Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی اورژانس گفت: ما به شرط کمک خانواده‌ها و سایر سازمان‌های مسئول می‌توانیم جلوی حوادث چهارشنبه آخر سال را بگیریم و تعداد تلفات و مصدومان را کاهش بدهیم.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: برخی از نوجوانان و جوانان به دلیل خاصیت سنشان و حس کنجکاوی که دارند به خرید و استفاده از مواد محترقه اقدام می‌کنند و از والدین خواهش می‌کنیم که مراقب فرزندان خود و رفتارهای پرخطر آن‌ها باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: احتمال اینکه آمار حوادث چهارشنبه سوری یا همان چهارشنبه آخر سال در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر باشد وجود دارد و تا امروز وقوع این گونه حوادث زودتر از سالهای قبل بوده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه تا کنون در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال ۴ فوتی ثبت شده است و ۴۱ نفر نیز دچار سوختگی و مصدومیت شده که ۳۵ نفر این افراد تا این لحظه از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

 

با کمک خانواده‌ها و مسئولان میتوان تلفات و مصدومان را کاهش داد!

خالدی همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه با بحث چهارشنبه آخر سال به عنوان یکی از مباحث به صورت جدی با آن روبرو هستیم به همه مردم توصیه می‌کنیم که مراقبتهای لازم را انجام بدهند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما به شرط کمک خانواده‌ها و سایر سازمان‌های مسئول واقعا می‌توانیم جلوی حوادث چهارشنبه آخر سال را بگیریم و تعداد تلفات و مصدومان را کاهش بدهیم.

گفتنی است چهارشنبه آخر سال در سال گذشته با ۹ فوتی و بیش از ۱ هزار و هشتصد نفر مصدوم سپری شد که ۳۰ درصد مصدومان شامل عابرین پیاده یا نیروهای امدادی می‌شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اورژانس چهارشنبه سوری مواد محترقه آتش سوزی حوادث چهارشنبه آخر سال کمک خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سيصد و چهل کارگر ساختمانی در سال گذشته در حوادث ناشی از کار فوت کردند. رعیتی فرد افزود: اين آمار هر چند نسبت به سال 1401 ، ۲۲ نفر کاهش داشته است، اما نیاز است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بیمه، ایمنی و آموزش کارگران اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رعیتی فرد گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹/۵ درصد کاهش نشان می‌دهد که بطور میانگین در دو سال گذشته حدود ۷/۵ درصد کاهش یافته است.
معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۸ درصد حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است و حدود ۵۰ درصد فوتی ناشی از حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی است.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و بهداشت شغلی برای کارگاه‌هایی زیر ۱۰ نفر با کمک شرکای اجتماعی، حوادث کار کاهش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • ترس نتانیاهو از بازداشت؛ بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق