Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد دریایی برای دو سامانه، از افزایش سرعت وزش باد در برخی مناطق ساحلی طی روز پنجشنبه تا پیش از ظهر شنبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران ؛ سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای، افزایش ارتفاع موج به طول  ۱/۵ متر در سواحل و تا ۲ متر در فراساحل را پیش‌بینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه، سامانه اول از اواخر وقت پنجشنبه دوازدهم اسفند تا ظهر جمعه سیزدهم اسفندماه  در مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان‌های خوزستان و بوشهر خواهد بود.

نوع مخاطره نیز افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج تا یک و نیم متر در سواحل و تا دو متر در فراساحل و اثر مخاطره سامانه، خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی وآسیب به قفس ها و تورهای صیادی و اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به محدودیت در تردد قایق ها و شناورهای سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد شناورهای نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت توصیه کرده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، سامانه دوم افزایش سرعت وزش باد از پیش از ظهر جمعه سیزدهم تا پیش از ظهر شنبه چهاردهم اسفند پیش‌بینی شده که نوع مخاطره آن نیز افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج تا یک و نیم متر در سواحل و تا دو متر در فراساحل خواهد بود.

منطقه اثر این سامانه در روز جمعه مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و برای روز شنبه مناطق دور از ساحل در استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی اثر مخاطره را خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی وآسیب به قفس ها و تورهای صیادی و اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی اعلام کرده و نسبت به محدودیت در تردد قایق ها و شناورهای سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد شناورهای نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت نیز توصیه کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سازمان هواشناسی وزش باد هواشناسی سیل وزش باد هواشناسی خسارت طوفان شناورهای نیمه سنگین افزایش سرعت وزش باد سازمان هواشناسی سبک و تفریحی پیش بینی قایق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به شرایط نامساعد جوی و هشدارهای هواشناسی صادر شده، گفت: از صبح امروز تردد شناورهای تفریحی ، خودروبر و گردشگری را در آبهای کیش ممنوع کردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جزایر، مرتضی سالاری امروز، اظهار داشت: به صورت لحظه‌ای وضعیت جوی و دریایی پایش می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا ساعت 19 این ممنوعیت تردد شناورها ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بهبود وضعیت جوی و کاهش ارتفاع موج و سرعت وزش باد، فعالیت شناورهای صیادی، گردشگری، خودروبر و دیگر شناورهای سبک در آب‌های کیش مجدد برقرار می‌شود و این موضوع از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با هشدار نسبت به خطرات تردد در دریا در شرایط نامساعد جوی و دریایی، گفت: از همه فعالان دریایی خواهشمندیم به منظور حفظ جان خود تمام هشدارها را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در زمان اعلام هشدارها فعالیت دریایی نداشته باشند.

سالاری تاکید کرد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب استان هرمزگان به مناطق گردشگری را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد یک و 2 به سامانه پیامکی 50004001983692 از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی یا درخواست کمک، با سامانه 24 ساعته 1550 تماس یا از طریق کانال اضطرار دریایی 16 وی. اچ. اف ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد