Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان در حالت آماده باش است و در صورت صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا، برای اسکان مسافران نوروزی فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمود نقوی در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر مهمانسراها و خانه‌های معلم مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان همدان فعال هستند و به فرهنگیان سراسر کشور خدمات ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۱۹۹ اتاق ویژه و نزدیک به ۷۰۰ کلاس درس مجهز به امکانات اقامتی در استان همدان آماده هستند تا در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا به مسافران نوروزی خدمات ارائه دهند.

نقوی همچنین با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی افزود: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف آموزشی دارد که با تقویت آن‌ها می‌تواند در کشور بدرخشد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در گذشته در حوزه آموزش و پرورش استان انجام شده است، تصریح کرد: استان همدان در ارزیابی حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش باید رشد کند و در جمع ۱۰ استان برتر کشور قرار بگیرد.

نقوی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش آموزش و پروش تامین نیروی انسانی متعهد است، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین، دانشگاه فرهنگیان در قله قرار دارد و دیدگاه آن استفاده از برترین‌های کنکور سراسری برای ورود به این دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۵۷ هزار دانش آموز به ظرفیت مدارس استان همدان اضافه شده و با وجود این افزایش، ۲ هزار نفر از تعداد معلمان استان کاهش یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد: تعداد دانش آموزان در آموزش و پرورش استان تا پنج سال آینده روندی رو به رشد دارد که باید با توجه به این موضوع امکانات مورد نیاز آن‌ها نیز فراهم شود.

وی افزود: بر اساس آمار، ۹۲ هزار دانش آموز معادل ۳۳ درصد از کل دانش آموزان استان همدان به صورت مستقیم در شبکه شاد حضور ندارند.

نقوی با اشاره به اینکه این موضوع دلایل مختلفی دارد، ادامه داد: ۷۶ روستای استان همدان به شبکه اینترنت دسترسی ندارد که در این‌ مناطق آموزش‌ها به صورت حضوری و ارسال بسته‌های آموزشی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از دانش آموزان از گوشی‌های مشترک با اعضای خانواده استفاده می‌کنند، اظهار داشت: کیفیت آموزش‌های مجازی با کلاس‌های حضوری متفاوت است اما با این وجود باید همه دانش آموزان به شبکه هوشمند آموزش مجازی متصل شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: بازدید جامع از مدارس استان، به منظور قدردانی از زحمات معلمان و بررسی کیفیت ارائه آموزش‌ها در فضای مجازی به صورت مستمر انجام می‌شود.

به گفته نقوی، نظارت بر فعالیت دانش آموزان بعد از کلاس درس نیز از طریق فضای مجازی قابل اجرا است.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری، سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی استان همدان، معادل ۱۲ درصد دانش آموزان این پایه، تکرار پایه شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: این استان در حوزه آزمون سراسری رتبه ۱۸ کشور و در درس زبان انگلیسی در جایگاه ۲۲ کشور قرار دارد.

وی افزود: حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حوزه کیفیت بخشی آموزش و پرورش استان اختصاص یافته است.

نقوی اظهار داشت: ۴۵۷ معلم از طریق ماده ۲۸ (برگزاری آزمون استخدامی) سال آینده جذب آموزش و پرورش استان همدان می‌شوند.

وی اظهار داشت: به دلیل کمبود معلم، تعدادی از مدیران و معاونان مدارس استان در نوبت بعد از ظهر در کلاس‌های درس تدریس می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: این اداره کل ۲۲ هزار معلم، ۱۸ هزار بازنشسته و در مجموع ۴۱ هزار نیرو دارد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری، بیش از ۳۰۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار ۵۵۰ مدرسه استان همدان تحصیل می کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نوروز ۱۴۰۱ محمود نقوی مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و تحولات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه مدیون تلاش معلم است.

وی از اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه در نواحی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم خبر داد و افزود: زنگ سپاس در پاسداشت مقام معلم در مدارس استان نواخته شد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گرامیداشت مقام معلم از ۹۴ معلم نمونه شهرستانی و منطقه‌ای تجلیل می‌شود.

وی با گریزی به طرح رتبه‌بندی معلمان، این طرح را از خدمات ارزشمند نظام به جامعه فرهنگیان دانست و تصریح کرد: ۵۸۱ نفر در مهر سال‌جاری در آموزش و پرورش استان به عنوان معلم استخدام می‌شوند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری و قانون‌مداری دو اصل هستند که به عنوان سیاست کاری در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مدنظر است.

وی افزود: دو ناحیه‌ای شدن آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از قبل مطرح بوده و هم‌اکنون نیز در حال بررسی است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ظرفیت شایستگان در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش استان استفاده می‌شود و هرگز دنبال نگاه قومی و جغرافیایی در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیستیم.

وی با اشاره به مشکل مسکن فرهنگیان افزود: جهت حل مشکل مسکن فرهنگیان در حال رایزنی با حوزه استانداری استان هستیم.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: برنامه ابتکاری «بام» از طرف آموزش و پرورش استان ارائه شده‌ است و از اول مهر سال‌جاری در مقاطع ابتدایی استان با هدف کاستن از میزان مشق دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

کد خبر 749375

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان