Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@02:19:07 GMT

یزد میزبان وزرای گردشگری اکو می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۰۳۳۸

یزد میزبان وزرای گردشگری اکو می‌شود

به ‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد آخوندی با بیان اینکه صنایع‌دستی و گردشگری لازم و ملزوم همدیگر هستند، اظهار کرد: گردشگری به خاطر میراث فرهنگی توسعه‌ یافته و صنایع‌دستی نیز با گردشگری توسعه می‌یابد بنابراین تلاش می کنیم از ظرفیت های اکو در یزد بهره مند شویم.

وی بیان کرد: راه‌اندازی آژانس اکو و مقدمات تبادل مسافر و اطلاعات کشورهای عضو اکو در یزد باید اتفاق بیفتد و بیشتر در مورد این مسئله صحبت شود تا این رویدادها منجر به تفاهم اولیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی با اشاره به پیشنهاد طرح بزرگ برگزاری اجلاس وزرای گردشگری اکو در یزد گفت: باید گردشگری منطقه‌ای را با حضور آژانس‌های گردشگری کشورهای عضو اکو داشته باشیم، لذا مکاتبه‌ای با موسسه فرهنگی اکو نیز خواهیم داشت.

تقویت تعامل استان یزد با اکو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد ادامه داد: جذب ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی و ۴ میلیون گردشگر داخلی یکی از اهداف مسئولان یزدی برای رونق گردشگری است.

آخوندی تصریح کرد: نشست هم‌اندیشی با حضور رئیس موسسه فرهنگی اکو به‌منظور تعامل استان یزد با این موسسه فرهنگی برای تقویت گردشگری استان برگزار شده، پیش‌ از این نیز نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و استاندار جلسات مختلفی داشتند تا از تمام ظرفیت‌های گردشگری در استان یزد استفاده شود.

او ادامه داد: به همین منظور از رئیس موسسه فرهنگی اکو دعوت شد تا به یزد سفر کرده و با تشکل‌های بخش گردشگری، اتاق بازرگانی و مسئولان استان جلسه داشته باشد و نحوه تقویت همکاری تشکل‌های بخش گردشگری استان، بررسی ظرفیت‌ها و نحوه تعامل موردبررسی قرار گیرد.

آخوندی اظهار داشت: برای راه‌اندازی بحث گردشگری اکو در یزد و محوریت قرار دادن این استان، برنامه‌هایی همچون دعوت از وزرای گردشگری کشورهای اکو در یزد، تدوین پکیج گردشگری کشورهای عضو اکو و برگزاری مراسم نوروزی این کشورها در حال بررسی و تائید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد با اشاره به جذب گردشگران داخلی و خارجی گفت: برای رسیدن به این هدف چند برنامه عملیاتی در نظر گرفته‌شده که بحث اصلی توسعه زیرساخت‌های گردشگری همچون ایرلاین، موزه‌ها و ... است.

کد خبر 5437558

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد احمد آخوندی میراث فرهنگی یزد گردشگری ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان مبعث شیوع کرونا اردبیل سفر استانی مشهد واکسن کرونا گردشگری خراسان رضوی سانحه تصادف موسسه فرهنگی صنایع دستی اکو در یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا