Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@18:55:52 GMT

قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی اردبیل فسخ می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۰۱۴۳

قراردادهای راکد در شهرک‌های صنعتی اردبیل فسخ می‌شود

محمد اهلی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: بر اساس قانون، موظف به بازپس‌گیری اراضی از قراردادهای راکد هستیم که بدین منظور در طول سال چندین جلسات هیات حل اختلاف و داوری تشکیل و قراردادهای راکد بررسی شده و در صورت نیاز فسخ می‌شود.

وی افزود: تا به امروز چهار جلسه هیات حل اختلاف و داوری در خصوص قراردادهای راکد در شهرک های صنعتی استان اردبیل برگزار شده که در طی این جلسات ۱۲۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته که نتیجه آن منتهی به مهلت به برخی از قراردادها و یا فسخ برخی دیگر از سوی داور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به اهداف برگزاری این جلسات بیان کرد: آزادسازی اراضی راکد در شهرک های صنعتی سبب می شود تا وضعیت این زمین ها تعیین تکلیف شده و در صورت نیاز به سرمایه گذاران واقعی که قصد فعالیت‌های تولیدی در استان دارند ارایه شود در غیر این صورت شهرک های صنعتی جولانگاه دلالان و فرصت طلبان می‌شود.

۹۵ درصد از صنایع استان اردبیل شامل صنایع کوچک است

اهلی بیان کرد: ۹۵ درصد از واحدهای صنعتی فعال در استان اردبیل شامل صنایع کوچک و متوسط بوده‌اند و این صنایع مربوط به واحدهایی است که اشتغال آنها زیر ۵۰ نفر است و خوشبختانه ظرفیت بسیار مناسبی در واحدهای صنعتی کوچک استان اردبیل وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: در مجموع ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیر دولتی در استان اردبیل فعال است که در آن یک هزار و ۴۰۰ قرارداد واحد صنعتی داشته‌ایم و  از این تعداد ۶۰۰ واحد صنعتی در حال بهره‌برداری بوده و مابقی نیز  در مرحله احداث، نصب تجهیزات و راه‌اندازی و نصب سوله قرار دارند.

وی گفت: واگذاری زمین به‌صورت نقد و اقساط طولانی مدت، بخشودگی پیش از موعد و سایر مشوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله مواردی است که برای تسهیل ورود سرمایه‌گذاران به شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک های صنعتی شهرک های صنعتی اردبیل محمد اهلی واحدهای تولیدی راکد قراردادهای راکد شهرک های صنعتی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست، پس از گذشت ۳۰ سال مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شد.

شهرک صنعتی آبندانک واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر، به وسعت ۱۵ هکتار در سال ۷۷ توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران مبنی بر تأسیس شهرک صنعتی در آن منطقه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

در نخستین سفر استانی دولت سیزدهم به استان مازندران در اسفندماه ۱۴۰۰؛ مقرر شد مجوز و پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک نوشهر با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست، پس از حدود ۳۰ سال صادر شود.

به دلیل مغایرت‌های قانونی موجود، احداث شهرک صنعتی آبندانک با ضوابط استقرار زیست محیطی و حساسیت اکولوژیک منطقه، مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفت و امکان صدور مجوز بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی مستقر در این مجموعه میسر نشد.

در نهایت در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست مطرح و در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و پس از حدود قریب به سه دهه، این شهرک از منطقه حفاظت شده خارج و مجوز بهره‌برداری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک صادر شد.

کد خبر 6099790

دیگر خبرها

  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود