Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای نخ‌نما علیه ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان پیش‌بینی کرد که احتمال حصول توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی در روزهای آتی قوت گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی ادعاهای واهی و نخ‌نما علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را تکرار کرد و مدعی شد: اسرائیل دست از تلاش برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، گانتس در ادامه به مذاکرات کنونی میان ایران و سایر طرف ‌های برجام در وین که با حضور غیر مستقیم آمریکا انجام می‌شود، اشاره کرد و گفت: در هفته‌های پیش رو و یا شاید در روزهای آتی احتمال دارد یک توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی امضا شود. این توافق حاصل شود یا نه، اسرائیل به تلاش‌های خود برای جلوگیری از ظرفیت هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

وی همچنین مدعی شد که ایران یک مشکل جهانی و منطقه‌ای است و به همین دلیل اسرائیل کماکان به توسعه نیروهای نظامی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، همزمان با ادامه مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین و افزایش احتمال حصول یک توافق میان ایران و آمریکا و ۱+۴ مقامات صهیونیستی به شدت در تلاشند تا با تکرار ادعاهای ساختگی خود درخصوص برنامه هسته‌ای کشورمان بر روند این مذاکرات تاثیر بگذارند و حتی مانع از به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها شوند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به تازگی با ادعای دسترسی به جزییات توافق‌های هیات آمریکایی در مذاکرات وین گزارش داد: از نظر اسرائیل این توافق معادل “تسلیم شدن آمریکا” است.

بنابر گزارش نورنیوز، این شبکه همچنین ادعا کرد که درخواست جمهوری اسلامی ایران برای رفع تحریم‌های مستقیم علیه سپاه پاسداران نیز مورد موافقت اصولی طرف آمریکایی قرار گرفته است.

مقامات رسمی رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکنون به این گزارش‌ واکنش نشان نداده‌اند اما تل آویو بارها به صراحت اعلام کرده که “همیشه با برجام مخالف بود و با احیای برجام نیز بیشتر مخالف است”.

گزارش منابع مطلع از وین حاکیست که هیئت رژیم صهیونیستی که از چند هفته قبل در وین مستقر شده‌اند، تلاش‌ها و رایزنی بسیار گسترده‌ای را برای ناکام گذاشتن گفت‌وگوهای ایران با آژانس و ۱+۴ که به صورت جداگانه در جریان است، دنبال کرده‌اند اما تنها موفقیت آنها کند کردن روند مذاکرات بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاكرات وين مذاکره برای لغو تحریم ها رژيم صهيونيستي توافق خوب رژیم صهیونیستی میان ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری گزارش داد تل آویو یک هفته به حماس مهلت داد تا با پیشنهاد ارائه شده درباره آتش بس و تبادل اسرا موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری نوشت: اسرائیل یک هفته به حماس مهلت داده تا با آتش بس موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند. حماس برای آتش‌بس طولانی مدت تلاش می‌کند و خواهان ضمانت‌هایی از سوی آمریکا درباره احترام اسرائیل به آتش‌بس و عدم نقض آن است.

این مسئولان تأکید کردند: احتمالا حماس پیشنهادی را برای آتش‌بس به عنوان جایگزین پیشنهاد اخیر به جای مخالفت با آن ارائه کند.

به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با خواسته‌های حماس درباره پایان جنگ در غزه مذاکرات برای آتش‌بس تاکنون به جایی نرسیده است.

اخیرا رژیم صهیونیستی پیشنهادی را درباره آتش‌بس با همکاری مصری‌ها به حماس داده است که به گفته حماس در آن اشاره صریح و واضحی به پایان جنگ نشده است.

جنبش حماس بر لزوم عقب نشینی واضح و سریع ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و اجازه تردد آزادانه در منطقه شمال و جنوب تأکید دارد.

از سوی دیگر برخی منابع می‌گویند، مصر و آمریکا ضمانت‌ها و تعهداتی به حماس درباره عدم بازگشت ارتش صهیونیستی به جنگ بعد از آتش‌بس داده‌اند اما حماس می‌خواهد ترکیه طرفی در ضمانت‌ها باشد.

به گفته این منابع مصر، آمریکا و قطر طی ساعات اخیر مذاکرات فشرده‌ای برای ارائه پیشنهاداتی موافق با خواسته‌های حماس برای ممانعت از فروپاشی مذاکرات برگزار کرده‌اند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پنجشنبه در تماس تلفنی با سرلشکر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر اعلام کرد هیئت مذاکره‌کننده جنبش حماس برای تکمیل مذاکرات جاری با هدف دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کرده و تجاوزات را متوقف کند، به‌زودی به مصر بازخواهد گشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم | تسلیم شدن در برابر حماس شکست فاجعه بار برای اسرائیل است
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ
  • منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است
  • منابع عبری: حماس تاکید دارد پایان جنگ در توافق نوشته شود
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است