Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفرزاده صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل به مناسبت روز جهانی شنوایی اظهار کرد: اکثر مردم با درجاتی از کم شنوایی‌های شناسایی نشده زندگی می‌کنند و اغلب آنها نیز متوجه نیستند که برخی از اصوات و کلمات خاص را نمی‌شنوند و یا درک نمی‌کنند. بررسی شنوایی، اولین گام برای حل مسئله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شعار امسال سازمان جهانی بهداشت در این روز «مراقبت شنوایی خود باشید تا یک عمر لذت ببرید» است، اضافه کرد: همه مردم باید شنوایی خود را به صورت دوره‌ای بررسی کنند و این موضوع به خصوص در کسانی که در معرض خطر بالاتری از کم شنوایی قرار دارند ضروری می‌باشد. کلیه خدمات برای شناسایی و مداخله زود هنگام باید از طریق نظام سلامت و بهداشتی کشور در دسترس باشند. کم شنوایی، یک ناتوانی ارتباطی محسوب می‌شود که شیوع آن در جامعه به طور کلی و در سالمندان به طور خاص در حال افزایشی نگران کننده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: بر اساس آخرین برآوردهای منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت، قریب بر ۹۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان تا سال ۲۰۵۰ از کم شنوایی ناتوان‌کننده رنج خواهند برد و قریب به ۴۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان دچار کم شنوایی ناتوان کننده هستند که ۳۴ میلیون نفر از این تعداد را کودکان تشکیل می‌دهند.

جعفرزاده گفت: در حال حاضر ۵/۵ درصد مردم سراسر جهان با کم شنوایی ناتوان کننده زندگی می‌کنند و ۵ میلیون نفر کم شنوا محتاج رسیدگی در ایران می‌باشند. شیوع کم شنوایی ناتوان کننده دوره نوزادی ۱ تا ۳ در هر ۱۰۰۰ تولد زنده گزارش شده است. ۱.۱ میلیارد نفر جوان ۱۲ الی ۳۵ ساله در معرض خطر کم شنوایی ناشی از قرار گرفتن در معرض صداهای بلند قرار دارند.

وی بیان کرد: خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد از انواع کم شنوایی و ناشنوایی بزرگسالان و ۶۰ درصد از انواع کم شنوایی و ناشنوایی کودکان با اجرای برنامه‌های پیشگیری و مراقبتی در نظام سلامت قابل پیشگیری اولیه هستند. ایمن‌سازی کودکان در برابر بیماری‌های عفونی، غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان و تشخیص و درمان به موقع کم شنوایی، درمان افراد مبتلا به عفونت مزمن گوش، ترویج زایمان طبیعی برای کاهش خطر آسفیکسی و عفونت نوزادان همراه با کاهش شنوایی، پیشگیری از مصرف مواد مخدر مصنوعی و روان گردان که دارای خطر ایجاد کم شنوایی در افراد هستند، کنترل مواجهه با صداهای بلند در محیط‌های شغلی و تفریحی و افزایش آگاهی در مورد شیوه مراقبت از سلامت گوش و شنوایی از جمله موارد کاهش بار بیماری محسوب می‌شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: تشخیص و مداخله زودهنگام کم شنوایی در به حداقل رساندن عواقب کم شنوایی به ویژه برای کودکان بسیار حائز اهمیت است. در مواردی که آسیب شنوایی به دلایلی اجتناب‌ناپذیر است، حصول اطمینان از دستیابی افراد کم شنوا به فن‌آوری‌های کمک شنوایی مناسب و مقرون به صرفه از اقدامات اساسی محسوب می‌شود.

کد خبر 5437640

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح غربالگری شنوایی شناسی اردبیل ناشنوایی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان مبعث شیوع کرونا سفر استانی اردبیل مشهد گردشگری خراسان رضوی سانحه تصادف واکسن کرونا میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد

به گزارش «تابناک»، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۲۸ فروردین ماه جاری  و اطلاعیه‌های تاریخ‌ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به  مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ دهم اردیبهشت ماه برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به‌تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه جاری  نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به بروزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه جاری، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان