Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر احسان مصطفوی با اشاره به اینکه در حال حاضر در موج ششم اپیدمی کرونا که ناشی از غالب شدن سویه اومیکرون است، قرار داریم، گفت: این موج بیش از یک ماه است که کشور را درگیر کرده و سبب ابتلای قابل توجهی از هموطنان شده است؛ به شکلی که بر اساس شواهد موجود ما بالاترین موارد ابتلا به بیماری را از ابتدا تاکنون در موج ششم تجربه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس شواهد موجود و مدل‌سازی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد که ما در موارد ابتلا و بستری و در روزهای اخیر در مورد موارد مرگ، پیک اپیدمی را سپری کرده‌ایم. انتظار داریم در هفته‌های آتی شاهد کاهش قابل توجه موارد ابتلا، بستری و مرگ باشیم. 

او ادامه داد: در مقایسه با پیک‌های قبلی گرچه موارد ابتلا به شکل قابل توجهی افزایش یافته است اما با وجود اینکه حتی یک مرگ هم مهم است و باید برای جلوگیری از وقوع حتی یک مرگ اقدام کرد، اما موارد مرگ در مقایسه با پیک‌های قبلی کمتر بوده است که این موضوع می‌تواند متاثر از عوامل مختلفی همچون واکسیناسیون باشد که سهم موثری در پیشگیری از ابتلا به فرم‌های شدید بیماری داشته است‌. از طرفی عوامل دیگری همچون ابتلاهای اخیر به بیماری، یک ایمنی نسبی در افراد ایجاد کرده و همچنین واریانت امیکرون در مقایسه با واریانت‌های قبلی خفیف‌تر است و انتظار داریم که فرم شدید بیماری در مورد آن کمتر اتفاق افتد.

 او تاکید کرد: ابزارهای محافظتی در برابر کرونا تغییری نکرده است. همچنان مهم‌ترین ابزار در اختیار ما واکسن است که به صورت جدی پیشنهاد می‌کنم افرادی که هنوز برای تزریق دز سوم مراجعه نکردند، حتما اقدام کنند. از طرفی می‌بایست واکسیناسیون کودکان جدی گرفته شود. هنوز پوشش واکسیناسیون زیر ۱۲ سال در مقایسه با گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال کمتر است. 

این اپیدمیولوژیست با اشاره به نزدیکی به ایام نوروز، اظهار کرد: همچنان توصیه می‌کنیم اگر می‌شود مردم سفرها را یا به تعویق اندازند و یا به سفر نروند. در صورت الزامی بودن سفر باید از حضور در تجمعات پیشگیری کرده و ابزارهایی مانند ماسک را استفاده کنیم. همچنین سعی کنیم در سفر از تماس نزدیک با گروه‌های پرخطر از جمله مسن‌ترها که در معرض خطر ابتلا به انواع شدید بیماری هستند خودداری کنیم تا سفری که برای آرامش و راحتی می‌رویم منجر به ناراحتی نشود.

۴۷۲۳۳

کد خبر 1608710

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس امیکرون موارد ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد