Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@19:00:00 GMT

کشتی لاکچری رفیق پوتین توقیف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۱۸۲۵

کشتی لاکچری رفیق پوتین توقیف شد

مقامات آلمان قایق ۶۰۰ میلیون دلاری الیشر عثمانوف، الیگارش روس مرتبط با ولادیمیر پوتین را توقیف کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از فوربس، قایق «دلبر» یکی از بزرگترین قایق‌هایی است که تا کنون ساخته شده و یک استخر ۲۵ متری، دو محوطه فرود هلیکوپتر و یک باغ دارد و ۸۰ خدمه در آن کار می‌کنند.

عثمانوف در زمان دستگیری الکسی ناوالنی، منتقد پوتین در پیامی ویدیویی که به نظر می‌رسد در قایق تفریحی خود ضبط کرده بود، از بازداشت او ابراز خرسندی کرد و گفت: «فقط می‌خواهم بگویم حسود نباش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من همه‌چیز را شامل قایق زیبایم و هواپیما، خودم خریدم. چون من در شادمانی زندگی می‌کنم. بر خلاف تو (ناوالنی)».

این درحالی است که وزارت دادگستری آمریکا نیز کارگروه ویژه‌ای برای پیگیرد الیگارش‌های روس تشکیل داده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شماری از قایق‌های تفریحی ابرثروتمندان روس در روز‌های اخیر از ترس توقیف از آب‌های آمریکا خارج شده‌اند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا که کشورش بهشت ابرثروتمندان روس است نیز تاکید کرد که بریتانیا «جای پول‌های کثیف» نیست.

به گزارش گاردین، دارایی‌های عثمانوف به عنوان بخشی از تحریم‌های وضع شده توسط اتحادیه اروپا مسدود شد. پس از اعلام تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه عثمانوف و دیگر الیگارش‌های روسی، او از ریاست فدراسیون بین‌المللی شمشیربازی، یکی از شرکت‌هایش، کناره‌گیری کرد. عثمانوف در تارنمای این شرکت گفت: من معتقدم که چنین تصمیمی ناعادلانه است و دلایلی که برای توجیه تحریم‌ها به کار می‌رود مجموعه‌ای از تصمیمات نادرست و افتراآمیز است که به شرافت، حیثیت و شهرت تجاری من لطمه می‌زند.

وی افزود: بدینوسیله انجام وظایف خود را به عنوان رئیس فدراسیون بین المللی شمشیربازی تا برقراری عدالت به حالت تعلیق در می‌آورم. این الیگارش از لحاظ تاریخی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمایت کرده است، هرچند او در مورد حمله کنونی به اوکراین اظهار نظری نکرده است. این الیگارش متولد ازبکستان در مصاحبه‌ای با فوربس در سال ۲۰۱۰ گفت: "من افتخار می‌کنم که پوتین را می‌شناسم و این که همه او را دوست ندارند، مشکل پوتین نیست. "

منبع: فرارو

کلیدواژه: پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز اعلام کرد که گزارشی درباره وقوع انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری در جنوب شهر عدن دریافت کرده است.

این آژانس در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد که کاپیتان یک کشتی تجاری از وقوع ۲ انفجار در فاصله ۸۲ مایل دریایی جنوب عدن، خبر داده است.

به گفته کاپیتان، در این حادثه آسیبی به کشتی نرسیده و تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس همچنین از همه کشتی‌ها خواست تا جانب احتیاط را رعایت کرده و هر گونه فعالیت‌های مشکوک را گزارش دهند.

 ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • گزارش شبکه روسی از ظرفیت جزیره کیش برای جذب گردشگر +فیلم
  • بشار اسد به پوتین تبریک گفت
  • تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • توقیف ۱۳ میلیون دلار دارایی دو بانک غربی در روسیه
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب