Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پنجمین نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی که با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق کرمان و اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد، کرمان به ‌عنوان شهر ملی صنابع دستی؛ راور شهر ملی قالی؛ شهربابک شهر ملی فیروزه و قلعه‌گنج به عنوان شهر ملی حصیر انتخاب شدند. همچنین، شهر راین نیز با شرط اینکه ظرف ۶ ماه زیرساخت‌های لازم را فراهم کند به عنوان شهر ملی چاقو معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ رئیس اتاق بازرگانی کرمان در این نشست گفت: توجه ما به صنایع‌دستی به دلیل اهمیت آن در بحث اشتغال، اقتصاد، میراث، فرهنگ و تمدن است که نشست آتی شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان را به بررسی مسائل پیرامون صنایع دستی، موانعی موجود و راه‌هایی که باید انتخاب کنیم تا صنایع‌دستی استان کرمان با همه‌ قدمتی که دارد در جایگاه خود قرار بگیرد، اختصاص دادیم.

سیدمهدی طبیب‌زاده، افزود: اتاق بازرگانی با نمایندگان مجلس، استانداری، مدیران و فعالان اقتصادی، مسئولیت کارگروهی را به عهده گرفتند که زیرساخت‌ها برای توسعه‌ آینده‌ استان را ترسیم، و موانع را برطرف کنند. رئیس اتاق کرمان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه این کارگروه قرار گرفت، این بود که چه بخش‌هایی از استان می‌توانند پیشران اقتصادی باشند، بر همین اساس بخش گردشگری و صنایع‌دستی در کانون توجه قرار گرفت و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فعال شد، استقبال خیلی خوبی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان صورت گرفت و با همکاری مشترک اتاق بازرگانی و اداره کل میراث‌فرهنگی این رویداد در حال ثبت است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر همه‌ فعالان صنایع‌دستی در قالب یک انجمن صنفی گرد هم آمدند که بتواند مسائل را بررسی و نقشه‌ راه توسعه‌ صنایع‌دستی را با استفاده از نظر کارشناسان ترسیم کنند. وی با بیان اینکه بخش صنایع‌دستی، هم به لحاظ نقشی که در معرفی استان دارد، هم به لحاظ ارزآوری و اشتغال مورد توجه است، ادامه داد: ما همراه مسئولان هستیم تا صنایع‌دستی مختلف که هم متنوع هستند و هم شهرت جهانی دارند در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند. رئیس اتاق کرمان یادآور شد: اگر شهرهای کرمان به عنوان شهر صنایع‌‌دستی ثبت ملی بشوند بخش خصوصی به‌صورت جدی از این موضوع حمایت خواهد کرد.

 

ملی شدن شهرها نگاهی برای هم‌افزایی در حوزه‌ ظرفیت‌هاست

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری پنجمین شورای راهبردی شهرهای و روستاهای ملی در کرمان، گفت: 5 پرونده‌ مربوط به درخواست ثبت ملی شهرهای کرمان به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی به دقت تکمیل و برای ما ارسال شده و بازدیدهایی از شهرهای مد نظر انجام شده است. پویا محمودیان افزود: هدف ما از ثبت شهرها پاسخ به مطالبه‌ مردمی است که در حال حاضر ثبت شهرها برای آن‌ها اولویت محسوب می‌شود و مایل هستند هنر آن‌ها دیده شود.

وی ادامه داد: ساماندهی تولید، توسعه‌ کسب‌وکارهای حوزه‌ی صنایع‌دستی، ایجاد زیرساخت‌ها و بازارهای جدید، رونق کسب‌وکار صنایع‌دستی به‌ویژه در دوران بعد از کرونا از دیگر اهداف معاونت صنایع‌دستی است. معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارسازی و بازارداری و بازاریابی جز با همت تمام مسئولان محقق نمی‌شود، گفت: ملی شدن و جهانی شدن نگاهی برای هم‌افزایی در حوزه‌ ظرفیت‌هاست، ما اینجا هستیم تا همه پای کار بیاییم و شهرها و روستاهایی که ملی و جهانی می‌شوند از استاندارد لازم برخوردار شوند و دستاوردهای کافی ایجاد کند. وی تاکید کرد: انتظار دارم اگر شهری و روستایی ملی یا جهانی می‌شود همه پای کار بیایند و برای دیده شدن این ظرفیت پنهان کشور تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و تمدن دولت بخش خصوصی استان کرمان گردشگری اشتغال مد معاون استاندارد شهری و روستایی اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان شهرهاي ملي صنايع دستي معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی اتاق بازرگانی عنوان شهر ملی میراث فرهنگی عنوان شهر صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ محمدرضا قربانی گفت: در شهرستان برخوار دو منطقه صنعتی دولت آباد و حبیب آباد و یک ناحیه صنعتی در کمشچه فعال است که بیش از ۲۱ هزار کارگر بیمه شده دارد و در صنایع کوچک و بزرگ، واحد‌های تولیدی و کارگاهی فعال هستند.


وی افزود: شهرستان برخوار رتبه اول اشتغال از لحاظ کمترین نرخ بیکاری را دارد و پارسال بیش از دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط دستگاه را ثبت کرده است.


در این بازدید فرماندار برخوار از صنایع دستی قالی بافی، نقشه کشی، خیاطی، نقاشی روی مس، نقاشی روی کاشی و سفال، مینا کاری و فیروزه کوبی در مجموعه هنری درنا بازدید

دیگر خبرها

  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است