Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:32:16 GMT

٣٠ هزار معلم قرآنی بیمه تامین اجتماعی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۸۴۳۹

٣٠ هزار معلم قرآنی بیمه تامین اجتماعی می‌شوند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت تعاون، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای 6 ماهه وزارت مردم، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع) تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

این تفاهمنامه در راستای تحقق اجرای اصل بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهداف و برنامه‌های دولت در خصوص تعمیم و گسترش پوشش نظام تأمین اجتماعی و افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با عنایت به تأکید بر توسعه بیمه اجتماعی در برنامه‌های توسعه کشور و به منظور برخورداری معلمان قرآنی فاقد پوشش بیمه اجتماعی از مزایا و تعهدات بلندمدت بیمه‌های اجتماعی در زمینه مستمری پیری(سالمندی)، از کارافتادگی کلی و بازماندگان متوفی منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاهم­نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن وعترت(ع) با امضای «بیت اله برقراری» مدیرعامل صندوق و «محمد انجم شعاع» مدیرعامل اتحادیه اجرایی شد.

 مدیرعامل صندوق، هدف از اجرای این تفاهمنامه را توسعه و پوشش حداکثری بیمه اجتماعی در جامعه هدف دانست و گفت: با اجرای این طرح حداقل ۳۰ هزار نفر از معلمان، پرتلاش و زحمت کش قرآنی مورد تأیید اتحادیه که مشمول سایر نظام‌ها و صندوق‌های بیمه اجتماعی نبوده و شرایط احراز عضویت نزد صندوق را داشته باشند می‌توانند از مزایای بازنشستگی(دوران پیری و سالمندی)، از کارافتادگی کلی و بازماندگان بهره‌مند شوند.

«بیت الله برقراری» این تفاهمنامه را پر خیر و برکت دانست و ابراز امیدواری کرد با امضای آن بتوانیم به معلمان قرآنی خدمات اجتماعی ارائه و دغدغه‌های آنان را کاهش دهیم.

«محمد انجم شعاعی» مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع) نیز گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهمنامه عقب ماندگی ۲۰ ساله در پوشش بیمه‌های اجتماعی معلمان قرآنی را جبران کنیم.

برچسب‌ها محمد انجم شعاع شهر تهران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شهر تهران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر هفت سال سن در استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری رایگان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا تحویلیان امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه خدمات بیمه‌ای صورت گرفته در دولت سیزدهم بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است.

وی ضمن تصریح اینکه ازجمله طرح‌های تشویقی زیرپوشش بیمه‌ای رایگان کودکان زیر هفت سال است، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ با اجرای طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال توسط بیمه سلامت، خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه‌شده به این کودکان در تمام مراکز درمانی رایگان شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بابیان اینکه این قانون در هیأت دولت تصویب و به بیمه‌های پایه ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: بر اساس این طرح همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت‌سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رایگان شد و همه هزینه‌های کودکان در مراکز دولتی دانشگاهی توسط بیمه سلامت پرداخت خواهد شد.

کد خبر 747959

دیگر خبرها

  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد