Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@23:14:08 GMT

از خرمشهر تا کی اف!

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۰۳۸۲

از خرمشهر تا کی اف!

بعد یک ماه مقاومت پر حماسه و جانانه، خرمشهر در آستانه سقوط قرار گرفته و به دستور فرماندهان جنگ، تخلیه شهر آغاز شده بود. مدافعان خونین شهر که ترکیبی از رزمندگان بومی منطقه و واحدهای اعزامی از دیگر شهرها و استانها بودند، هنوز باور نمی کردند که شهر در حال سقوط است و باید عقب بکشند! از بچه های خرمشهر هیچ کس حاضر به عقب نشینی نمی شد، تا وقتی که دستور مستقیم «جهان آرا» برای عقب نشینی فوری رسید و همه یقین کردند دیگر راهی برای نجات خرمشهر نمانده است! که اگر کورسوی امیدی هم مانده بود، غیرت جهان آرا اجازه نمی داد شهر را تحویل دشمن بدهند!

مدافعان ترک و لر و فارس و عرب، با چشمهای خیس و محض خاطر دستور جهان آرا، سنگرها را خالی کردند و سوار ماشین ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی ها را به زور سوار کردند، رگ غیرتشان بیرون زده بود و چشم هایشان به خون نشسته بود، انگار تحمل این حجم رنج و شکست را نداشتند!

«سیده زهرا حسینی» در کتاب «دا»، در حال و هوای آن روز تلخ، از رزمنده غیوری روایت کرده است که بعد تلاش برای سوار کردن همه بازماندگان، خودش حاضر به عقب نشینی نشد و در برابر قسم و التماس و گریه دوستان، تیربارش را وسط خیابان گذاشت و از پشت تیربار فقط یک جمله گفت: «من شهرم را دست دشمن نمی دهم!»

بالاخره آخرین ماشین حرکت می کند و زهرا حسینی همراه دیگر رزمندگان، از پشت پرده اشک به تماشای مردی می نشیند که به تنهایی و فقط با یک تیربار به استقبال دشمن متجاوز می رود که لااقل تا او نفس می کشد و زنده است، مبادا ناموس شهر زیر قدمهای نحس دشمن بیفتد!

تویوتایی پر از رزمندگان خسته و زخمی که از مردی تنها و ایستاده پشت تیربار دور می شود، این قاب قهرمانی سالهاست همراه من است و همیشه با مرور آن رنگ و لعاب خیلی از تصاویر و چهره ها برایم بی رنگ شده است. اهل سیاست نیستم و کاری به تنوع دیدگاههای داخلی در مورد جنگ اوکراین ندارم، اما بالاخره ایستادگی نسبی رییس جمهور اوکراین و حضورش در پایتخت، در قیاس با امثال «اشرف غنی» جای تمجید و احترام دارد.

فقط ای کاش دوستان رسانه ای و فعالان فضای مجازی این احترام و تمجید را تا سطح قهرمان سازی برای مردم ایران بالا نبرند! برای ملت افتخارآفرین و تاریخ پرحماسه ایران زمین، نه «کی اف» خرمشهر است و نه «زلنسکی» کلاه خود به سر، قهرمان مقاومت و شجاعت!

هر تحلیل و نظری داریم ارائه دهیم و استدلال کنیم، اما تراز قهرمانی این ملت شجاع را که مزین به نام ستارخان و جهان آرا و باکری و سلیمانی است، آنقدر پایین نکشیم که تصویر یک سیاستمدار سلبریتی پرخطا چون زلنسکی که کلاه خود آمریکایی سرش گذاشته اند، بخواهد زیر سایه درد تحریم و مکر رسانه، کلاه سرمان بگذارد!

در جغرافیایی که سیزده ساله اش حسین فهمیده است و سی ساله اش مهدی باکری و شصت ساله اش قاسم سلیمانی، استخدام واژه قهرمان دقت بیشتری لازم دارد! فراموش نکنیم اینجا ایران است و مهد دلیران!

منبع: الف

کلیدواژه: جهان آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر

سپاه خرمشهر طی اقدامی از ۳۷ نفر از معلمان نمونه خرمشهری تجلیل کرد.

سعید سیاحی مدیرکل آموزش و پرورش خرمشهر در آیین تجلیل معلمان خرمشهری گفت : یک معلم طراح توسعه پایدار است که امروزه و مورد توجه همه ی کشورهاست و بدون وجود او تولید، جامعه ی خوش نام و بهداشت و آموزش محقق نمی شود. 

او شهید مطهری را یک جبهه فرهنگی خواند که اساتید شاخصی را در قبل از انقلاب بعد از آن تربیت کرد.

سرهنگ محمد لویمی فرمانده سپاه خرمشهر نیز با تبریک بزرگداشت مقام معلم گفت : ارزش معلم در تمام جوامع و جهان دارای اهمیت بالایی است چرا که تقش هدایت گر در جامعه ایفا می کنند.

امام جمعه خرمشهر نیز تجلیل از معلم را وظیفه ی همه مردم یک جهان خواند که واجب شرعی و وجدانی است.

او تاکید کرد اگر معلم خلق نمیشد انسان و جوامع انسانی به رشد و تعالی نمی رسید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان خرمشهر
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر