Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان زرهی روسیه در ۲۵ کیلومتری کی‌یف پایتخت اوکراین عملا از حرکت باز ایستاده است.

به گزارش یورونیوز، براساس تصاویر ماهواره‌ای تانک‌ها و خودروهای سنگین نظامی روسیه در دو روز اخیر پیشروی نداشتند. کارشناسان دو عامل عمده را دلیل این توقف می‌دانند.

رادیو فرانس اینفو عصر چهارشنبه با بررسی تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده از سوی کمپانی مکسار و گفته‌های خبرنگاران گزارش کرد نخستین عامل توقف این کاروان که طول آن ۶۴ کیلومتر برآورد می‌شود، قطع پل‌ها روی ورودی رودخانه در ۲۵ کیلومتری کی‌یف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان منابع اطلاعاتی آمریکایی مشکل حمایت لجستیک را عامل دیگری در کند شدن و در نهایت توقف حرکت این کاروان نظامی می‌دانند.

از قرار معلوم و براساس گزارش‌های محلی، نیروهای روسی در بسیاری از مناطق با کمبود و نبود سوخت برای ادامه حرکت دست و پنجه نرم می‌کنند.

شرح تصویر: عکس ماهواره‌ای از کاروان نظامیان روسیه در نزدیکی کی‌یف - کپی رایت AP Photo

ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی سربازان روس را در فروشگاه‌های محلی با بطری و گالن آب نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد نظامیان تنها برای سه روز جیره غذایی داشتند و پس از آن مجبور به تهیه آنها از فروشگاه‌ها شده‌اند.

فراتر از سوخت و جیره غذایی، مساله ارتباط نظامیان روس با یکدیگر تعجب کارشناسان نظامی را برانگیخته است.

گزارش‌های متعددی بی‌سیم‌های ابتدایی واکی‌تاکی را تنها وسیله ارتباطی در میان ارتش و حتی واحدهای ویژه توصیف می‌کنند. به این ترتیب مکالمات سربازان روس به راحتی از سوی نظامیان و شبه‌نظامیان اوکراینی شنود می‌شود.

ژنرال دومینیک ترانکان، کارشناس نظامی و فرمانده پشین نیروهای فرانسوی سازمان ملل می‌گوید همه این عوامل نشان دهنده این واقعیت است که سربازان ولادیمیر پوتین برای جنگ آماده نبودند. این مقام ارتش فرانسه معتقد است اینکه یک کاروان نظامی، در محیطی باز و قابل مشاهده عمومی ۴۸ ساعت متوقف شود، مساله بسیار عجیبی است.

ژنرال ترانکان البته تاکید می‌کند که روس‌ها همیشه مشکل حمایت لجستیک را داشته اند و می‌گوید: «منابع زیادی در اوکراین گزارش می‌کنند که پشتیبانی براساس پیش‌بینی‌ها به نظامیان نرسیده است. به‌علاوه باید توجه کرد که این کاروان از بلاروس وارد اوکراین شده است. به همین جهت هم نبرد خارکیف بسیار مهم است، چراکه به مسکو اجازه می‌دهد مستقیما از خاک روسیه نیروهایش را تحت حمایت لجستیک قرار دهد.»

با وجود توقف کاروان نظامیان روسیه در ۲۵ کیلومتری‌ کی‌یف ارتش این کشور در روزهای گذشته با سرعت زیادی در نواحی جنوبی پیشروی کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کاروان نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

کد خبر 6088856

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند