Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور از رصد ویژه فضای مجازی برای جلوگیری از خرید و فروش موادمحترقه در آستانه فرارسیدن چهارشنبه آخر سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ رامین پاشایی اظهار کرد: براساس رصدهای صورت گرفته همکارانم در پلیس فتا مشخص شد تعدادی صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی مشغول فعالیت هستند که اقدام به فروش مواد محترقه ویژه چهارشنبه سوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فروش هرگونه مواد محترقه ممنوع است، افزود: صرفاً برای یکسری از اقلام که استفاده از آن جنبه شادی و سرگرمی برای مردم دارد؛ مانند نورافشانی و …، مجوزهایی صادر شده است که خرید و فروش این مواد نیز باید از مراکز معتبر و مجاز صورت بگیرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا فرماندهی انتظامی کشور تاکید کرد: موضوعی با عنوان مجوز خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی نداریم؛ چرا که پلیس فتا و هیچ دستگاهی در این باره مجوزی برای هیچ فردی صادر نکرده است.

وی با بیان اینکه افرادی در فضای مجازی اقدام به تبلیغ فروش مواد محترقه با قیمت پایین می‌کنند، گفت: از آنجایی که جامعه هدف این افراد کودکان و نوجوانان بوده و از طرفی نسبت به موضوع آگاهی ندارند؛ بعضاً خودشان اقدام به خرید مواد محترقه کرده یا از والدینشان در خواست انجام خرید به صورت مجازی می‌کنند.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: در بیش از ۷۰ درصد این قبیل پرونده‌ها افراد مبالغ را از خریدار دریافت و در عوض آن کالایی به خریدار تحویل نمی‌دهند، لذا کلاهبردار با علم به اینکه فرد قرار بوده کالای ممنوعه را خریداری کند و از آنجایی که توان شکایت از وی را ندارد، از خریدار وجه را دریافت کرده و در ادامه با این ترفند اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رصدهای ما در فضای مجازی برای برخورد با خرید و فروش مواد محترقه با همکاری دو یگان انتظامی دیگر در حال انجام است، گفت: به محض شناسایی مجرمان در این زمینه، مراتب به یگان‌های تخصصی انتظامی دیگر اعلام خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا فرماندهی انتظامی کشور با اشاره به شناسایی تعدادی از فروشندگان موادمحترقه در فضای مجازی که در برخی از استان‌ها فعالیت مجرمانه داشتند، بیان کرد: ضمن مسدودی صفحات و کانال‌های مجازی این افراد، متهمان در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه برخورد و اقدامات پلیس فتا در روزهای پایانی سال با این موارد تشدید خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه مخاطب این موضوع اکثراً کودکان و نوجوانان هستند، خانواده‌ها باید در خصوص چنین مواردی نظارت خود را افزایش دهند.

سرهنگ پاشایی گفت: برخی مواقع اقلامی که در این زمینه به فروش می‌رسند استاندارد نیستند و موجب بروز خسارات جسمی برای مصرف کننده می‌شود.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا فرماندهی انتظامی کشور کارگروه‌های ویژه‌ای برای بررسی، نظارت و رصد فضای مجازی برای شناسایی فروشندگان مواد محترقه تشکیل شده که به محض رؤیت موارد با مجرمان برخوردهای انتظامی و قضائی انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، با موضوع تهیه و توزیع‌کنندگان مواد غیرمجاز و غیراستاندارد محترقه و نیز واحدهای صنفی عرضه‌کننده این نوع مواد منفجره قاطعانه و بدون اغماض برخورد قانونی و قضائی خواهد شد. تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب به بهانه چهارشنبه آخر سال اقدام به تهیه انواع مواد محترقه و منفجره و آتش‌زای غیرمجاز و غیراستاندارد و توزیع آن در بین مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان جامعه می‌کنند که باعث سلب آسایش شهروندان می‌شود.

براساس ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، قاچاق و خرید و فروش مواد محترقه غیرمجاز جرم بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 559186

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجازات فروش مواد محترقه فضای مجازی و فروش مواد محترقه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون اجتماعی پلیس فتا فروش مواد محترقه خرید و فروش مواد فضای مجازی انتظامی کشور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۳ گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با دستگیری سارقین به عنف، راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده برملا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، رهام بخش حبیبی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در دوم اردیبهشت ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف طلاجات در منزلی واقع در یکی از محلات شهر آباده که منجر به قتل پیرزن ۸۲ ساله گردید، پیگیری و بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل و سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در کمتر از ۱۰ روز سارق و همدستش را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های خرمبید و آباده با هماهنگی قضائی و اقدامات فنی موفق شدند سارق به عنف و همدستش را در ورودی شیراز دستگیر کنند.

سردار حبیبی تصریح کرد: متهمین پس از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی اولیه به سرقت به عنف همراه با قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده اقرار کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: قاتل و همدست وی که از سارقین حرفه‌ای بودند در بازجویی تخصصی به شش فقره سرقت به عنف دیگر در شهرستان‌های خرمبید و آباده نیز اقرار کردند.

حبیبی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه مالخر ۱۰۳ گرم طلاجات مسروقه به ارزش سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال کشف شد، از شهروندان درخواست کرد از نگهداری طلاجات و وجوه نقد به مقدار زیاد در منزل و خودرو پرهیز کرده و توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند.

کد خبر 750117

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • کشف ۱۰۳ گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی