Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@13:38:27 GMT

صدور آنی ۵ هزار مجوز برای مشاغل ثبت محور

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۲۳۱۸

صدور آنی ۵ هزار مجوز برای مشاغل ثبت محور

ایران اکونومیست-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه مشاغل خانگی در ۱۵ روز گذشته بیش از ۵ هزار مجوز برای مشاغلی که ثبتی هستند صادر کرده است.

عبدالملکی گفت: برای شغل‌هایی که نیازی به مجوز ندارند و ثبت اعلانی هستند در طول یک هفته ۱۲۱۰ در خواست ثبت شده بود و ۱۲۱۰ مجوز هم صادر شد و مشکلی در صدور آنی مجوز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای طرح‌هایی که مجوز محور هستند هم ۴ هزار ۲۰۰ درخواست ثبت شده بود که ۲ هزار و ۳۰۰ مورد آن صادر شد و بقیه در حال بررسی است و ظرف ۳ روز صادر خواهد شد.

وزیر کار دی امسال اعلام کرده بود بیش از ۱۵ درصد اشتغال در کشور‌های توسعه یافته متعلق به مشاغل خانگی است، در حالی که این رقم در ایران بین ۳ تا ۴ درصد برآورد می‌شود و باید از فرصت تنوع بالای جغرافیایی، قومیتی و فرهنگی برای ایجاد مشاغل خانگی بومی و محلی به نحو شایسته استفاده کرد.

در طول پنج سال گذشته تنها ۲۴۰ هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده و عبدالملکی برای تسهیل در ایجاد کسب و کارهای خانگی مدت زمان صدور مجوز آن‌ها را سه روز کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد

بانک تجارت با انجام کامل همه فرآیندها، نسبت به صدور اولین برات الکترونیک سپامی اقدام کرد. - اخبار بازار -

به گزارش مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک با اخذ مجوز صدور برات الکترونیک عادی از وزارت امور اقتصادی‌ودارایی در پایان سال 1402، اولین برات الکترونیک سپامی را در مورخ 4 اردیبهشت‌ماه جاری در محیط عملیاتی بانک مرکزی ج.ا.ا صادر کرد.

برات الکترونیک عادی یک سند تجاری است که براساس آن شخصی از شخص دیگر می‌خواهد که مبلغی را در وجه یا حواله‌کرد شخص معین یا شخص ثالث در زمان مشخص( آینده) بپردازد. در همین راستا، سامانه برات الکترونیک عادی به‌عنوان جزئی از این اکوسیستم، با هدف الکترونیکی کردن تمام مراحل چرخه حیات اسناد تجاری برات تعریف شده است.

برات الکترونیک سپامی در راستای تامین مالی زنجیره تولید، سرآغاز تحولی بزرگ برای شبکه بانکی کشور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد