Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس استان کردستان؛ احسان احمدی سال ۱۳۷۹ در محله بلوار خسروآباد شهر سنندج به دنیا آمد، از روزی که وارد دنیای والیبال شد احسان پیشرفت خوبی داشته است و تا جایی که در اروپا نگاه‌ها را به خود خیره کرده است، فرزندی از دیار کردستان که با پیشنهاد باشگاه کالداس مواجه شد و به آنجا رفت و بعنوان اولین لژیونر کردستانی به یک تیم اروپایی پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این والیبالیست کردستانی که سابقه بازی در تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و راه‌یاب ملل مریوان در لیگ برتر ایران را در کارنامه ورزشی‌اش دارد این روزها در ترکیب تیم کالداس در لیگ برتر پرتغال می‌درخشد و در هفت بازی انجام داده با این تیم هفت پیروزی را بدست آورده است.

 مصاحبه خبرگزاری فارس با این پدیده کردستانی دنیای والیبال را در ادامه بخوانید...

فارس: چگونه به والیبال علاقه‌مند شدید؟

سال ۸۸ بود که در طرح استعدادیابی در مدارس، بازیکنانی که از نظر فیزیکی واجد شرایط بودند را انتخاب می‌کردند و می‌رفتند و یک دوره مینی‌والیبال را می‌گذراندند و من هم در ترم تابستانی شرکت کردم و بعد از آن در فصل پاییز که مدارس دایر شد مقداری ریزش کرد ولی کم‌کم خودم علاقه پیدا کردم و مثل یک روتین از زندگی‌ام شد و هر روز و هر هفته تایم‌های برای والیبال اختصاص می‌دادم و به سالن می‌رفتم.

فارس: والیبال را چگونه می‌بینید؟

 به نظرم مناسب‌ترین و بهترین تعریف یعنی خاص‌ترین ورزش توپی دنیاست، در همه ورزش‌های توپی دنیا بازی در جریان است و توپ در زمین و هوا است تا به آن هدف یا گل خود برسد، حالا سبد یا دروازه باشد یا محوطه را رد کنی، اما والیبال توپ در هوا جریان دارد و اگر توپ در زمین باشد بازی قطع است فقط مادامی که توپ در هوا است و میان دو تیم رد و بدل می‌شود بازی در جریان است و همین والیبال را از نظر من خیلی خاص کرده است.

فارس: چه اتفاقی افتاد به لیگ پرتغال رفتید، خودت باور می‌کردی روزی در لیگ یک کشور اروپایی بازی کنید؟

من سال‌های 98 و 99 در لیگ برتر بزرگسالان حضور داشتم و با توجه به سن نسبت کمی که داشتم، رزومه خیلی خوبی بود برای من هم تجربه در لیگ برتر ایران و هم حضور در لیگ‌های برتر دیگر، به هر حال لیگ ایران جز لیگ‌های خوب و با کیفیت دنیا هست اما از خیلی قبل‌تر واقعا جز اهدافم و خواسته‌های من بود که در لیگ کشورهای خارجی بازی کنم بخصوص لیگ‌های اروپا و این را مداوم دنبال می‌کردم و در گوشه‌ای از ذهنم داشتم، تابستان 1400 من برای بستن قرداد با یکی از تیم‌های جنوب کشور در لیگ برتر بزرگسالان رفته بودم تهران و در المپیک با آقای سینا وهاب‌زاده آشنا شدم و مدیر برنامه حال حاضرم که تمام کارهای صفرتا صد باشگاه من و خارج از باشگاه تمرینات پیش‌فرض و لوکیشن من در هر جایی باشد زیر نظر او است. 

آقای وهاب‌زاده به علاقه و‌ خواسته من برای حضور در لیگ‌های اروپا پی برد و با هم لینک شدیم و گفتن احتمال دارد در آینده با همدیگر کار کنیم و در کمال ناباوری دو سه روز بعدش با من تماس گرفت و گفت که و من یک درخواست دارم از لیگ برتر پرتغال فیلم‌ها و رزومه تو را فرستادم و آنها قبول کردند و اینطوری بود که این انتقال 72ساعت بعد از آشنایی با مدیر برنامه‌ام صورت گرفت چیز خیلی عجیب و استثنایی بود برای من.

فارس: برای اولین بار در راه‌یاب ملل مریوان چهره شدید از بازی کردن و‌ شرایطتان در راه‌یاب بگویید..

قبل از هر چیزی مطلبی عرض کنم، واقعا در این شرایط بد اقتصادی در سال‌هایی که اقتصاد ورزشی کشور بخاطر اقتصاد کل کشور شرایط خوبی و رو به جلو ندارد و آن چنان باید و شاید پول در ورزش نیست باید از خانواده بیگلر برای حمایت از ورزش محبوب والیبال در استان کردستان و شهر مریوان تشکر کرد که افتخار برای من و تمام جامعه ورزش استان است که این خانواده در بدترین شرایط ممکن اقتصادی پنج سال در حال حمایت از ورزش والیبال هستند.

قبل از حضور در راه‌یاب ملل والیبالیست بودم، چنین نبود که باراهیاب ملل بوده باشم. قبل از آن در باشگاه سایپا زیرنظر مربیان سابق ملی پایه ایران رحمت نوری، علیرضا خوششویی بودم، ولی دو سال خوب را در راه‌یاب گذراندم. سال قهرمانی که سال شیرینی بود برای من و سالی که تیم دقیقه نود که وقت‌های اضافه لیگ برتر بود که ما تیم‌داری کردیم در لیگ برتر.

در خصوص چهره شدن، من اولین حضورم را در لیگ برتر در تیم فولاد سیرجان ایرانیان بودم یعنی همزمان راه‌یاب ملل در لیگ برتر بوداما من در فولاد سیرجان ایرانیان بودم. من به عنوان اولین بازیکن لیگ برتر استان کردستان سال ۹۸ به فولاد سیرجان ایرانیان رفتم. اگر بخواهیم بعنوان چهره حساب کنیم چهره‌ای که در لیگ برتر مرا دیدن و شناختن، با سیرجان این اتفاق برایم افتاد و خیلی خاطره خوبی از سیرجان دارم و خیلی به والیبال من اضافه شد و یاد گرفتم.

سال‌ها با بازیکنان بزرگی بودم و از مربیان بزرگی مثل دامغانی و تندروان واقعا یاد گرفتم و کمک به‌کامل‌تر شدن والیبال من کرد و هم‌تیمی بودن با بازیکنانی چون علی حسینی و رحمان داوودی و مهدی مهدوی افتخار بزرگی برایم بود. سال سیرجان سال خیلی مهمی بود برای من و جواب این سوال که چهره من با فولاد سیرجان ایرانیان به‌ والیبال ایران و شاید والیبال کردستان شناخته شدم. آن سال راه‌یاب ملل در لیگ برتر حضور داشت اما بازیکن کردستانی یا بازیکن بومی در تیم راه‌یاب ملل حضور نداشت.

فارس: تفاوت لیگ پرتغال و لیگ ایران را در چه می‌بینید؟

اصلی‌ترین تفاوت نه تنها در لیگ ایران و پرتغال بلکه در تمام رشته‌ها، سخت‌افزار موجود هم در رشته‌های اروپایی و هم در رشته‌های ملی غیرقابل مقایسه است با سخت‌افزاری که در خاورمیانه یا ایران هست، هرچند که در سال‌های گذشته در باشگاه‌های ایرانی خیلی‌ها این پیشرفت را داشته‌اند تا بتوانند خودشان را در حد نرمال به بالا در سطح جهانی نگه دارند اما در مورد بحث خود والیبال فنی بخواهم صبحت کنم لیگ پرتغال سه تا چهار تیم ضعیف دارد که در حد تیم‌های ته جدولی یا دسته یک ایران باشند اما در آن طرف جدول چهار تا تیم بنفیکا، اسپورتینگ لیتفا، بشتاردو و آکادمی اشبینهو واقعا در حد باشگاه خوب اروپایی والیبال را به نمایش می‌گذارند.

واقعا والیبال سطح بالایی دارند بازی آنها در حد لیگ‌های هلند و صربستان و بالاتر از هلند و اسپانیا، اما لیگ پرتغال به این صورت است که بالا و پایین زیاد دارد. تفاوتش درست اینجاست. لیگ ایران و لیگ امسال پرتغال نزدیک به هم دارند بازی می‌کنند و کمترین نوسان را در سال‌های اخیر داشته است امسال واقعا همه تیم‌های خوب و قوی در حال بازی‌اند و این هیجان والیبال را دوچندان می‌کند.

فارس: آیا از حضور در تیم پرتغالی راضی هستی و آیا بازی شما در اروپا ادامه خواهد داشت؟

در  حال حاضر شرایط کامل خوبی دارم و هیچ گونه مشکلی ندارم در بدو ورود در سپتامبر اواخر شهریور و اوایل مهرماه شرایط طوری بود که باید با آداب و رسوم آنجا، غذاها و خیلی چیزهای دیگر بیشتر آشنا می‌شدیم و عادت می‌کردیم با آب و هوای و خیلی چیزهای دیگر و همچنین آداب رسومی که والیبالشان داشتند سبک والیبال آنها و اینکه قدم به قدم هر چقدر که زمان می‌گذشت بهتر می‌شد و روز به روز شرایط بهتر و بهتر می‌شد و الان شرایط بسیار خوبی را دارم.

قرارداد یکساله است و برای بازی کردن در اروپا تا حد ممکن ادامه دارد و تا سالیان درازی ادامه دارد بازی کردن من در اروپا چون که شرایط این اواخر در سال جدید سال ۲۰۲۲ هفت بازی داشتیم و هفت پیروزی را به دست آوردیم آمار شخصی و انفرادی بنده در درون زمین فوق‌العاده بوده است و قطعا بازی کردن در اروپا ادامه خواهد داشت.

فارس: اصلا هدف اصلی و اینکه بیشتر ذهنت حضور در تیم‌های اروپایی بود، چه چیزی بود؟

هدف اصلی من در اروپا بازی کردن در باشگاه‌های مطرح است و پله به پله در کنار این تجربه سال به سال اضافه می‌شود، باشگاه‌های رده بالاتر باشد و بتوانم در باشگاه‌های بهتر بازی کنم و هدف اصلی من قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا است خیلی دوست دارم این عنوان را زمانی به دست بیاورم در درون یک تیمی قرار بگیرم و آن تیم بتواند قهرمان باشگاه‌های اروپا شود.

فارس: گویا سرمربی این تیم خیلی به بازی شما اعتقاد دارد، این موضوع صحت دارد؟

به واسطه ارتباطی که با سرمربی تیم دارم به هر حال نه کامل اما مقداری ارتباط انگلیسی‌ام  بهتر از دوستان ایرانی دیگر است ارتباط جداگانه‌ای با سرمربی دارم و سرمربی هم همیشه و در همه حال نظر مرا می‌خواهد و همیشه شرایطم را می‌پرسد از جمله شرایط بدنی و بدنسازی و اکثرا ارتباط نزدیکی باهم داریم، در درون زمین بسیار عالی مرا درک می‌کند و با بالا و پایین کار کلا آشنا است، در درون زمین مربی با تجربه‌ای هستند تا الان هم هفت بازی که بنده حضور داشته‌ام و لازم به حضور کاملم در زمین بوده اما بازی ششم که بازی بسیار راحت‌تری بود فقط یک ست و نیم به من بازی داد و بقیه بازی را به من استراحت داد تا با شرایط آماده‌تری برای بازی جام حذفی مرحله یک هشتم آماده شوم و کلا سه تا از بازیکن‌های اصلی استراحت کردند.

فارس: چه توصیه‌ای برای جوانان کردستان عاشق والیبال دارید؟

توصیه‌ام برای جوانان کردستانی عاشق والیبال این است که ببینید بالاخره در کنار ورزش والیبال شاید مردم خیلی زیاد درون زمین را ببینند و کسی را که در حال بازی کردن است. اما در کنار ورزش والیبال و به واسطه ورزش والیبال خیلی از آدم‌های دیگری هم هستند که به ورزش والیبال علاقه دارند و با والیبال پیشرفت می‌کنند، شرایط بازی کردن در والیبال خواهان یک فیزیک خاصِ است و طبیعتاً کسی که فیزیک خاص نداشته باشد تا یک حد معمولی می‌تواند در آن رشته باشد و اولین چیز این است  که کاملا منطقی باشند.

جوانان عاشق والیبال با منطق با این قضیه برخورد کنند، همه قرار نیست ملی‌پوش شوند، همه قرار نیست والیبال را در سطح باشگاهی بازی کنند، بدنه والیبال احتیاج به آدم‌هایی که والیبال بازی می‌کنند و در کنار والیبال هستند، مربی هستند، کمک مربی هستند، آنالیزور هستند، روانشناس والیبال هستند، کمک آنالیزور والیبال هستند، مربی بدنساز والیبال هستند، دکتر تیم هستند و خیلی چیزهای دیگر و حتی داور و منشی والیبال هستند. تمامی اینها به یک‌ طوری عاشق والیبال هستند. والیبال به چنین افرادی هم نیاز دارد. پس برای پیشرفت در والیبال صرفا تمام ذهن و تمرکز خود را برای بازیکن شدن نگذارند اگر در بازیکن شدن استعداد داشتند ادامه می‌دهند اگر هم‌ که نه فیزیک خاصی را نداشتند برای پیشرفت زیاد می‌توانند مربی خوبی شوند و داور خوبی شوند و توصیه‌ام  همیشه این است که والیبال را ترک نکنند، در کنار والیبال باشند به هر صورتی که بوده است چون والیبال خیلی بزرگتر از آن  چیزی است که شما یا  مردم عادی دارند می‌بینند خیلی بزرگتر از آن 6 نفری که درون زمین هستند و بازی می‌کنند.

فارس: ارتباط شما با هواداران تیم چگونه است؟

روابط بسیار عالی با هواداران تیم دارم و با کانون هواداران مستقیم ارتباط دارم و خیلی مرا دوست دارند به گونه‌ای که حتی من برای خرید یا فروشگاه یا آرایشگاه یا هر جایی که در شهر کاری چیزی داشته باشم و بخواهم انجام دهم، مردم به سالن‌ها می‌آیند و حضور پیدا می‌کنند و همیشه در نهایت احترام با من برخورد می‌کنند، بچه‌هایشان با من عکس می‌گیرند و این حس خیلی خوبی به من می‌دهد که در شهر من یک فرد شناخته شده هستم و مردم به عنوان یک والیبالیستی که در شهر کالداس و برای باشگاه کالداس بازی می‌کند حس تعصب مانند روی من و باشگاه دارند و این خیلی احساس خوبی به من می‌دهد.

فارس: سرگرمی شما غیر از والیبال چه چیزی است؟

سرگرمی من به غیر از والیبال، هر از گاهی  مطالعه می‌کنم کتاب‌های زیادی می‌خوانم و در مورد روانشناسی ورزشی و این اواخر نیز به جز روانشناسی ورزشی به خود روانشناسی علاقه‌مند شده‌ام از طریق اینترنت روزانه یک ساعت را اختصاص می‌دهم روانشناسی گوش می‌دهم.

فارس: برای سوال آخر، به عنوان یک والیبالیست کردستانی، آینده والیبال کردستان را چگونه می‌بینید؟

آینده والیبال کردستان را تو خالی می‌بینم و شرایط خوبی ندارد مگر اینکه تغییری ایجاد شود چون باشگاه حرفه‌ای نداریم.

انتهای پیام/2330/73

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش کردستان والیبال احسان احمدی فولاد سیرجان ایرانیان والیبال کردستان والیبال هستند ورزش والیبال عاشق والیبال بازی کردن برای من راه یاب ملل لیگ برتر لیگ پرتغال راه یاب درون زمین لیگ ایران سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آندرتیکر به مقایسه شان مایکلز و ای جی استایلز پرداخت/ اخبار WWE

آندرتیکر به تحسین ستاره برند اسمکدان پرداخت.

حضور غیرمنتظره‌ آندرتیکر در رسلمنیا40 سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت.

طرفداری | مرد مرده در اپیزود اخیر از پادکست اختصاصی خود با نام Six Feet Under به تحسین ای جی استایلزی پرداخت که آخرین دیدار خود در رسلمنیا را نیز مقابل او برگزار کرده است. آندرتیکر در ابتدای صحبت خود به مقایسه ای جی استایلز با شان مایکلز بزرگ پرداخت و حتی او را شان مایکلز نسل خود لقب داد.

تمام باکس‌ها برای ای جی تیک می‌خورند. مطمئن نیستم که هرگز شان مایکلز دیگری ظهور کند و درباره آن با تردید صحبت می‌کنم، اما ای جی استایلز هم می‌تواند با هرکسی همکاری کند. او از همه بهترین بازی را می‌گیرد و با وجود اینکه چندان عظیم الجثه نیست، این توانایی را دارد که با هرکسی همکاری کند و آن را باورپذیر و شایسته از کار در بیاورد. این تفاسیر ای جی را شان مایکلز نمی‌کند، اما این دو کسانی هستند که در نسل خود در بالاترین سطح بودند. البته این نظر من است و مطمئنم بعضی نظر دیگری دارند. به همین دلیل بود که آن بازی Boneyard با ای جی اتفاق افتاد، چرا که من شانس مسابقه با او را نداشتم و این برایم فریبنده بود. چه به عنوان یک انسان و چه به عنوان یک ورزشکار برای او جایگاه بسیار بالایی قائل هستم.

آندرتیکر در ادامه در پاسخ به این سوال که اگر یک بازی بین ای جی و شان برگزار می‌شد، چطور پیش می‌رفت پاسخ داد:

آنها ورزشگاه را منفجر می‌کردند. هیچ شکی ندارم که آن بازی یک بازی 5 ستاره بود.

ای جی استایلز در رویداد بکلش به میزبانی فرانسه باید برای کسب کمربند قهرمانی جهان WWE به مصاف کودی رودز برود.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • آندرتیکر به مقایسه شان مایکلز و ای جی استایلز پرداخت/ اخبار WWE
  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • آرزوی توتی برای ده‌روسی: سال‌ها در رم بمانی
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود