Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر قدردانی رئیس‌جمهوری از وزارت نفت برای تأمین سوخت زمستانی، پلکانی کردن قبوض آب، عدم تأمین آب کشت‌های خارج از الگو، افزایش ۹ درصدی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی و برنامه‌ریزی قرقیزستان برای خرید نفت از ایران و توافق اوپک‌پلاس بر سر افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در آوریل از جمله مهمترین اخبار حوزه آب و انرژی در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدردانی رئیس‌جمهوری از وزارت نفت برای تأمین سوخت زمستانی

سیدابراهیم رئیسی در نشست روز یکشنبه هیئت دولت (هشتم اسفندماه) پس از دریافت گزارشی مبنی بر عبور از اوج مصرف گاز و برداشته شدن همه محدودیت‌های برای صنایع در زمینه مصرف گاز، ضمن قدردانی از تلاش‌های وزیران نفت و نیرو و کارکنان این دو وزارتخانه برای تأمین پایدار گاز و برق در فصل زمستان باوجود افزایش مقدار مصرف، آن را نمونه‌ای موفق از مدیریت امور به نفع مردم دانست.

پلکانی کردن قبوض آب

علی‌اکبر محرابیان در بازدید از مؤسسه تحقیقات آب ضمن اینکه اصلاح حکمرانی آب و سرعت دادن به طرح‌های آبی کشور را جزو محورهای اساسی برنامه خود در حوزه آب دانست، از پلکانی شدن تعرفه‌های آب خبر داد و گفت: در رابطه با اصلاح تعرفه‌های آب گفت: در مورد این موضوع ما آئین نامه را به هیئت دولت فرستادیم منتظر تصویب هستیم. در این آئین نامه افرادی که زیر الگو مصرف می‌کنند هیچ نگرانی ندارند افرادی که بالای الگو مصرف می‌کنند باید مصرف خود را کاهش دهند تا مشمول افزایش قیمت نشوند.

افزایش ۹ درصدی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی

ناصر اسکندری، معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به تأمین ۹۰ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی، گفت: میزان تولید برق این واحدها طی یازده‌ماهه امسال ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: سال آینده بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نیروگاه‌های سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: تاکنون حدود ۵۸ درصد از برنامه یاد شده برای افزایش آمادگی این واحدها آغاز شده است.

عدم تأمین آب کشت‌های خارج از الگو

در هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر کشت‌های آب بر در مناطقی از استان خوزستان که نگرانی از بابت بحران آب آن‌ها وجود دارد به گوش رسید. در همین رابطه وزیر نیرو گفت: اگر کشت خارج از الگوی وزارت جهاد کشاورزی باشد تأمین آب نخواهد شد بنابراین کشاورزان با انجام کشت بدون برنامه متضرر خواهند شد.

وی با تاکیدبر لزوم مدیریت منابع آبی افزود: برای مدیریت مخازن سدها، ابتدا حجم مخازن تعیین وسپس متناسب با آن الگو و محدوده کشت تعیین می‌شود.

برنامه‌ریزی قرقیزستان برای خرید نفت از ایران

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در دیدار با رئیس هلدینگ دولتی قرقیزستان و مشاور عالی رئیس‌جمهوری این کشور و سفیر قرقیزستان در تهران گفت: پیرو مذاکره‌های انجام‌شده در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست با سفیر قرقیزستان درباره علاقه‌مندی این کشور برای خرید محصولات پتروشیمی از ایران، هماهنگی‌های لازم برای دریافت مجوزها برای امضای قرارداد تجاری در آینده نزدیک در حال انجام است.

معاون وزیر نفت درباره هدف هلدینگ دولتی قرقیزستان برای استفاده از ظرفیت‌های بندرعباس و ایجاد دفتر برای گسترش روابط با ایران گفت: بندرعباس، بندری بسیار مهم و راهبردی است و با توجه به وجود برخی معافیت‌ها در بخش‌های مختلف، این بندر می‌تواند زمینه‌ساز افزایش همکاری‌های آینده باشد.

همچنین مشاور رئیس‌جمهوری قرقیزستان با تأکید بر توانمندی‌های ایران در صنعت پتروشیمی، ادامه داد: در زمینه خرید نفت نیز در حال بررسی و مطالعه هستیم تا نیازهای پالایشگاه یک میلیون تنی کشور به نفت خام را در صورت امکان از ایران تأمین کنیم.

توافق اوپک‌پلاس بر سر افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در آوریل

اوپک و متحدانش در نوزدهمین نشست خود که کمتر از بیست دقیقه طول کشید، در ماه ژوئیه توافق کردند هر ماه تولیدشان را در مجموع ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند تا به محدودیت عرضه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز پایان بخشند، این تصمیم از ماه اوت اجرایی شده است.

کد خبر 5437649 علی مرادی

منبع: مهر

کلیدواژه: اوپک پلاس بندرعباس شرکت برق حرارتی وزارت نفت قرقیزستان اوکراین جنگ اوکراین روسیه حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیرنفتی وزارت راه و شهرسازی مرکز مدیریت راه های کشور واگذاری سرخابی ها وزارت نیرو بانک مرکزی ایران بانک مرکزی رئیس جمهوری هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک

به گزارش "ورزش سه"، پنجره زمستانی بسته پرسپولیس بابت بدهی به رادوشویچ، یکی از چالش‌های این فصل سرخپوشان بود که سبب شد ستاره‌های جدید این تیم هفته‌های ابتدایی نیم فصل دوم را از دست بدهند.

عبدالکریم حسن، اوستون ارونوف و عیسی آل کثیر خریدهای جذاب پرسپولیس در زمستان بودند که در هفته شانزدهم به همین دلیل روی سکو نشسته بودند و نتوانستند مقابل آلومینیوم در اراک به میدان برودند.

این بازیکن‌ها که این هفته‌ها روی فرم هستند و حسابی در ترکیب پرسپولیس جا افتاده‌اند، این بار مقابل آلومینیوم در چارچوب جام حذفی فرصت بازی کردن دارند.

دیگر خبرها

  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • خریدهای زمستانی پرسپولیس برای انتقام در اراک
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود