Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:29:58 GMT

۱۴۲ میلیون دز واکسن تاکنون در کشور تزریق شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۱۲۰۳

۱۴۲ میلیون دز واکسن تاکنون در کشور تزریق شده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی صبح پنجشنبه با حضور در مراسم افتتاح بیمارستان ملارد اظهار داشت: بعد از انقلاب پیشرفت‌های عظیمی در کشور داشته ایم و یکی از مهم‌ترین آنها علوم پزشکی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا و یا قبل از انقلاب غربی‌ها به ظاهر از ما حمایت می‌کردند ولی حداقل‌ها را در علوم پزشکی نداشتیم گفت: برای خدمات درمانی در آن روزها از هندی‌ها و پاکستانی‌ها استفاده می‌شد و با توجه به جمعیت ۲۵ میلیونی کشور در آن روزگار بسیاری از بیماران را به خارج از کشور می‌فرستادیم و وابستگی به غرب برای ما امکانات نمی‌آورد و حداق ل نیروی تخصصی را در کشور نداشتیم و یکی از دستاوردهای انقلاب با وجود همه تحریم‌ها این بود که روز به روز قوی‌تر شدیم و امروز با وجود جمعیت ۳ برابری نسبت به آن زمان موارد را با پزشکان خودی انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت افزود: از روح بلند امام تشکر می‌کنیم که این شرایط استقلال را فراهم شد و هم تکنون ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی در همه مناطق و ۲۵۰ هزار دانشجو داریم که در رشته‌های مختلف با ۲۰ هزار استاد مشغول تحصیل هستند و یک هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزر تخت و رشد زیاد در پزشکی داریم و ۵ کشور اول سلول‌های بنیادی دنیا هستیم و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور داریم و این زیرساخت‌های انسانی بزرگترین پشتوانه انقلاب است..

عین الهی بیان داشت: در سال ۶۵ وزارت بهداشت تشکیل شد و در سایه انقلاب بود که شبکه‌های روستایی ایجاد و به سرعت در مناطق مختلف در اختیار مردم محروم قرار گرفت، در ابتدا انقلاب دفاع مقدس را داشتیم و تمام جهان غرب به جمهوری اسلامی حمله کردند و ۸ سال دفاع مقدس رقم خورد و مردم مردانه به صحنه وارد شدند و اورژانس‌ها و بیمارستان‌های صحرایی و حمله وحشینانه شیمیایی دشمن را از یاد نمی بریم و کادر درمان شهدای زیادی را تقدیم کرد.

وی عنوان داشت: بعد از دفاع مقدس وظیفه دانشگاه‌ها سنگین‌تر شد و کارهای زیادی را انجام دادند و دنیای امروز را باید با واقعیت شناخت همانطور که کرونا قدرت‌های اصلی دنیا را نشان داد و خاکی که روی کشورها قرار داشت را کنار زد و نشان داد قدرت به پول و امکانات نیست و امروز ۲ تا ۳ هزار تلفات را در اروپا می‌بینیم و طبق بیان رهبر قدرت اصلی به مردم است و نظام با توجه به فشارها توانست استوار بماند چرا که مردم در صحنه‌ها حضور دارند و ایران قوی یعنی ایران متکی به مردم.

وزیر بهداشت گفت: ما در بحث کرونا وقتی در دولت جدید وارد شدیم اولین اولویت را واکسیناسیون قرار دادند و مردم برای کمک به صحنه‌ها وارد شدند و ۱۴۲ میلیون دز واکسن تا کنون تزریق شده و این اعتماد مردم به نظام است و امروز با وجود این که اومیکرون در دنیا تلفات می‌دهد ما کمترین تلفات را داریم و این قدرت مردم است و با مردم می‌توانیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم و دیدیم ک. پرسنل قهرمان بهداشت و درمان تا پای شهادت پای مردم ایستادند و هیچ مریضی روی زمین نماند.

کد خبر 5437633

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهرام عین اللهی شهرستان ملارد ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان مبعث شیوع کرونا سفر استانی اردبیل مشهد گردشگری خراسان رضوی سانحه تصادف واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است