Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان خواستار تعیین تکلیف واحدهای تولیدی غیرفعال و راکد استان شد و گفت: برای رفع مشکلات و بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید کارگروه ویژه‌ای تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در شصت و دومین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان افزود: با تشکیل این کارگروه اگر مشکلات قابل حل است موانع برطرف می شود، در غیر این صورت واحد تولیدی به فرد دیگری منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این استان ۱۵۱ واحد تولیدی غیر فعال دارد که باید مشکلات آن‌ها پیگیری و تا خرداد ماه سال آینده وضعیتشان تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: برای راه اندازی این واحدها از سال ها قبل سرمایه گذاری کلان شده است و حالا نباید این سرمایه ها در واحدهای تولیدی راکد، بدون استفاده باقی بماند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه این واحدها باید محل تولید، اشتغال و فعالیت اقتصادی شود، تصریح کرد: ما در سال آینده تعهد ایجاد بیش از ۲۳ هزار شغل را در استان همدان داریم که یک برنامه ریزی منسجم را می‌طلبد که البته این تعداد هدف نهایی نیست و به عنوان پایه و حداقل تعیین شده است.

استاندار همدان ادامه داد: برای تحقق این میزان اشتغال در استان همدان برنامه ریزی ها در حوزه های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات و معدن صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با هماهنگی صورت گرفته امیدواریم واحدهای فعال و نیمه فعال به چرخه تولید بازگردند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی استان نیز به صورت فصلی فعال هستند، گفت: تلاش داریم برای این واحدها در زمانی که فعال نیستند یک فعالیت مرتبط تعریف شود.

وی خاطرنشان کرد: ما برای رونق تولید فضای مناسبی را ایجاد می کنیم و سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی نیز برای رسیدن به اهداف، باید ما را همیاری کنند.

استاندار همدان افزود: واحدهای غیر فعالی که ماشین آلات خود را از واحد تولیدی خارج کردند باید با واگذاری به سایر افراد به چرخه تولید کمک کرد.

وی تصریح کرد: ۹۶ واحد تولیدی استان همدان اعلام کردند توان بازگشت به چرخه تولید را ندارند که باید تلاش شود مشکلات آن‌ها بررسی و برای بازگشت به چرخه تولید آن ها اقدام کرد.

قاسمی فرزاد در رابطه با پرداخت تسهیلات به شرکت «سپند برش طلایی پارس» خاطر نشان کرد: با تامین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز، پیشرفت محل جدید این شرکت به ۷۰ درصد می‌رسد و بانک موظف به واگذاری تسهیلات ۲ میلیارد تومانی به آن است.

وی ادامه داد: با توجه به توجیه اقتصادی این شرکت در زمینه تامین قطعات خودرو و تجهیزات مورد نیاز کارخانه‌ ها، سقف تسهیلات واگذاری به آن می تواند به سه میلیارد تومان نیز افزایش یابد.

استاندار همدان با اشاره به رفع موانع تولید شرکت «آلیاژ رهاورد زاگرس» اظهار داشت: انتقال خط برق به این شرکت به طول ۱۵۰ متر موافقت شد و این شرکت تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی در رابطه با بدهی یکی از واحدهای تولیدی استان به بانک نیز گفت: حمایت از تولید، اولویت نخست استان است و وضعیت این واحد تولیدی باید هرچه زودتر تعیین تکلیف و معوقات بانکی به صورت اقساط بلند مدت پس داده شود.

قاسمی فرزاد افزود: از همه دستگاه هایی که در بازگشت واحد های تولیدی به خط تولید مشارکت دارند تقدیر می‌کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: میانگین آمار واحدهای غیر فعال استان همدان کمتر از ۱۲ درصد و میانگین کشوری آن ۲۳ درصد است.

«احمد شانیان» افزود: ۱۵۱ واحد تولیدی به دلایل مختلف در استان همدان غیر فعال است که از این تعداد در ۲۰ واحد تولیدی ماشین آلات و دستگاه ها تخلیه شده، پنج واحد دارای اختلاف بین شرکا و ۶ واحد نیز مالک فوت شده است.

وی اظهار داشت: هشت واحد تولیدی استان همدان به دلیل بدهی توسط بانک ها تملیک شده اند.

شانیان تصریح کرد: ۱۰ واحد راکد آماده فروش هستند، ۶ واحد تغییر کاربری دادند و دیگر واحدها هم توان راه اندازی دوباره چرخه تولید را ندارند.

وی تاکید کرد: از مجموع واحدهای غیر فعال استان، تعداد ۱۸ واحد آماده هستند تا با رفع مشکلات آن در ستاد تسهیل به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: همدان استاندار همدان علیرضا قاسمی فرزاد واحدهای تولیدی استاندار همدان چرخه تولید تولیدی استان قاسمی فرزاد استان همدان واحد تولیدی غیر فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ضرورت کاهش آمار طلاق و فروپاشی خانواده، کارگروه ویژه طلاق در دادسرا با محوریت شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور تشکیل شد.

مجتبی استوارزاده گفت: علت ورود دادستانی به موضوع طلاق این است که آسیب‌های اجتماعی به عنوان بستری برای فروپاشی خانواده و وقوع جرایم می‌باشد و در بیان مصادیق می‌توان به اعتیاد، سرقت و مفاسد اخلاقی اشاره کرد که با افزایش آمار طلاق ارتباط مستقیمی دارد.

استوار زاده ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی باید آسیب‌های طلاق را جدی بگیرند و در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده خصوصا" طلاق" اهتمام جدی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور، افزود: یکی از موضوعاتی که در کاهش طلاق مؤثر است، آموزش و مشاوره قبل از ازدواج و طلاق برای جامعه است، مشاوره و برگزاری کلاس‌های آن می‌تواند برای افزایش سطح آگاهی جوانان مفید و مؤثر باشد.

این مقام قضایی با بیان اینکه طلاق آسیبی است که زمینه آسیب‌ها و جرم‌های دیگر را فراهم می‌کند، توضیح داد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی همچون زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان خیابانی، سرقت و اعتیاد از طلاق نشأت می‌گیرد.

وی مشاوره پیش از ازدواج برای پیشگیری از طلاق را لازم و ضروری دانست و با اشاره به افزایش آمار طلاق گفت: بسیاری از مشکلات زناشویی که منجر به طلاق و از هم پاشیدن خانواده می‌شود، عدم شناخت زوجین و مشاوره قبل از ازدواج می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور، تداوم انتقال و آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان را بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: در این زمینه هر قدر آموزش‌ها و مهارت‌ها بیشتر باشد به همان میزان زوجین از فنون زندگی و مهارت‌های آن اطلاع کسب کرده و با آگاهی و بصیرت بیشتر عمل خواهند کرد.

گفتنی است کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور با موضوع پیشگیری از طلاق و مشاوره قبل از ازدواج و طلاق، با حضور دادستان عمومی و انقلاب، قاضی مشاور خانواده، رئیس اداره بهزیستی، رئیس و کارشناس اداره ورزش و جوانان، مسئول اورژانس اجتماعی و مدیر مرکز تخصصی مشاوره‌ی ازدواج و خانواده‌ی ثمین در محل دفتر دادستانی این شهرستان تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد