Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:50:39 GMT

آرزوی دیرینه مردم تبریز بهسازی آسفالت معابر

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۰۴۰۰

آرزوی دیرینه مردم تبریز بهسازی آسفالت معابر

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - آناهیتا رحیمی: وضعیت نامناسب آسفالت در کلانشهر تبریز، به یک معضل ناتمام تبدیل شده است که علاوه بر خسارات به وجود آمده برای رانندگان، نارضایتی شهروندان را نیز به دنبال دارد.

سال‌های متمادی است وضعیت نامناسب آسفالت در معابر و کوچه‌های کلانشهر تبریز، کاملاً مشهود است و با وجود اینکه مطالبه اکثر شهروندان تبریزی است اما متأسفانه کیفیت پایین آسفالت و کاهش عملیات آسفالت ریزی، این معضل ناتمام را پایان نمی‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انعکاس نارضایتی شهروندان از وضعیت آسفالت معابر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در ارتباط با وضعیت آسفالت معابر اصلی و کوچه پس کوچه‌های شهر، شورا همواره علاوه بر اعلام تذکرات لازم به مجموعه شهرداری، به طور مکرر، نسبت به انعکاس نارضایتی‌های شهروندان اقدام نموده و پیگیر امر هستند.

حکیمه غفوری ادامه داد: اما متأسفانه در دوره شهردار سابق، آن‌چنان عملکرد قابل توجهی در آسفالت ریزی شهری را شاهد نبودیم.

با مساعد شدن نسبی شرایط آب و هوایی، شهرداری تبریز در سطح نسبتاً وسیعی، اقدام به لکه‌گیری آسفالت معابر کرده است

وی افزود: اما اکنون در این ارتباط و با مساعد شدن نسبی شرایط آب و هوایی، شهرداری تبریز در سطح نسبتاً همه پذیری، اقدام به لکه‌گیری آسفالت معابر نموده که لازم است از توجهات همکاران مجموعه قدردانی شود.

ابلاغیه اولویت‌های آسفالت طبق جدول پیشنهادی مناطق ده‌گانه

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در خصوص آسفالت اساسی بر اساس ابلاغیه اولویت‌های آسفالت، طبق جدول پیشنهادی مناطق ده‌گانه و پس از بررسی در کمیته آسفالت و شیوه اصلاحی به سازمان، توسط معاونت فنی عمرانی ارسال می‌گردد.

حسین منیری فر ادامه داد: در پروژه‌های خارج از ابلاغیه با دستور شهردار تبریز و معاونت فنی عمرانی اقدام می‌گردد که سازمان نسبت به حجم کار و عملیات مورد نیاز به پروژه که شامل تراش آسفالت، تسطیح و رگلاژ تراشه‌های آسفالت و درزگیری و پخش آسفالت، پیمانکار دستمزدی انتخاب و با تولید آسفالت در کارخانجات سازمان، اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

نظارت مستقیم معاونت فنی عمران شهرداری مرکز

وی افزود: با عنایت به ارسال کامیون‌های حمل آسفالت از سوی مناطق ده‌گانه برای اجرای آسفالت ریزی، لکه‌گیری توسط پیمانکاران و امانی، تحویل می‌گردد که نحوه اجرا در سطح شهر تبریز، با نظارت مستقیم معاونت فنی عمرانی شهرداری مرکز و معاونت‌های مناطق انجام می‌گردد.

در خصوص آسفالت اساسی بر اساس ابلاغیه اولویت‌های آسفالت، پیش می‌رویم

منیری فر بیان کرد: در رابطه با تولید آسفالت در خصوص تجهیزات شامل کارخانجات آسفالت ۱۶۰ تنی تمام اتوماتیک و ۱۲۰ تنی و ۸۰ تنی و سایت سنگ شکن مصالح سنگی خریداری شده یا آهگی دولومیت به کارخانه، حمل و خردایش و دانه بندی انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز توضیح داد: بر اساس طرح اختلاط آسفالت که از طریق آزمایشگاه استان تهیه می‌شود و واحد کنترل کیفی سازمان مستقر در کارخانه روزانه تولیدات آسفالت را از نظر کیفی، کنترل و تأیید می‌نمایند.

وی در پایان گفت: قیرهای مورد استفاده در تولید آسفالت از کارخانجات تولید قیر استان، قیر عملکردی PG58-22 انجام می‌گیرد.

چاله‌های معابر و مشکلات به وجود آمده برای پرسنل اورژانس

کارشناس فوریت‌های پزشکی و فعال رسانه در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: متأسفانه غیراستاندارد بودن آسفالت معابر، کیفیت پایین آن و از همه مهم‌تر چاله‌های خیابان، منجر به اعتراض همراهان بیماران به هنگام انتقال به بیمارستان می‌شود.

حبیب حسینقلی زاده ادامه داد: حتی این امر در برخی اوقات منجر به صدمات وارده به بیماران هنگام انتقال به بیمارستان می‌شود.

پرسنل اورژانس همواره باید با آرامش کامل، بیمار را به مراکز درمانی انتقال دهند اما چاله‌های موجود در خیابان، قطعاً این آرامش را از ما سلب خواهد کرد

وی افزود: پرسنل اورژانس همواره باید با آرامش کامل، بیمار را به مراکز درمانی انتقال دهند اما چاله‌های موجود در خیابان، قطعاً این آرامش را از ما سلب خواهد کرد.

این کارشناس فوریت‌های پزشکی و فعال رسانه در پایان گفت: متأسفانه افزایش چاله‌های خیابان، مشکلات بیشتری را برای شهروندان به خصوص پرسنل اورژانس به بار آورده است.

وضعیت نامناسب آسفالت در ورودی مارالان

یکی از شهروندان تبریزی در گفت و گو با خبرنگار مهر از وضعیت نامناسب آسفالت ورودی مارالان از سمت اتوبان کسایی گله کرده و افزود: متأسفانه وضعیت نامناسب آسفالت این نقطه از کلانشهر تبریز، علاوه بر خسارات وارده به خودروها، موجب اتلاف وقت نیز می‌شود.

وی ادامه داد: من هر روز از این مسیر تردد می‌کنند و با وجود اطلاع رسانی به شهرداری منطقه ذی ربط، متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای آسفالت ریزی در این منطقه انجام نگرفته است.

اکبری گفت: در حال حاضر، آسفالت ریزی مناسب در اکثر معابر و کوچه‌های تبریز وضعیت خوبی ندارد و این موجب نارضایتی شهروندان تبریزی شده است که امید است شهرداری و سازمان ذی ربط، اقدامات لازم را در این رابطه انجام دهد.

وی در پایان افزود: خسارات وارده به خودروها بر اثر برخورد با چاله‌های موجود در خیابان، در چنین وضعیت تورم، رانندگان را بیش از هر زمان ممکنی آزرده خاطر کرده است.

وضعیت نامناسب آسفالت ریزی در کلانشهر تبریز، موجب نارضایتی شهروندان و حتی پرسنل اورژانس به هنگام انتقال بیمار به مراکز درمانی است که باید این معضل ناتمام در کلانشهر تبریز به پایان رسد.

در حال حاضر کلانشهر تبریز، در انتظار آسفالت ریزی یکپارچه و اساسی است تا علاوه بر رفع چاله‌های شهری، رضایت شهروندان نیز جلب شود و از سویی مشکلات به وجود آمده برای پرسنل اورژانس نیز رفع شود.

کد خبر 5436845

منبع: مهر

کلیدواژه: آسفالت شورای شهر وضعیت معابر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان مبعث شیوع کرونا اردبیل سفر استانی مشهد واکسن کرونا گردشگری خراسان رضوی سانحه تصادف گفت و گو با خبرنگار مهر وضعیت نامناسب آسفالت نارضایتی شهروندان پرسنل اورژانس کلانشهر تبریز شهرداری تبریز آسفالت معابر آسفالت ریزی معاونت فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از بهسازی و ترمیم معابر شهرک‌های صنعتی یک و دو اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: یکی از مشکلات حال حاضر شهرک‌های صنعتی شماره ۱ و ۲ اردبیل، فرسودگی معابر و برخی از تأسیسات و زیرساخت‌های آن است که در اثر گذشت زمان، مستهلک و از بین رفته است.

وی از نقش بسیار مهم شرکت‌های خدماتی در ارائه خدمات مطلوب به صاحبان صنایع خبر داد و افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، موظف به واگذاری امور شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی هستیم تا با کم کردن تصدی‌گری بخش دولتی، شاهد واگذاری امور به صاحبان صنایع باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: یکی از عمده مشکلات شرکت‌های خدماتی که متشکل از خود کارآفرینان و صنعتگران بوده و بدون کوچک‌ترین چشم داشتی در حال ارائه خدمات به واحدهای تولیدی هستند، کمبود منابع مالی است.

علایی تصریح کرد: یکی از منابع درآمد این شرکت‌های خدماتی، دریافت هزینه شارژ و مصرف آن به منظور هزینه‌های جاری و بهسازی معابر و زیرساخت‌های موجود است که با توجه به افزایش قیمت‌ها، این منابع درآمدی کفاف بهسازی و ترمیم حتی یکی از خیابان‌های شهرک‌های صنعتی را نخواهد داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: بهترین راه حل ممکن، اختصاص بخشی از مالیات ارزش افزوده واحدهای تولیدی برای بهسازی زیرساخت‌های موجود است که امیدواریم با مساعدت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شاهد تحقق این درخواست بحق واحدهای تولیدی باشیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع تلاش شده است با همراهی استاندار و مسئولان، کاستی‌های موجود در شهرک‌های صنعتی کاهش پیدا کند که خوشبختانه طی چند سال اخیر، اعتبارات بسیار مناسبی برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی تخصیص پیدا کرده است که در این خصوص، زیرسازی و آسفالت بیش از ۱۵ خیابان شهرک صنعتی شماره ۲ و باند برگشت شهرک صنعتی شماره یک اجرایی و عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، ضمن تاکید بر حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: پیمان‌سپاری و تعیین پیمانکار بهسازی باند رفت و برخی از معابر شهرک صنعتی شماره یک اردبیل با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است که به زودی شاهد اجرای این پروژه زیرساختی خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای بهسازی باند رفت و برگشت و همچنین لکه‌گیری برخی از معابر شهرک صنعتی شماره ۲ نیز اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که تلاش می‌کنیم این پروژه تا پایان نیمه اول سال جاری عملیاتی و در اختیار واحدهای تولیدی قرار داده شود.

کد خبر 748800

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ