Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهم شرکت عمران شهرهای جدید از طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) طی چهار سال آینده ۷۰۰ هزار واحد است. آنطور که علیرضا جعفری ـ سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده تاکنون اراضی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید تامین شده که از این میزان ۱۰۰ هزار واحد با انتشار فراخوان در حال تبدیل شدن به پروژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراخوان انتخاب پیمانکار آنها آماده شده و در تلاش هستیم تا در هفته‌های جاری پیمانکار این تعداد واحد تعیین و کلنگ‌زنی واحدها تا پایان سال انجام شود.

جعفری در شرایطی وعده ساخت ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال را داده که روز ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ درباره این موضوع که آیا قبول دارید پروژه نهضت ملی مسکن کُند پیش می‌رود؟ گفته بود: وقتی پروژه وارد عرصه اجرایی شود تجربه نشان داده که متقاضیان انگیزه بیشتری برای ورود پیدا می‌کنند. طبق تکلیفی که وزیر به عهده ما گذاشته ۲۵۰ هزار واحد بر عهده ما قرار دارد که ۲۳۰ هزار واحد تا آخر امسال تعیین تکلیف می‌شود و پیمانکار مشخص خواهد شد که همین موضوع جذابیتی برای متقاضیان ایجاد می‌کند.

او با اعلام برآورد قیمت ۴.۷ میلیون تومان برای واحدهای نهضت ملی مسکن در پاسخ به این سوال که در قالب نهضت ملی مسکن چه تعداد واریز وجه کرده‌اند؟ بیان کرد: تعداد ۴۸۳۲ نفر تایید نهایی شدند که ۱۲۱۳ نفر افتتاح حساب کردند و ۱۱۱ نفر ۴۰ میلیون تومان وجه اولیه را واریز کرده‌اند. البته ما شرایط اقتصادی و فشارهایی که به خانوارها هست را متوجهیم و به همین دلیل برای اینکه سرعت تکمیل پروژه‌ها را افزایش دهیم باید گام اول پروژه را محکم برداریم.

به هر ترتیب سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام استقبال متقاضیان نهضت ملی مسکن از سکونت در شهرهای جدید گفته است: شهرهای جدید مکلف هستند تا شرایط زیست مناسب را برای شهروندان به وجود بیاورند که در این زمینه با همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به بازنگری طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها و همچنین بررسی وضعیت زمین‌هایی که قابلیت الحاق به محدوده را دارند، اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعهدات باقیمانده اقدام ملی مسکن که از گذشته برای شهرهای جدید باقیمانده بود در طرح نهضت ملی مسکن ادغام شده است، ادامه داد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی باقیمانده واحدهای طرح اقدام ملی مسکن شامل شرایط و تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن می‌شود. بر این اساس تعهد شهرهای جدید در احداث واحدهای مسکونی تحت‌عنوان طرح نهضت ملی مسکن ۷۰۰ هزار واحد است.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: بر اساس رقم تعهدی شهرهای جدید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن (۷۰۰ هزار واحد)، ظرفیت‌سنجی و امکان‌سنجی برای شناسایی اراضی و فضاهای موردنیاز برای تامین این تعداد واحد در دستور کار قرار دارد.

بر اساس این گزارش، دولت تلاش خود را برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی ظرف چهار سال به کار گرفته و آنطور که رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ می‌گوید تلاش این است که هر دو سال، دو میلیون واحد ساخته شود. او در ماههای گذشته وعده داد که تا پایان امسال ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله اجرا برسد. آنطور که مسئولان وزارتخانه می گویند تاکنون ۳۳۰ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده و باید منتظر بمانیم که آیا وزارت راه و شهرسازی قادر خواهد بود طی کمتر از سه هفته باقی مانده تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد واحدهای در حال ساخت را به ۸۰۰ هزار واحد برساند یا خیر./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: شهرهای جدید نهضت ملی مسکن شرکت عمران شهرهای جدید طرح نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی هزار واحد تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)

براساس آمار بانک مرکزی تا کنون، ۴۶/۲۳ درصد از کل قراردادهای تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن بوده که بیش‌از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت نهضت ملی مسکن این بانک بوده است.   به گزارش خبرآنلاین، ‬ بررسی آمارهای جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.   در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.   وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.   حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.   مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.   حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.   وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب های وارده به هموطنان عزیز بوده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار به مشاورین املاک در خصوص خرید و فروش امتیاز مسکن ملی حبس در انتظار فروشندگان امتیاز مسکن ملی چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن

دیگر خبرها

  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است