Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای اسدالله کارگر گفت:  به کشور‌های هم جوار مانند ترکیه، عراق، ارمنستان و روسیه صادرات میوه داریم. بیشترین بحثی که در خصوص میوه ها مطرح می شود، میوه های لوکس وارداتی است که حجم گسترده آن قاچاق بوده و به تازگی چهار قلم آن مجاز به واردات شده است.

سیدرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفته بود فقط موز و آناناس مجوز واردات به کشور را دارد، که باید برای میوه‌های وارداتی قاچاقی که در بازار وجود دارد، تدبیری اندیشیده شود تا با تهاتر میوه‌های مازاد داخلی آن نوع میوه‌ها هم قانونی برای متقاضیانش در بازار موجود توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران می گوید: معتقدیم نباید میوه هایی که نمونه داخلی ندارند ممنوعیت واردات داشته باشد. این روند منجر به تداوم قاچاق این میوه ها می شود. صدور مجوز واردات رسمی آن قاچاق در این حوزه را کاهش و نظارت بر این اقلام را بیشتر خواهد کرد.

طبق اعلام گمرک هیچ نوع میوه تازه به جز چهار قلم موز، انبه، نارگیل و آناناس اجازه ورود به کشور را ندارند. 

رامبوتان، بلوبری، پوملو، پاپایا، رزبری، کیوانا، کامکوات، استار فروت و انواع و اقسام میوه‌های استوایی از جمله این میوه ها هستند که تولید داخل ندارند و به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران خریداران خود را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت میوه تولید میوه میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاور میانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا در سفر به ولایت هرات با حضور معاون مقام ولایت و رئیس نمایندگی وزارت خارجه با والی هرات دیدار کرد.

شیخ نور احمد اسلام جار، والی هرات در این دیدار بر لزوم همکاری این اتحادیه در بخش‌های کاهش تاثیرات اقلیمی، صنعتی شدن زراعت و مالداری، وصل کردن بانک‌های افغانستان به بانک‌های بین‌المللی و ایجاد سهولت‌ اخذ ویزا برای تاجران افغانستانی در بیرون از کشور تاکید نمود.

از سویی دیگر، مولوی مهاجر فراهی، معاون والی هرات ضمن استقبال از سفر هیئت اتحادیه اروپا به هرات، از همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان به خصوص ولایت هرات ابراز قدردانی نمود. 

پیترس اوستویس، رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا، از ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟