Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی ذوالجودی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تالاب جازموریان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حفاظت و احیاء تالاب های ایران از برنامه های اصلی این معاونت است، افزود: با بارندگی های خوبی که انجام شده حدود ۱۰ روز پیش صدرصد بستر تالاب جازموریان آبگیری شده اما با تبخیر آب تالاب، حدود ۹۰ درصد آب در کف تالاب وجود دارد که امیدواریم با بارندگی های بیشتر از این ذخیره آبی تا خردادماه استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره اینکه تالاب جازموریان به عنوان ارزشمندترین و بهترین تالاب آب شیرین در کشور از عرضه و غنای بالایی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به پوشش گیاهی و چرای دام در این منطقه وجود دارد، ممکن است این تالاب به این پوشش گیاهی کمی آسیب وارد کند که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برنامه های مناسبی برای این مهم داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: با همکاران وزارت نیرو در رابطه با حق آبه این تالاب حتما هماهنگ خواهیم شد که بتوانیم تا جایی که ممکن است از حق آبه های تالاب جازموریان استفاده کنیم. 

ذوالجودی با اشاره به اینکه با توجه به ارزش و غنای این تالاب در مجامع محلی و ملی اقداماتی انجام شده است، گفت: قرار است با بررسی شرایط به عنوان یک تالاب بین المللی هم در سایت رامسر ثبت نام شود و به عنوان یک تالاب بین المللی اقدامات بعدی در این خصوص انجام شود.

اعتبارات تالاب جازموریان در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان پیگیری می شود

مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در حاشیه این سفر با اشاره اقدامات انجام شده برای این تالاب افزود: چهار طرح مطالعاتی از سال ۹۵ تا امسال در رابطه با تالاب تدوین شده است. 

مرجان شاکری ادامه داد: مهم ترین طرح مطالعاتی برنامه جامع احیاء تالاب جازموریان است که با حضور ذینفعان استان کرمان و سیستان وبلوچستان استراتژی هایی برای احیاء تالاب در یک بازه زمانی ۲۰ ساله جمع آوری و تدوین شده است.

وی بیان داشت: این طرح در شورای برنامه ریزی هر دو استان مصوب شده و آماده جذب اعتبارات است.

شاکری گفت‌: به نظر می رسد در ردیف اعتبارات سال آینده، محلی برای این تالاب دیده نشده اما جزو برنامه هایی است که برای سفر ریاست جمهوری پیش بینی کرده ایم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه اعتبارات محیط زیست در این زمینه تدوین شده و استان سیستان و بلوچستان هم در دست پیگیری است، افزود: پیگیری می کنیم که جزو مصوبات و تعهدات سفر ریاست جمهوری قرار گیرد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کرمان ایرنا تالاب جازموریان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست کرمان ایرنا سازمان حفاظت محیط زیست کرمان ایرنا تالاب جازموریان تالاب جازموریان استان کرمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد