Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:46:38 GMT

نداشتن علامت قلبی دلیل بر عدم وجود بیماری قلبی نیست 

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۲۰۱۰

نداشتن علامت قلبی دلیل بر عدم وجود بیماری قلبی نیست 

ایسنا/مازندران به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ایران، بیماری قلبی از مهم‌ترین علل مرگ‌ومیر و ناتوانی افراد جامعه بویژه مردان محسوب می‌شود.

دکتر ایرج جعفری پور در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که سلامتی مردان را مورد تهدید قرار می‌دهد بیماری عروق قلبی است. 

وی با اشاره به اینکه به طور کلی در کشور ما مردان نسبت به زنان در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند، بیان داشت: مصرف سیگار و استرس های شغلی و عادات غلط اجتماعی ازجمله عوامل خطرسازی هستند که  در بین مردان شیوع بیشتری داشته و باعث به خطر افتادن سلامت آنان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص بیماری‌های قلب و عروق، فقدان علامت قلبی به معنی نداشتن بیماری قلبی نیست، بنابراین باید با تست های دوره ای منظم و مناسب دنبال تشخیص بیماری باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که بیماری عروق قلبی یک بیماری مزمن بوده و سیر طولانی و بلند مدتی دارد گفت: مهم‌ترین نکته در برخورد با بیماری قلبی عروقی، پیشگیری از آن می باشد که باید از سنین پایین با اتخاذ روشهای مناسب و کنترل ریسک فاکتورها انجام شود.

وی افزود: فعالیت بدنی ناکافی، سابقه خانوادگی بیماری قلبی، بالا بودن سن، داشتن رژیم غذایی غنی از چربی‌های اشباع، اعتیاد به الکل، سیگار، دیابت، فشارخون بالا و جنس مذکر از دیگر عوامل خطر مهم بیماری عروق قلبی است.

متخصص بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل عنوان کرد  مهمترین مسئله در مورد بیماری قلبی عروقی پیشگیری از آن با رعایت رژیم غذایی مناسب و اجتناب از عوامل خطر قابل‌پیشگیری و داشتن فعالیت فیزیکی مناسب است.

عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه بیماری انسدادی عروق قلبی سیر تدریجی اما پیشرونده داشته و به‌ تدریج موجب تنگی عروق قلب و آنژین پایدار قلبی می‌شود، بیان کرد: علائم کمتر شایع بیماری عروق قلبی شامل ضعف، تپش قلب، تعریق، سرگیجه، تنگی نفس و خستگی‌پذیری زودرس است.

وی افزود: علائم سکته  قلبی شامل درد ناگهانی قلبی و یا احساس سنگینی در ناحیه قفسه سینه، درد پشت، فک، گلو و دست  و گاهی شامل برخی علائم فریبنده گوارشی مثل تهوع و استفراغ و نیز علائمی مانند تعریق سرد، ضعف، تنگی تنفس و ضربان غیرطبیعی قلب می‌باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه در صورت بروز درد شدید قفسه سینه همراه  با علائمی نظیر تعریق سرد، تهوع و استفراغ یا بروز درد به مدت طولانی (بیشتر از 2۰ دقیقه) احتمال حمله و سکته قلبی وجود دارد، بیان کرد: در چنین شرایطی مراجعه سریع به مرکز درمانی حیاتی می‌باشد و درخواست سریع کمک از اورژانس و اجتناب از هرگونه وقت‌کشی و تأخیر بسیار مهم بوده و می‌تواند باعث نجات جان بیمار و جلوگیری از عواقب ناگوار حمله قلبی شود.

وی افزود: در چنین مواردی حفظ خونسردی توسط بیمار، درخواست سریع و بدون تعارف کمک از خانواده و اطلاع سریع به مرکز اورژانس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید دقت شود تا فرد بیمار در این شرایط از رانندگی و پیاده‌روی اجتناب کند و کمترین فعالیت جسمی لازم را انجام دهد.

جعفری پور در ادامه افزود: متأسفانه در موارد زیادی بیماران سکته قلبی با تأخیر مراجعه می‌کنند و فرصت طلایی نجات عضله قلبی را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به این که امروزه با دسترسی بیماران به خدمات کد 247 و انجام آنژیوپلاستی اورژانس بسیاری از بیماران سکته قلبی به زندگی عادی خود برمی‌گردند، عنوان کرد: در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل از سال 92 با حضور همکاران فوق تخصص آنژیوپلاستی این خدمات به‌صورت پیوسته در حال ارائه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیماری قلبی استانی اجتماعی عضو هیات علمی دانشگاه بیماری عروق قلبی بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)

شادروان سلامی با اجرای برنامه‌های تلویزیونی پرطرفداری، چون مسابقه هفته و پرواز ۵۷ از چهره‌های شناخته شده سیما در سال‌های ابتدایی دهه ۱۳۷۰ محسوب می‌شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، روزنامه اطلاعات ۳ اردیبهشت ۱۳۷۳ خبر درگذشت و یک روز بعد خبر خاکسپاری این مجری را منتشر کرد. خبر را بخوانید و عکس کمال‌الحق سلامی و عکسی از ارژنگ امیرفضلی و سعید آقاخانی در برنامه پرواز ۵۷ را تماشا کنید.

 

منبع: اطلاعات آنلاین

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت