Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بخش بیست‌ویکم گزارش لحظه به لحظه با تحولات اوکراین»

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری‌های اوکراین در حالی بامداد پنجشنبه به هشتمین روز خود نزدیک شده که کاخ سفید از تصمیم خود برای اعمال تحریم‌هایی علیه ۲۲ نهاد روسی مرتبط با بخش دفاعی روسیه خبر داد.

پیش از این نیز یک مقام آمریکایی به شبکه «الجزیره» گفته بود: «هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که روس‌ها بتوانند کی‌یف را، به دلیل مقاومت نیروهای اوکراینی، تصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روس‌ها ممکن است به تخریب کی‌یف متوسل نشوند، زیرا اگر آن را کنترل کنند به زیرساخت‌های آن نیاز خواهند داشت».

بخش بیست‌ودوم از تحولات لحظه به لحظه در اوکراین را در ادامه دنبال کنید:

۰۰:۳۰ - تسلط روسیه بر شهر «خِرسون»؛ بمباران ساختمان وزارت دفاع اوکراین

روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از شهردار شهر خرسون نوشت: «نیروهای اوکراینی از شهر عقب‌نشینی کرده و نیروهای روسی بر خرسون مسلط شده‌اند».

برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند ساختمان وزارت دفاع و فرماندهی نیروی زمانی اوکراین در کی‌یف هدف حملات موشکی و بمباران روسیه قرار گرفته‌اند.

 

منابع محلی در اوکراین نیز با انتشار تصویر بالا مدعی شدند: «ساختمان کارخانه شِوچنکو در خارکیِف هدف حمله نیروی هوایی روسیه قرار گرفته است».

۰۰:۲۰ - تعویق آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای آمریکا

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا تصمیم گرفته آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید این کشور موسوم به «مینوت‌مَن ۳» را که قرار بود هفته جاری انجام شود، به تعویق بیاندازد.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون در توضیح این اقدام گفت که آمریکا قصد ندارد فعالیت‌هایی انجام دهد که موجب سوءتفاهم بیشتر با روسیه شود.

۰۰:۱۰ - کاخ سفید می‌گوید آمریکا آماده تحریم نفت و گاز روسیه نیست 

کاخ سفید تأکید کرد که آمریکا هنوز آماده تحریم نفت و گاز روسیه نیست. واشنگتن با وجود این گفته که این گزینه هم روی میز است. 

۰۰:۰۱ - وزارت خارجه روسیه اخراج سفیر آمریکا را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو در حال بررسی اقدامات لازم برای پاسخ به اقدام آمریکا در اخراج ۱۲ نفر از کارکنان هیئت دیپلماتیک روسیه در سازمان ملل است گزارش‌های برخی رسانه‌ها درباره تصمیم مسکو برای اخراج سفیر آمریکا را تکذیب کرد.

در حال به روز رسانی...

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

به گزارش همشهری‌آنلاین، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می شود در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: آمریکایی ها مسیر را برای این منظور فراهم کرده اند، چرا که (قوای) اوکراینی ها رو به اتمام است و آمریکایی که بدنبال قربانیان جدید برای این جنگ که به نفع آنها می باشد، هستند.

بنابراین گزارش رهبر اپوزوسیون «کی یف» در ادامه گفت: دیگر بر کسی پوشیده نست که بخش دفاعی آمریکا (پنتاگون) به بهای مرگ صدها هزار اوکراینی کسب درآمد می کند و ناتو نیز (با ادامه این جنگ) احتمالا درصدد خارج ساختن پول از اروپاست؛ آنها بدنبال آن هستند تا ملت های منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه در آتش این جنگ بیافکنند.

مدودچوگ افزود: غرب به سرکردگی آمریکا، خشونت و جنایت علیه مخالفان را بعنوان یک روند معمول سیاسی به کار می بندند.

به گزارش ایرنا، کنگره آمریکا و بدنبال آن کاخ سفید طی هفته های اخیر بسته کمک های مالی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار برای کی یف را تصویب و پنتاگون نیز کمک ۶ میلیارد دلاری برای ادامه جنگ در اوکراین را اعلام کرد.

این درحالی است که روسیه در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی از سوی غرب به سرکردگی آمریکا عملیات نظامی علیه اوکراین را به اجرا گذاشت و از آنزمان تاکنون کشورهای غربی در راس آنها آمریکا با حمایت های هنگفت مالی و نظامی، مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان دادن به آتش این جنگ را مسدود ساختند.

کد خبر 848893 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند