Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی شصت و یکمین جلسه‌ی شورای شهر تبریز روز چهارشنبه، ۱۱ اسفندماه، به‌صورت علنی و با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری تبریز در عمارت ساعت برگزار شد.

رسول برگی، رئیس شورای شهر تبریز  در این جلسه با تاکید بر لزوم اضافه شدن ۱۹ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تبریز، اظهار کرد: هرچه سریع‌تر باید در آستانه‌ی سال نو از این اتوبوس‌ها رونمایی شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تعیین‌تکلیف وضعیت رانندگان اتوبوس‌های بی‌آرتی نیز گفت: این رانندگان به‌شدت از وضعیت موجود گله‌مند هستند و هرچه سریع‌تر باید وضعیت جذب آن‌ها تعیین تکلیف و هر اقدامی که در این راستا لازم است، اتخاذ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از شیوه‌های نوین آسفالت‌ریزی تاکید کرد و افزود: اکنون در تمام کشورهای جهان روش‌های سنتی جمع‌آوری شده و به جای آن از آسفالت‌ریزی پلیمری استفاده می‌شود و تا زمانی که از روش سنتی استفاده کنیم، شاهد وضعیت نامطلوب آسفالت خواهیم بود و شهرداری می‌تواند با استفاده از نتایج تحقیقات و بررسی‌های مراکز علمی، به سمت آسفالت‌ریزی به‌روز حرکت کند.

برگی همچنین ضمن تقدیر از خدمات بهروز مهدوی، فرماندار سابق شهرستان تبریز و تبریک به علی جعفری آذر سرپرست جدید فرمانداری، خاطرنشان کرد: شهردار تبریز در جلسه علنی روز یکشنبه، ۱۵ اسفندماه، انتخاب خواهد شد.

سازوکار لازم برای استفاده از ظرفیت شرکت خانه‌سازی آذربایجان وجود ندارد

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز نیز طی سخنانی گفت: شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان می‌تواند مولد ثروت باشد اما شهرداری به‌صورت حداقلی از این توان استفاده می‌کند.

روح اله رشیدی ادامه داد: شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان دارای ظرفیت و پتانسیل بوده که شهرداری از این مجموعه توانمند در پروژه‌های عمرانی چندان استفاده نمی‌کند و سازوکاری برای استفاده از سقف توانمندی این شرکت وجود ندارد.

وی یادآور شد: شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان به لحاظ تکنیکی و فنی یک مجموعه دارای قابلیت خاص بوده که می‌تواند باعث ایجاد ارزش افزوده شود.

لزوم اخذ تضمین پنج ساله از شرکت‌ها و پیمانکاران آسفالت‌

رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای شهر تبریز نیز گفت: شهروندان تبریزی از موضوع آسفالت شهر گله‌مند هستند و در این باب اعتراضاتی دارند و واقعا وضعیت آسفالت شهر نامطلوب بوده و باید در این راستا ضمانت‌های اجرایی اتخاذ شود.

روح اله دهقان نژاد ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم در خصوص آسفالت‌ریزی از شرکت‌های پیمانکار و کارخانجات تولید آسفالت تضمین پنج ساله بگیریم تا هر ایرادی در این مدت پیش بیاید موظف به اصلاح شوند.

وی افزود: چند ماه بعد از آسفالت ریزی، آسفالت تخریب می‌شود و شهرداری می‌ماند و شهروندانی که باید این وضعیت را تحمل کنند و بهتر است مجموعه شهرداری به این موضوع مهم توجه داشته باشد و تضمین کاملی برای آسفالت‌ریزی در نظر بگیرد.

فعالیت‌های عمرانی در شهرداری فاقد استانداردهای لازم است

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز نیز گفت: اکثر فعالیت‌های عمرانی شهرداری فاقد استانداردهای لازم بوده و تنها در بحث آسفالت مطرح نیست.

سید کاظم زعفرانچیلر ادامه داد: از بتن‌ریزی گرفته تا جدول‌کشی همگی به دور از استانداردهای لازم بوده و به مرور زمان از بین می‌روند و استحکام‌شان ضعیف است و لذا باید سازوکاری برای فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی تعریف شود تا عملیات اجرایی طبق استانداردهای روز پیش رود.

کلیات تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز تصویب شد

در ادامه این جلسه تبصره‌های ۵۷ تا ۸۰ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفته و نهایتا با اعلام تغییراتی در برخی از بندها به تصویب رسید.

اعضای شورای شهر در خصوص تبصره ۶۰  بار دیگر با مطالعه خط تراموا از قونقاباشی تا میدان راه‌آهن موافقت کردند.پ

احد صادقی، دبیر شورای شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: مطالعا برروی خط چهار تراموا صورت گرفته است و اگر واقعا می‌خواهیم در این خصوص مصوباتی را اعمال کنیم، بهتر است تدابیری بیاندیشیم.

علی نوای‌باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز نیز بیان کرد: این طرح می‌تواند در حد مطالعه بماند، چرا که این خط قرار است در مسیر خط قونقای قدیمی اجرا شود.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر در خصوص تبصره ۷۰ شهرداری تبریز را  مکلف به تدوین نظام‌نامه آسفالت کردند.

نوای‌باغبان، در این خصوص اظهار کرد: باید جایگاه کمیته تخصصی آسفالت شهرداری را بالا برده و به آنها مسئولیت دهیم تا موضوع را با به‌روزرسانی پیش ببرند.

در نتیجه تشکیل کمیته‌ی تخصصی آسفالت شهرداری تبریز با ترکیب جدید، مسئول کنترل کیفیت آسفالت و نحوه اجرای آسفالت سطح شهر تصویب شد.

در ادامه این جلسه تبصره مربوط به مسکن ارزان قیمت مورد بررسی قرار گرفته و اعضای شورای شهر نیز در این راستا نظراتی را بیان کردند.

رشیدی در این خصوص اظهار کرد: درخصوص مسکن ارزان قیمت حتما باید شهرداری و سایر نهادها را مکلف کنیم تا پای کار آمده و اقداماتی در این خصوص اتخاذ کنند.

یاسین بجانی، سخنگوی شورای شهر تبریز نیز تاکید کرد: اخیرا جلسه‌ای با معاون وزیر در رابطه با مسکن ارزان قیمت داشتیم که حتی آن‌ها نیز پیشنهاد دادند که دستگاه‌ها و شهرداری پای کار آمده و در این خصوص اقداماتی اتخاذ کنند.

فریدون بابایی‌اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: دو پیشنهاد در راستای اضافه کردن برخی موارد به تبصره‌ها دارم یکی اینکه به شهرداری اجازه داده شود در راستای بافت‌های فرسوده با اخذ مجوز از مراجع قانونی اقداماتی اتخاذ کند و دیگری به شهرداری اجازه داده شود در راستای تحقق مسیرهای مصوب طرح تفصیلی در محدوده‌های بازآفرینی شهری با اولویت مسیرهای ناتمام تا سقف ۵ هزار میلیارد اقدام نماید.

در نهایت دو پیشنهاد بابایی اقدم به تبصره‌ها اضافه شده و به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید.

در ادامه این جلسه پیوست‌ تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

همچنین دفترچه پی‌دی مربوط به تعرفه عوارض محلی شهرداری تبریز که پیش از این مورد بررسی قرار گرفته بود، تایید شد.

نامگذاری پل روگذر ارتش به نام خلبان شهید سرهنگ صادق فلاحی

بابایی‌اقدم در ادامه این جلسه طرح دوفوریتی نامگذاری یکی از معابر شهر به نام سرهنگ خلبان، شهید صادق فلاحی را ارائه داد که مورد موافقت و تصویب اعضا قرار گرفت و پس از تصویب دو فوریت طرح، پل روگذر ارتش به نام سرهنگ خلبان شهید صادق فلاحی نامگذاری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر شورای شهر تبریز شهرداري شهرداری تبریز شورای شهر تبریز نیز ادامه این جلسه اعضای شورای شهر شرکت خانه سازی شهرداری تبریز رئیس کمیسیون آسفالت ریزی آسفالت شهر تبصره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام دبیری رئیس شورای عالی استان‌ها به مناسبت فرارسیدن روز ملی شوراها امروز در نماز جمعه تهران و در حضور نمازگزاران تهرانی عنوان کرد: روز ملی شوراها را به عموم مردم و جامعه شورایی و روز کارگر و معلم را به کارگران زحمتکش و فداکار و معلمان فرهیخته و خدوم کشور تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: جای بسی افتخار است که ایران امروز در اوج اقتدار و عزت به‌عنوان الگوی انقلابی و آزادی خواهی در دنیا و منطقه مطرح شده است. پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران چشمگیر و صعودی بوده و چشم جهانیان را خیره کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ مصادف با فرمان تاریخی حضرت امام به شورای انقلاب مبنی بر تهیه و تصویب آئین نامه اجرایی شوراها برای اداره امور محلی شهر و روستایی است که متأسفانه به دلیل شروع جنگ تحمیلی، فعالیت شوراها با تأخیر از سال ۱۳۷۸ شروع به کار کردند.

دبیری ادامه داد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است. به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشورند.

وی با اشاره به مردمی بودن نهاد شورا اظهار داشت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند. در همین موضوع سیل اخیر سیستان و بلوچستان اعضا شوراهای شهر و روستا و شورای عالی استان‌ها از استان سیستان و بلوچستان از اولین لحظه‌ها و به صورت شبانه روزی پیگیر حل مشکلات مردم سیل زده بودند. چراکه اعضای شورا خود از جنس همین مردمند و هنوز هم برای باز گشایی راه‌های روستایی تلاش می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری‌ها است. از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

وی عنوان کرد: اکنون مهم‌ترین وظیفه دولت، ما و تمامی مسئولان مهار تورم است. عدم افزایش دستمزد کارکنان و کارگران متناسب با نرخ تورم معنای فقیر تر شدن روز به روز مردم با افزایش فاصله طبقاتی است. این وظیفه ماست که این مشکل را حل کرده و با ایجاد امکانات رفاهی امید را در جامعه افزایش دهیم و بتوانیم مشارکت مردم را در تمام امور ارتقا دهیم. راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است. پس بیایید متحد و همدل، با هم مشارکت مردم را افزایش داده و مردم را محرم خود بدانیم. چرا که مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور نظام محسوب می‌شوند.

دبیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جامعه شورایی با توجه به ظرفیت قانونی خود مبنی بر برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در راستای انجام خدمات اجتماعی، رفاهی و عمرانی، آمادگی خود را جهت تحقق شعار سال «جهش تولید، با مشارکت مردم» و اقدامات عملی در این رابطه را اعلام می‌نماید. از این رو استفاده از ظرفیت عظیم جامعه شورایی که در صف اول ارتباط با مردم قرار دارند و به دنبال حل مشکلات مردم هستند در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود.

دبیری توضیح داد: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را جهت رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها کمک رسانی و امداد در مواقع بحرانی و تلاش برای رفع اختلافات افراد و محلات و حکمیت میان آن‌ها را از دیگر وظایف شوراها در روستاها برشمرد و گفت: اعضای شوراهای روستا به‌خوبی توانسته‌اند این وظایف را انجام می‌دهند.

وی افزود: در شهرها نیز علی‌رغم کمبودها و مشکلات مرتبط باید درآمد پایدار، تلاش خود را برای توسعه مناطق کم‌برخوردار مصروف می‌دارند.

دبیری ضمن اعلام آمادگی مدیریت شهری برای ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری بیان کرد: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف ما «اجرای مدیریت یکپارچه شهری» است که در آن تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند. همان تجربه موفقی که در تمام دنیا اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند گفت: اعضای شوراهای روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و شورای عالی استان‌ها بی‌صبرانه منتظر ملاقات با مقام معظم رهبری هستند و ما اینجا از بیت حضرت آقا در خواست می‌کنیم که در زمان مقتضی اجازه این ملاقات را به جامعه شورایی کشور بدهند تا جامعه ۱۲۷ هزار نفری شوراهای کشور با انگیزه و اشتیاق بیشتر در رابطه با عملی کردن شعار سال قدم‌های بلند و مؤثری را بردارند.

کد خبر 6089187

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • پیش‌بینی توزیع ۵۰۰ هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در تبریز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز