Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رهبر معظم انقلاب بارها به کارگیری جوانان صالح، مومن، انقلابی، جهادی و لزوم اعتماد به آنان را مورد تاکید قرار داده است.

ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب نیز جوانان مومن ایران اسلامی را مورد خطاب قرار داده و راه برون‌رفت از مشکلات را تشکیل یک دولت جوان انقلابی و حزب‌اللهی توصیه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور نیز بارها بر توجه به جوانگرایی در بدنه مدیریتی دولت تاکید داشته و در چند ماه گذشته در جلسات هیات دولت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بهترین زمان استفاده از جوانان در بدنه مدیریتی دولت را زمان حال دانستند.

با توجه به سفر رئیس جمهور به استان گلستان «مهدی وحیدی‌نیا» یکی از نخبگان و مخترعان استان لزوم استفاده از نخبگان و مخترعان در بدنه مدیریتی و مشورتی را ضروری می‌داند.

خبرنگار خبرگزاری فارس گفت و گویی با «مهدی وحیدی‌نیا» رئیس کمیته نخبگان و اساتید دانشجویان در ستاد مردمی آیت‌الله رئیسی در زمان انتخابات به عنوان یک نخبه گلستانی  انجام داده که با هم می خوانیم.

فارس: در مورد فعالیت ها و اختراعات خود توضیحاتی دهید:
وحیدی‌نیا:
به عنوان مهندس کامپیوتر از دهه ۹۰ در حوزه اختراع فعالیت دارم و در سال ۹۲ موفق شدم‌ اولین اختراع خودم به عنوان نخستین عایق شفاف دنیا را به ثبت ملی برسانم.

در حال حاضر عایق‌های مرسوم دنیا عایق‌هایی با پوشش کدر بوده و این عایق اختراع شده شفاف و حتی در شیشه و پنجره کاربرد داشته و  با استفاده از آن تا ۸۰ درصد از مصرف انرژی و حامل‌های آن صرفه‌جویی می‌شود.

با توجه به اینکه صرفه‌جویی در انرژی و حامل‌های آن مورد تاکید کشورمان است استفاده از این عایق در مصرف بهینه انرژی با حفظ نور موجود در فضا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کشور آلمان در جنگ‌ جهانی تلاش کرد تا این سنتز رنگ‌زا را کشف کند اما موفق نشد، اختراع بعدی بنده در سال ۹۵ به ثبت ملی رسیده است و این اختراع سنتز سه  نوع رنگ‌زا ضد حشره و ضد باکتری بوده که به صورت پودری در الیاف منسوجات وابسته در قالب فرماسیولان استفاده می‌شود و با انجام عمل سنتز فرد یا افراد را از گزش و نیش حشرات به ویژه پشه سالک حفاظت می‌کند.

این لباس در بیمارستان‌ها، جنگ‌ها و مناطق آلوده به حشرات که مسری بوده و سبب انتقال بیماری می‌شوند کاربرد داشته و در لابراتورها و آزمایشگاه‌ها تولید می‌شود.

نکته حائز اهمیت این است که کشور المان در جنگ جهانی با تولید بیش از ۳ هزار نوع سنتز تلاش داشت تا این سنتز را برای سربازان خود اختراع و کشف کند اما موفق نشد و این اختراع بنام کشور عزیزمان به ثبت رسیده است.

اختراع جدیدم تولید فیلتر هوا با تکنولوژی نانو در راستای رفع مشکلات موجود آلودگی هوا بوده و مواد اولیه آن کاغذ فیلتر با تکنولوژی نانو است.
این اختراع سبب جذب بهتر ذرات ریز معلق در هوا شده و در این طرح سعی بر کاهش میزان مصرف مواد پلی‌ایزو با قیمت تمام شده پایین و بهینه‌سازی این دستگاه بوده تا شاهد افزایش کیفیت محصول نهایی باشیم.

کوچک بودن دستگاه یکی دیگر از مزایای این اختراع بوده که فضای کمتری می‌برد.

فیلترهای موجود در بازار خاصیت نانو نداشته و کاملا معمولی هستند و ذرات معمولی را جذب می‌کنند اما تولید فیلتر هوا نانو سبب جذب ذرات نانو و طول عمر بیشتر دستگاه شده و هوا تولید شده تمیزتر و پاک‌تر بوده و احتراق موتور بهتر و سوخت را کاهش می‌دهد.

 

فارس: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان گلستان  به عنوان یک مخترع چه انتظاری دارید؟
وحیدی‌نیا:
به عنوان یک مهندس بسیجی در حال خدمت به کشورم بوده تا ایران اسلامی را از هرگونه وابستگی به کشورهای دیگر نجات دهیم.

همانطور که همه مستحضرید رهبر معظم انقلاب بارها بارها استفاده از نیروی جوان انقلابی، متعهد و مومن را مورد تاکید قرار داده و تشکیل دولت جوان را توصیه کردند.

متاسفانه با وجود‌ چند اختراع هیچ مسوول استانی و شهرستانی طی تماس تلفنی یا حضوری جویای فعالیت‌ها نشده است.

انتظار و خواسته بنده به عنوان نماینده نخبگان و مخترعین از رئیس جمهوراین است که به عنوان مشاور از جامعه نخبگان استفاده شود و از این جامعه هدف در بدنه مدیریتی بکارگیری شود، رئیس جمهور می‌تواند وزرا و استانداران را مجاب به استفاده از این نیروها کند.

همچنین نشست با این افراد و بیان مشکلات و موضوعات مهم در راستای ادامه فعالیت نخبگان و مخترعان می‌تواند انگیزه لازم را در ما ایجاد کند.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: با وجود ۳ اختراع مهم هیچ مسوولی پیگیر نبوده است ستاد مردمی آیت الله رئیسی رئیسی در گلستان سفر رئیسی به گلستان بدنه مدیریت اجرایی دولت دغدغه بدنه مدیریتی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی سه شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات گفت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، گفت: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهرباید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص های توسعه های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان عنوان کرد و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سالهای آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت های هر یک از دستگاه ها به صورت جداگانه بررسی می شود.

کد خبر 6093661

دیگر خبرها

  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • آغاز حمایت از کارگران نخبه با اجرای آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی»
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به حج عمره اعزام می‌شوند
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند