Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو قادر به مقاومت در برابر هرگونه فشار اقتصادی و سیاسی خارجی است و وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد: تلفات نیروهای نظامی اوکراین در جریان عملیات ویژه به ۲ هزار و ۸۷۰ نفر رسیده و تلفات نیروهای مسلح روسیه ۴۹۳ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه‌ای از روسیه خواست که عملیات ویژه نظامی در اوکراین را متوقف کند و نیروهای خود را خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه‌های مجمع عمومی نمی‌توانند اقدامات قهری علیه یک کشور را تجویز کنند. تعیین چنین اقداماتی تنها از اختیارات شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

141 کشور به این قطعنامه رای مثبت، 5 کشور رای مخالف، 35 کشور ممتنع دادند، فدراسیون روسیه، بلاروس، سوریه، کره شمالی و اریتره مخالف این سند بودند و چین، هند، کوبا، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری اسلامی ایران، عراق، قزاقستان، پاکستان، صربستان،،آفریقای جنوبی و چند کشور دیگر به آن رای ممتنع دادند.

نویسندگان این قطعنامه علاوه بر محکومیت "عملیات نظامی روسیه در اوکراین"، تصمیم روسیه برای "افزایش آمادگی نیروهای هسته‌ای خود" را نیز محکوم کردند. در متن این قطعنامه هیچ اشاره مستقیمی به اقدامات دوات اوکراین، وضعیت مردم دونباس و تجاوز نظامی 8 ساله به دو منطقه خودمختار دونتسک و لوهانسک نشده است. همچنین اشاره‌ای به کودتای غیرقانونی اوکراین در سال 2014 نشده، در حالی که روسیه در تدوین تمامی این اسناد خواستار ذکر این نکات شده بود.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز هشتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

اعمال فشار غربی‌ها بر سایر کشورها برای حمایت از قطعنامه مجمع عمومی

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، طرف روسی  آگاه است که کشورهای غرب از فشار بی‌سابقه و حتی تهدید برای وادار کردن سایر کشورها برای رای دادن به پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت عملیات ویژه روسیه در اوکراین استفاده کردند. این دیپلمات روس یادآور شد، متاسفانه قطعنامه مصوبه روز چهارشنبه توسط مجمع عمومی سازمان ملل درباره کشتار غیرنظامیان در منطقه دونباس چیزی نگفته است

الکساندر ووچیچ، رئیس‌ جمهوری صربستان نیز درباره فشارهای زیاد شرکای غربی بر مقامات بلگراد به دلیل وضعیت اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه صحبت کرد. وی خطاب به شهروندان گفت: مقامات صربستان از 4 مورد از 13 ماده قطعنامه سازمان ملل در محکومیت اقدامات روسیه در اوکراین حمایت کردند، مواردی که شامل تحریم نیستند و قصد ندارند اموال شرکت‌های روسی در این کشور را مصادره کنند، ولی با برخی مفاد این سند مخالف هستند.

درخواست اوکراین برای اخراج روسیه از سازمان ملل

آندری یرماک، رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین شب گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کی‌یف خواستار حذف روسیه از سازمان ملل یا حداقل از شورای امنیت سازمان ملل که در آن حق وتو دارد، از سوی جامعه جهانی است و انتظار دارد این درخواست بررسی شود.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت که هیچ مکانیزمی برای سلب کرسی دائمی روسیه به عنوان عضو دائم در شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد.

وندی شرمن، معاون اول وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته اذعان کرد که حذف روسیه از شورای امنیت سازمان ملل بدون تغییر در منشور این سازمان غیرممکن است. به گفته وی، دولت آمریکا هنوز مطمئن نیست که این اقدام ضروری باشد.

روسیه آماده گفتگو با اوکراین درباره تضمین‌های امنیتی است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره یادآور شد که مسکو آماده است در دور دوم مذاکرات با اوکراین در خصوص تضمین‌های امنیتی گفتگو کند. به گفته وی، روسیه قادر به مقاومت در برابر هرگونه فشار اقتصادی و سیاسی خارجی است.

وزیر خارجه گفت: "رئیس جمهور زلنسکی آمادگی خود، یا بهتر است بگوییم، تمایل خود را برای دریافت تضمین امنیتی را اعلام کرده و من فکر می کنم این یک گام مثبت است. ما آماده مذاکره در این زمینه هستیم.»

لاوروف تاکید کرد که خواسته‌هایی که مسکو از کی‌یف مطرح می‌کند را نمی توان تسلیم اوکراین تلقی کرد. قصد دو طرف برای برگزاری دور دوم مذاکرات نشان می دهد که طرفین آماده جستجوی راه حلی برای مناقشه، صرف نظر از جزئیات هستند، البته مواضع ما مشخص و قاطع است.

سرگئی لاوروف گفت: عزم روسیه برای جلوگیری از خونریزی در اوکراین از این واقعیت‌ مشخص می شود که به دلیل اقدامات غرب، تهدیدات برای روسیه بیشتر و بیشتر شده است. وی افزود که این حقایق "بسیار نگران کننده" بود و غرب هر کاری کرد تا این تهدیدات برای روسیه جدی‌تر شود.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که پس از پایان درگیری‌ها، این خود مردم اوکراینی هستند که باید تصمیم بگیرند که چگونه به زندگی خود ادامه دهند و مسکو در این بحث دخالت نخواهد کرد.

لاوروف تاکید کرد که وظیفه اصلی عملیات ویژه در اوکراین شناسایی انواع خاصی از تسلیحات تهاجمی و نابودی آنهاست تا این تضمین بدست آید که این سلاحها هرگز در آنجا مستقر نخواهند شد. روسیه تمام تلاش خود را انجام داده تا از تلفات جدی غیرنظامیان در جریان عملیات ویژه در اوکراین جلوگیری کند.

روسیه به تخلیه دانشجویان هندی از خاک اوکراین کمک خواهد کرد

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند در یک مکالمه تلفنی درباره تخلیه شهروندان هندی از اوکراین گفتگو کردند. این مذاکره به ابتکارعمل طرف هندی انجام شد.

ولادیمیر پوتین تاکید کرد که تمام دستورات لازم در این رابطه به ارتش روسیه داده شده و تمام تلاش خود را برای اطمینان از خروج ایمن شهروندان هندی از مناطق درگیری و بازگشت آنها به وطن خود انجام می دهد.

رئیس ‌جمهور به نخست‌وزیر هند وعده داد که روسیه در تلاش است تا تخلیه فوری دانشجویان هندی از شهر خارکوف را از طریق کریدور بشردوستانه در کوتاه‌ترین مسیر به سمت مرز روسیه ترتیب دهد.

بر اساس آخرین اطلاعات وزارت دفاع روسیه ، این دانشویان در واقع توسط نیروهای مسلح اوکراینی و بعنوان تضمین امنیت آنها به گروگان گرفته شده‌‌اند.

پوتین مواضع روسیه را برای نخست‌وزیر اسرائیل تشریح کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پوتین در گفت‌وگو با نفتالی بنت، نخست ‌وزیر اسرائیل وضعیت عملیات نظامی در خاک اوکراین و مواضع مسکو در قبال این اوضاع را تشریح کرد. این مذاکرات نیز به ابتکار طرف اسرائیلی انجام شد. بنت نیز با توجه به تماس‌های اخیر خود با رهبران تعدادی از کشورها، ملاحظاتی را در این زمینه بیان کرد. دو طرف رباره ادامه مذاکرات توافق کردند.

تمایل ماکرون برای ارتباط مجدد با پوتین

امانوئل ماکرون، رئیس ‌جمهوری فرانسه شب گذشته اعلام کرد که به تماس خود با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود ادامه خواهد داد تا بالاخره او را متقاعد کند که «سلاح‌ها را کنار بگذارد» و از تشدید بیشتر اوضاع جلوگیری شود. به گفته ماکرون، فرانسه قصد جنگ با روسیه را ندارد. وی تاکید کرد: «ما می دانیم که مردم روسیه که بخشی از مردم اروپا هستند، در طول جنگ جهانی دوم چه فداکاریهای بزرگی برای نجات اروپا از دست دشمن انجام دادندو مایل به جنگ با آنها نیستیم.»

قیمت نفت برای اولین بار از ژوئن 2014 از 115 دلار در هر بشکه فراتر رفت

داده‌های معاملاتی در بورس ICE لندن در آخرین ساعات شب گذشته نشان می دهد که قیمت نفت خام دریای برنت برای تحویل در ماه مه سال 2022 به 115 دلار در هر بشکه افزایش یافته است. ضمن اینکه، هزینه معاملات آتی برای نفت خام برنت هم 9.56 درصد افزایش یافت. آخرین باری که نفت برنت به بشکه‌ای 115 دلار رسید، ماه ژوئن سال 2014 بود.

کانادا دو شرکت بزرگ "گازپروم" و "راس نفت" روسیه را تحریم می‌کند

با این وجود، کانادا قصد خود را برای ممنوعیت واردات نفت روسیه با توجه به عملیات ویژه روسیه در دونباس را اعلام کرد. دولت کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه فدراسیون روسیه اعمال می کند که در این فهرست 10 مقام اصلی دو شرکت بزرگ "گازپروم" و "راس نفت" روسیه نیز وجود دارند.

آخرین گزارش وزارت دفاع روسیه: بیش از 1500 تاسیسات نظامی اوکراین منهدم شده است

سرلشکر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه شب گذشته، چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد، از زمان آغاز عملیات ویژه، نیروهای مسلح روسیه بیش از 1500 تاسیسات نظامی در اوکراین را منهدم کرده‌اند. به گفته وی، نیروهای مسلح روسیه همچنان به زیرساختارهای نظامی اوکراین حمله می‌کنند.

این مقام نظامی افزود: در مجموع 1533 هدف در این عملیات مورد اصابت قرار گرفت که شامل: 54 پست فرماندهی و مرکز ارتباطی نیروهای مسلح اوکراین، 39 سامانه مختلف موشکی، 52 ایستگاه راداری بود. 47 فروند هواپیما مستقر در زمین و 13 هواپیما در هوا، 484 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 63 موشک انداز چندگانه، 217 قبضه توپ و خمپاره صحرایی، 336 دستگاه خودروی ویژه نظامی و 47 هواپیمای بدون سرنشین نیز منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع گفت: نیروهای مسلح روسیه به کنترل  مناطق مسکونی در اوکراین ادامه می‌دهند و شهرهای پاپوو، نووگروفکا، نوومیخایلوفکا، لوبیموفکا تحت کنترل خود درآورده‌اند. وی تاکید کرد که ساکنان شهرهای اوکراین می توانند آزادانه از طریق کریدورهای بشردوستانه آنها را ترک کنند.

کوناشینکوف همچنین اعلام کرد که تلفات نظامیان ارتش و نیروهای ملی‌گرای اوکراین از آغاز عملیات ویژه روسیه به 2 هزار و 870 نفر رسیده و حدود 3700 نیز زخمی شدند. تعداد نیروهای اسیر شده اوکراینی هم 572 نفر است.

 نیروهای مسلح روسیه تاکنون 493 نفر تلفات داشتند

وی ادامه داد: «متاسفانه در میان همرزمان و شرکت کنندگان در عملیات ویژه نظامی تلفاتی وجود دارد. 498 نظامی روسی در حین انجام وظیفه جان باختند. تمام کمک های ممکن به خانواده‌های قربانیان ارائه خواهد شد. 1597 نفر از همرزمان ما مجروح شدند.»

ملی گرایان اوکراینی از خروج غیرنظامیان از کی‌یف، خارکوف و ماریوپل جلوگیری می‌کنند

سرهنگ میخائیل میزینتسیف، رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی فدراسیون روسیه اعلام کرد که بر اساس اطلاعات موجود، ملی گرایان اوکراینی از خروج مردم غیرنظامی، از جمله شهروندان خارجی از کی‌یف، خارکوف و ماریوپل و دیگر شرها از کریدورهای ایجاد شده جلوگیری می‌کنند. به گفته وی، در عین حال، ملی گراها به عنوان سپر انسانی در پشت غیرنظامیان پنهان می شوند و با استفاده از سلاح علیه مردم بی گناه آنها را تحریک می کنند.

این مقام روس همچنین یادآور شد که بیش از 140 هزار نفر از جمله بیش از 39 هزار کودک از مناطق شرقی اوکراین به خاک روسیه تخلیه شده‌اند.

به گفته وی، روسیه یک ستاد ویژه برای ارائه کمک به مردم اوکراین در مناطق تحت کنترل نیروهای روسی ایجاد کرده است. اکنون وظیفه اصلی این ساختار اطمینان از تخلیه امن غیرنظامیان اوکراینی و اتباع خارجی است. ضمن اینکه تمام ساکنان مناطق اوکراین تحت کنترل نیروهای روسیه همه لوازم لازم را در اختیار خواهند داشته و تاکنون بدون غذا، آب و مایحتاج اولیه باقی نماده‌اند.

....

تحولات روزهای گذشته پیرامون اوکراین را از لینک‌های زیر بخوانید:

پوشش زنده تحولات اوکراین|شروط پوتین برای توقف عملیات نظامی/ زلنسکی: یا باید عضو ناتو شویم یا تضمین‌های امنیتی بگیریمپوشش زنده تحولات اوکراین| بازگشت مذاکره‌کنندگان به پایتخت‌ها/ پوتین آمریکا را تحریم کرد/ زلنسکی خواستار عضویت فوری اوکراین در اتحادیه اروپا شدپوشش زنده تحولات اوکراین| دور دوم مذاکرات روسیه-اوکراین به فردا موکول شد/ زلنسکی: 6 هزار نیروی روس در درگیری‌ها کشته شده‌اند

پوشش زنده تحولات اوکراین| موافقت اوکراین با مذاکرات با روسیه/ دستور پوتین برای آماده‌باش نیروهای «بازدارنده هسته‌ای»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار روسیه اوکراین اخبار روسیه شورای امنیت سازمان ملل وزیر امور خارجه روسیه نیروهای مسلح روسیه وزارت دفاع روسیه تضمین های امنیتی ولادیمیر پوتین عملیات ویژه مجمع عمومی شب گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد

نشریه آلمانی دی ولت شرح مفصلی از پیش‌نویس یک پیمان صلح برای پایان دادن به جنگ بین اوکراین و روسیه بر اساس توافق‌نامه استانبول منتشر کرده که هرگز در بهار ۲۰۲۲ امضا نشد. این نشریه می‌نویسد: حتی با اینکه دو سال گذشته، این معامله همچنان سودآور به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در مقاله دی‌ولت از این سند آمده است: هر دو طرف متخاصم تا ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ تقریباً روی همه نکات توافق داشتند، بجز چند مورد که باید شخصاً توسط ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رئیسان جمهور روسیه و اوکراین در نشست سران مورد بحث قرار می‌گرفت، اما این اتفاق هرگز نیفتاد.

براساس این گزارش، طبق ماده یک پیش نویس معاهده، اوکراین متعهد به «بی‌طرفی دائمی» می‌شد. بنابراین، کی‌یف از هرگونه عضویت در ائتلاف‌های نظامی از جمله ناتو، خودداری می‌کرد؛ همچنین هرگز به دنبال «دریافت، تولید یا دستیابی» سلاح‌هسته‌ای نمی‌رفت، به نیروهای خارجی اجازه ورود به کشورش را نمی‌داد و زیرساخت‌های نظامی خود از جمله فرودگاه‌ها و بنادر دریایی را در اختیار کشور دیگری قرار نمی‌داد. علاوه بر این، کی‌یف از برگزاری مانورهای نظامی با مشارکت خارجی و از شرکت در هرگونه درگیری نظامی خودداری می‌کرد. طبق ماده سه این سند، هیچ چیز مستقیماً مانع از عضویت کی‌یف در اتحادیه اروپا نمی‌شد و در مقابل، روسیه قول می‌داد که دیگر به اوکراین حمله نکند.

در این توافقنامه تاکید شده بود: برای اینکه کی‌یف بتواند از این موضوع مطمئن شود، مسکو موافقت می‌کرد که پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد - ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، چین و خود روسیه - تضمین‌های امنیتی جامعی را به اوکراین ارائه دهند. در ماده پنج پیش نویس معاهده، کی‌یف و مسکو بر روی مکانیزمی به توافق می‌رسیدند که یادآور مقررات کمک ناتو است. در صورت «حمله مسلحانه به اوکراین»، کشورهای ضامن متعهد می‌شوند که از کی‌یف در حق دفاع از خود، که در منشور سازمان ملل آمده است، حداکثر به مدت سه روز حمایت کنند. این کمک می‌توانست با «اقدام مشترک» تمام یا یکی از قدرت‌های ضامن انجام شود.

براساس این گزارش، طبق ماده ۱۵، این معاهده باید توسط هر یک از کشورهای امضا کننده به تصویب می‌رسید تا از قدرت الزام آور تحت قوانین بین‌المللی اطمینان حاصل شود. با این حال، ضمانت‌های امنیتی روی میز در بهار ۲۰۲۲ نیاز به تایید ایالات متحده، چین، بریتانیا و فرانسه داشت.

در بخش دیگری از این توافقنامه، ماده ۸ می‌گوید که کریمه و بندر سواستوپل از ضمانت‌های امنیتی مستثنی هستند. بنابراین، کی‌یف در واقع کنترل شبه جزیره را به روسیه می‌داد. در این سند مشخص نیست که کدام بخش از شرق اوکراین باید از وعده‌های کشورهای ضامن در مورد حفاظت حذف شود و بر این اساس تحت کنترل روسیه باقی بماند. اما بیانیه استانبول نشان می‌دهد که کی‌یف موافقت کرده است که بخش‌هایی از مناطق دونتسک و لوهانسک را که روسیه پیش از شروع جنگ کنترل می‌کرد، تحت اختیار داشته باشد. در حالی که روسیه خواستار تعیین مرزهای دقیق در نشست پوتین و زلنسکی بود، کی‌یف با تاکید بر این که این مرزها بر اساس تفسیر اوکراینی باشد، امتناع کرد.

دی ولت نوشته است: در جریان مذاکرات، روسیه به صراحت اعلام کرد که آماده خروج از اوکراین است، اما نه از کریمه و آن بخش از دونباس که باید از ضمانت‌های امنیتی مستثنی شود. یعنی روسیه باید در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ نیروها را اساساً از اوکراین خارج می‌کرد. سران کشورها باید جزئیات خروج نیروها را مستقیماً بررسی می‌کردند. مسکو درخواست اوکراین مبنی بر اینکه کشورهای ضامن می‌توانند در صورت حمله، منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد کنند، رد کرد.

به نوشته این روزنامه، اندازه آینده ارتش اوکراین نیز حل نشده باقی ماند. کی‌یف تا حدی به درخواست‌های روسیه برای غیرنظامی‌سازی پاسخ می‌داد. بر اساس ضمیمه یک، مسکو از کی‌یف می‌خواست ارتش خود را به ۸۵ هزار سرباز کاهش دهد و اوکراین یک گروه ۲۵۰۰۰۰ سرباز را پیشنهاد کرد. در مورد میزان تجهیزات نظامی نیز نظرات متفاوت بود. روسیه خواستار کاهش تعداد تانک‌ها به ۳۴۲ تانک شد، در حالی که کی‌یف می‌خواست آن را به ۸۰۰ دستگاه برساند. اوکراین فقط می‌خواست تعداد خودروهای زرهی را به ۲۴۰۰ دستگاه کاهش دهد. در حالی که روسیه خواستار باقی ماندن تنها ۱۰۲۹ دستگاه بود. تفاوت در مورد توپخانه نیز بسیار زیاد بود. مسکو ۵۱۹ توپ را برنامه‌ریزی کرده بود، کی‌یف - ۱۹۰۰. کی‌یف می‌خواست ۶۰۰ سامانه موشک پرتاب چندگانه با برد تا ۲۸۰ کیلومتر را حفظ کند. طبق برنامه روسیه، باید ۹۶ عدد از آنها با حداکثر برد ۴۰ کیلومتر وجود داشته باشد. به درخواست روسیه، تعداد خمپاره‌ها باید به ۱۴۷ و موشک‌های ضد تانک - به ۳۳۳، به درخواست کی‌یف - به ترتیب به ۱۰۸۰ و ۲۰۰۰ کاهش یابد. علاوه بر این، قرار بود نیروی هوایی اوکراین کاهش یابد. مسکو خواستار ترک ۱۰۲ جنگنده و ۳۵ هلیکوپتر بود، کی‌یف بر ۱۶۰ هواپیما و ۱۴۴ هلیکوپتر اصرار داشت. بر اساس پیشنهاد روسیه، نیروی دریایی اوکراین باید دو ناو جنگی می‌داشت، طرف اوکراینی - هشت فروند می‌خواست.

در این گزارش آمده است: اوکراین با بخشی از خواسته‌های فدراسیون روسیه موافقت نکرد - تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین، لغو تحریم‌های متقابل و انصراف از دعاوی در دادگاه‌های بین‌المللی. اما حتی با در نظر گرفتن این واقعیت که برخی از نکات بحث برانگیز باقی مانده بود، پیش نویس توافق نشان می‌دهد که طرفین چقدر به توافق صلح احتمالی در آوریل ۲۰۲۲ نزدیک بودند. قرار بود پوتین و زلنسکی در یک گفتگوی شخصی اختلافات باقی مانده را حل کنند.

به نوشته دی‌ولت، حتی پس از گذشت بیش از دو سال از جنگ، این توافق همچنان یک معامله خوب به نظر می‌رسد. یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده اوکراینی به دی ولت گفت: «این بهترین معامله‌ای بود که می‌توانستیم انجام دهیم. اوکراین چندین ماه است که در حالت تدافعی قرار گرفته و متحمل خسارات سنگینی شده است. با نگاهی به گذشته، اوکراین در آن زمان در موقعیت مذاکره قوی‌تری نسبت به اکنون قرار داشت.

این نشریه می‌نویسد: مذاکره کنندگان در آن زمان تصور می‌کردند که زلنسکی و پوتین این سند را در آوریل ۲۰۲۲ امضا می‌کنند. دیوید آراخامیا، مذاکره کننده اوکراینی در نوامبر ۲۰۲۳ در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که چرا پوتین و زلنسکی هرگز در نشست نهایی صلح مورد انتظار ملاقات نکردند. او گفت بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در ۹ آوریل به کی‌یف آمد و گفت لندن هیچ چیزی با پوتین امضا نخواهد کرد و اوکراین باید به جنگ ادامه دهد. جانسون بعداً این ادعا را رد کرد. با این حال، دلایلی برای شک وجود دارد که پیشنهاد ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین در توافق با روسیه در این مرحله شکست خورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم