Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی که از حدود سه هفته پیش موج ششم کرونا با همه‌گیری سویه اومیکرون و روند صعودی مبتلایان را دوباره تجربه کرد، این روزها با سرعت بخشی در روند واکسیناسیون آحاد جامعه علیه این ویروس شاهد توقف روند افزایشی آمار مجموع بستری‌شدگان در بیمارستان‌های استان هستیم.

گرچه در این موج نیز شاهد افزایشی چهار برابری مراجعات برای نمونه گیری ها و مثبت اعلام شدن بیش از ۵۰ درصد از این نمونه ها نیز بودیم ولی با همت دولت سیزدهم در تولید داخلی واکسن و واردات واکسن شاهد تسریع در واکسیناسیون عمومی نیز بودیم، به گونه ای که هم اینک ۹۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان در نوبت اول، ۸۶ درصد در نوبت دوم و ۵۰ درصد نیز در نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر با توجه به موافقت وزیر بهداشت و نیز تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، با تزریق واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال هم اینک ۲۵ هزار کودک ۵ تا ۱۲ سال استان معادل ۳۰ درصد کودکان استان واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

در واقع با یک اقدام جهادی در استان همه سالن های ورزشی یا مراکز فرهنگی که که بر اثر پرسه کرونا سوت و کور مانده بودند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون تبدیل شدند و نیروهای سلامت استان نیز برای جلوگیری از تکرار روزهای تلخ کرونایی به ایمن سازی جامعه پرداختند به گونه ای که هم اینک جدای از نیروهای جهادی سیاری که به مناطق محروم و روستایی اعزام می شوند، بیش از ز ۱۰۰ مرکز تجمیعی و پایگاه واکسیناسیون تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان فعال است.

اما در این میان حفظ این روند کاهشی و رسیدن به روزهای بدون رنگ بندی کرونایی به باور کارشناسان حوزه سلامت به تصمیم امروز ما بستگی دارد بوِیژه با در پیش بودن زمان خریدهای پایان سال و برگزاری مهمانی‌های خانوادگی در نوروز شهروندان روزهای سرنوشت سازی را پیش رو دارند به گونه ای که همچنان باید پایبند شیوه نامه های بهداشتی چون فاصله گذاری های اجتماعی، ماسک زدن، انجام ندادن تردد های غیر ضروری باشند.

پایبندی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی می گوید: رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا پس از واکسیناسیون سراسری نیز ضروری است.

دکتر محمدرضا اکبری می افزاید: همانگونه که از ابتدای شیوع کرونا مکررا از طریق رسانه ها بر ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی به مردم گوشزد شده است بعد از واکسیناسیون نیز باید شهروندان از حضور در مکان های شلوغ پرهیز کنند و زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری نیز انجام شود.

وی می گوید: در واقع براساس برخی گزارشات اشخاص پس از واکسینه شدن، در صورت ابتلا به این بیماری علامت‌دار نمی‌شوند، اما می‌توانند ناقل بیماری باشند.

عادی انگاری و امکان اوج گیری دوباره 

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمان خراسان شمالی نیز می گوید: در هفته اخیر شاهد روند کاهشی موارد بستری و سرپایی کرونایی هستیم ولی این امر نباید به معنای عادی انگاری تلقی شود زیرا این شرایط می تواند، شکننده باشد.

دکتر سیدجواد پورنقی می افزاید: روند کاهشی کرونا می تواند، شکننده باشد بنابراین شهروندان نباید با این پیش فرض که کرونا فروکش کرده است، بی توجه به شیوه نامه های بهداشتی باشند و ترددهای غیرضروری انجام دهند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به واکسیناسیون و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند، روند کاهشی ابتلا را معکوس کند، گفت: باید همچنان با استفاده از ظرفیت دستگاه های اطلاع رسانی با رویکردی فرهنگی مردم را نسبت به تزریق دُز سوم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساس کنیم.

پورنقی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن زمان خریدهای پایان سال و برگزاری مهمانی‌های خانوادگی در نوروز از حالا توصیه می‌کنیم که همه مردم پروتکل‌های بهداشتی و بویژه واکسیناسیون را جدی بگیرند تا این روند کاهشی تغییر نکند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۵۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، ۶ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان های فاروج و مانه و سملقان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رعایت شیوه نامه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روند کاهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • حاشیه امنی که ایجاد نشد/ تعهد جدید شرکت‌های پیشروی هوش مصنوعی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر