Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون حدود ۸ میلیون مستاجر در کشور داریم که آمار بسیار زیادی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، رستم قاسمی دقایقی پیش در مراسم شروع عملیات اجرایی 20 هزار واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن در استان مرکزی با اشاره به پروژه‌های نهضت ملی مسکن اظهار داشت: از سازمان اوقاف که در حوزه‌های مختلف در سطح کشور برای استفاده از زمین‌های اوقافی همکاری می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم که روز گذشته هم در جلسه‌ای برای استان‌های کشور توافق‌نامه‌ای درحال اجرا است و از این ظرفیت کشور استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمین مورد نظر در اراک در مکان خوبی درنظر گرفته شده و زمین آماده‌ای است که می‌تواند برای متقاضیان ارزش افزوده داشته باشد و در برخی از استان‌ها زمین‌هایی که مجبور هستیم انتخاب کنیم هزینه‌های زیرسازی عدد زیادی است در حالی که هزینه بسیار کمی برای زیرسازی وجود دارد.

قاسمی با اشاره به اینکه در نهضت ملی مسکن از نظر آمار و نیازمندی‌های کشور فاصله عرضه و تقاضا در کشور زیاد است و علت افزایش اجاره و قیمت مسکن به سبب همین عرضه و تقاضا است، گفت: اکنون حدود 8 میلیون مستاجر در کشور داریم که آمار بسیار زیادی است و به لحاظ سبد هزینه خانوار در کشور متوسط حدود 48 درصد درآمد یک خانوار به مسکن اختصاص پیدا می‌کند و در شهرهای بزرگ به حدود 70 درصد می‌رسد که این موضوع نشان می‌دهد در حوزه مسکن بحران داریم و باید رفع شود در غیر اینصورت شاهد افزایش قیمت می‌شویم.

وی تصریح کرد: براساس آماری که دو روز گذشته از سامانه دریافت شده بالغ‌ بر 5 میلیون نفر در سامانه ثبت نام کردند درحالی که ثبت‌نام هنوز ادامه دارد و قرار است که 4 میلیون در 4 سال ساخته شود و در سال نخست 5  میلیون نفر ثبت‌نام کردند.

تأمین زمین در 18 شهر استان سمنان برای اجرای قانون‌ جهش تولید مسکن انجام شدفرمانداران طرح جهش تولید مسکن  را به صورت جدی پیگیری کنند30 هزار واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید مسکن در استان سمنان احداث می‌شود

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آمار مجردان در کشور بیش از 8 تا 9 میلیون نفر است که حدود 80 درصد آنها به سبب مشکلات معیشتی به‌ویژه مسکن موفق به ازدواج نشدند به همین سبب اجازه داده شد تا مجردان هم در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند و امروز کمتر از یک میلیون نفر مجرد در سامانه سمن ثبت‌نام کردند.

قاسمی ادامه داد: نیاز مسکن در کشور بسیار زیاد است و نیازمند یک اقدام جدی هستیم بنابراین نیاز مسکن از یک طرف و تعهدات دولت مردمی از طرف دیگر متعهد هستیم که در 4 سال 4 میلیون مسکن ساخته شود، قانون جهش تولید مسکن در مجلس انقلابی مصوب شده که به عنوان فردی که سال‌ها در حوزه عمرانی کشور مسئولیت داشته و طرح‌های بزرگ اجرا کردم این قانون طرح بسیار خوبی است‌.

وی با اشاره به اینکه اهداف سه‌گانه نیاز مردم، تعهد دولت و قانون جهش تولید مسکن باید مورد توجه باشد، گفت: در سطح کشور بالغ‌ بر 800 هزار واحد در دست اجرا داریم که تا پایان سال به سقف یک میلیون می‌رسد و امروز حدود 28 هزار واحد در استان آغاز شده و فردا در استان گلستان عملیات اجرایی حدود 20 هزار واحد آغاز می‌شود که در مجموع آمارها تقریبا تا پایان سال حدود یک میلیون واحد مسکونی در دست اجرا داریم اما کافی نیست و رسیدن به 4 میلیون مسکن در 4 سال به این معنا نیست که هر سال یک میلیون مسکن شروع کنیم بلکه باید در دو بخش 2 میلیونی آغاز کنیم و در انتهای فاز نخست، فاز دوم آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در برخی استان‌ها از جمله استان مرکزی و اراک 60 هزار واحد سهم استان در 4 سال است که اگر متقاضی بیشتری وجود داشته باشد سقف را محدود نمی‌کنیم و افزایش می‌دهیم به طوری که سقف بر اساس آمار جمعیت هر استان پیش‌بینی و به همه شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

قاسمی افزود: در بودجه سال آینده بیش از 360 هزار میلیارد تومان نزدیک به  یک سوم بودجه کشور برای قانون جهش تولید مسکن اختصاص پیدا کرده و 40 هزار میلیارد تومان ودیعه مسکن اجاره‌ای برای افرادی که در شرایط فعلی با مشکل مواجه شدند، پیش‌بینی شده که در سایت اعلام و مردم می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد:  برای 28 هزار واحدی که بخشی به صورت خودمالکی می‌سازند و در برخی شهرها آغاز شده در استان مرکزی عملیات اجرایی آن آغاز شده و تقریبا نصف 50 درصد سهم 4 ساله استان است که از استاندار و سایر دستگاه‌ها درخواست می‌شود منابع را فریز نکنند که در برخی استان‌ها مشکلاتی در زمینه تامین زمین وجود دارد بنابراین دو موضوع متقاضی و زمین اهمیت دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر متقاضی و زمین وجود داشته باشد استاندار و مسئولان استانی می‌توانند سهم 4 ساله را آغاز کنند و از نظر منابع مشکلی وجود ندارد که صندوق ملی مسکن تسهیلاتی برای مدرسه، کلانتری، درمانگاه و غیره در اختیار می‌گذارد و استان باید پای کار باشد و روند اجرایی این 28 هزار واحد را با روش خودمالکی، انبوه‌سازان، پیمانکاران و غیره سرعت دهند.

قاسمی عنوان کرد: پروژه مسکن مهر کار بزرگی بود که حدود 12 سال از آن می‌گذرد و حدود 2 میلیون و 200 هزار واحد در شهرها و روستاها است که در مجموع عملیات اجرایی بیش از 30 هزار واحد در استان شروع شده و این پروژه کار بسیار بزرگی بود که نواقصی داشت و از تجربیات استفاده می‌کنیم‌.

وی با اشاره به اینکه همزمان با شروع عملیات مسکن کار زیربنایی هم شروع می‌شود، گفت: در استان‌ها باید پروژه‌ها باسرعت انجام شود و هر چه سهم استان افزایش پیدا کند و  آمادگی جذب بیشتر داشته باشد منابع در اختیار قرار می‌گیرد و امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان شاهد شروع تعداد دیگری از واحدها باشیم.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی جهش تولید مسکن عملیات اجرایی هزار واحد میلیون نفر یک میلیون ملی مسکن استان ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۲میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در دست ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 2میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف طرح ملی مسکن در دست ساخت است.

او با بیان اینکه 45هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن به محدودۀ شهرها الحاق شده‌است، اضافه کرد: ساخت 57شهرک برای اجرای این طرح در کشور مصوب شده‌است.

مقاوم‌سازی 115هزار واحد مسکونی روستایی در لرستان

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد: مراحل تصویب ایجاد بخشی از شهرک‌ها برای اجرای طرح ملی مسکن به پایان رسیده‌ و واحدهای مسکونی در این شهرک‌ها ساخته شده‌است.

مالکی با بیان اینکه اجرای طرح ملی مسکن در لرستان به‌دلیل مشکل تأمین زمین دشوار شده‌است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی این عقب‌ماندگی را باید با هم‌افزایی جبران کنند.

او با اشاره به تأمین 300 هکتار زمین در لرستان بیان کرد: اگر مشکل تأمین زمین در این استان رفع شود شاهد سرعت در اجرای طرح ملی مسکن خواهیم بود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم که واحدهای مسکونی با پیشرفیت فیزیکی 70درصد را تا پایان سال 1403 تحویل متقاضیان دهیم.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد