Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس همسو با اجرای طرح بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گاز‌های مشعل شرق کارون، هشت قرارداد به ارزش ۴۷۰ میلیون یورو با شرکت‌های ایرانی امضا کرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شانا، شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به‌عنوان سرمایه‌گذار بخش اعظم طرح بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گاز‌های مشعل شرق کارون امروز پنجشنبه، ۱۲ اسفندماه هشت قرارداد EPCC (مهندسی، خرید و تأمین کالا، ساخت، اجرا و راه‌اندازی) با شرکت‌های ایرانی امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیین با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس انجام شد.

بیدبلند خلیج فارس قرارداد‌های احداث ایستگاه‌های نمکزدایی و فشارافزایی مارون ۳ و ۵ و رامشیر را با شرکت‌های پترونیروصبا و خدمات مدیریت نورهان صنایع، احداث خطوط جمع‌آوری و انتقال گاز طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل را با شرکت‌های سکاف و سروش انرژی پویا، احداث واحد نمکزدایی و فشارافزایی آغاجاری ۲ و نمکزدایی پازنان ۱ را با شرکت‌های پتروسازه مبین و مشاور پارس، خطوط لوله گاز رگ‌سفید ۱ و ۲، لوله مایعات ان‌جی‌ال ۱۲۰۰ و خط لوله گاز بی‌بی‌حکیمه به سیاه‌مکان و لخته‌گیر سیاه‌مکان را با شرکت‌های صنایع ماشین‌سازی کاوه و مهندسان مشاور ستیران، احداث ایستگاه جدید تزریق گاز بی‌بی‌حکیمه و خطوط لوله مربوطه را با شرکت‌های پتروپایدار ایرانیان و پتروتدبیر پارس و احداث ایستگاه‌های نمکزدایی و فشارافزایی آغاجاری ۱، ۳، ۴ و ۵ را با شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی (پیدک)، برق‌رسانی به ایستگاه رگ‌سفید با شرکت‌های برق و تأسیسات داریان و مهندسی مشاور نیروی خراسان و احداث پست برق ایثار و ورود و خروج خط هوایی تک مداره امیدیه ۲- چغادک با شرکت توسعه پست‌های فشارقوی پارسیان، امضا کرد.

مجموع ارزش این هشت قرارداد که میان مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و مدیران عامل شرکت‌های ذکر شده امضا شد، ۴۷۰ میلیون یورو است.

طرح‌های جمع‌آوری گاز‌های مشعل با هدف جلوگیری از گازسوزی، رعایت ملاحظات زیست محیطی، ایجاد ارزش افزوده از گاز‌های سوزانده‌شده در شرق رودخانه کارون و تأمین خوراک پایدار شرکت‌های پتروشیمی تعریف شده است. به این منظور، دو قرارداد «بهسازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گاز‌های مشعل» شهریورماه ۱۳۹۷ میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و پتروشیمی مارون با حجم مجموع سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار امضا شد.

قرارداد امضاشده با شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به ارزش یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار شامل ۲۷ طرح احداث ایستگاه‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه، بهسازی ایستگاه‌های موجود و انتقال گاز‌های جمع‌آوری‌شده به پالایشگاه بیدبلند است. با اجرایی شدن این طرح‌ها حدود ۶۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز گاز‌های همراه جمع‌آوری و به پالایشگاه منتقل و سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن C ۲+ به خوراک پالایشگاه افزوده می‌شود که گامی بلند در رفع مشکل کمبود خوراک این پالایشگاه و صنایع پتروشیمی وابسته پایین‌دست به‌شمار می‎رود.

با اجرای این طرح و فرآورش گاز‌های همراه، روزانه حدود ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز سبک در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار می‌گیرد که برای تزریق به میدان‌های نفتی یا تأمین سوخت کشور استفاده می‌شود.     بیشتر بخوانید: اوجی: زمستان امسال بدون قطعی گاز برای بخش خانگی گذشت

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی گازهای مشتعل وزارت نفت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس جمع آوری گاز های مشعل صنایع پتروشیمی احداث ایستگاه مدیرعامل شرکت شرکت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از ادامه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه که شامل اجرا و حفاری شمع و فونداسیون سرشمع، ستون و عرشه است، تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشخصات کلی پروژه احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) اظهار کرد: قرارداد این پروژه با عنوان پروژه عملیات احداث رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف واقع در محدوده مناطق ۸ و ۱۱ شهرداری اصفهان بسته شده است.

وی افزود: از تأثیرات شاخص این پروژه می‌توان به کاهش ترافیک روی پل امام خمینی (ره) و سهولت دسترسی به خیابان‌های شریف و درخشان اشاره کرد.

کد خبر 748630

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه
  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است