برگزاری اردو‌های راهیان نور داشته باشند، چراکه دشمن دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: برای برخی از برنامه‌ها هزینه‌هایی می‌شود که هیچ خروجی ندارد درحالی که تامین یک اتوبوس و یا تقبل کرایه آن برای دستگاه‌ها هزینه زیادی ندارد که برخی دستگاه‌ها کم‌کاری می‌کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه دشمنان با ناامیدی از تحریم اقتصادی، همچنان دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند، افزود: آنها می خواهند با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند، بنابراین باید مراقب و هوشیار بود.

وی انجام عملیات وعده صادق را نقطه عطفی در مقابله با رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: با این اقدام، نظم جهانی تغییر کرد و نظم جدید نه با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد