Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@09:24:49 GMT

معاون وزیر کار بر روزآمد کردن ایمنی معادن تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۲۴۷۴

معاون وزیر کار بر روزآمد کردن ایمنی معادن تاکید کرد

به گزارش ایرنا، علی‌حسین رعیتی فرد روز پنجشنبه در بازدید از معدن زمستان یورت آزادشهر اظهارداشت: به‌روز کردن ابزار و امکانات مورد استفاده در معادن با هدف بهتر شدن وضعیت ایمنی برای کارگران و کاهش دغدغه خانواده‌های آنان در اولویت است.

وی در این بازدید مشکلات و مسائل کارگران معدن زمستان یورت را بررسی کرد و گفت: از نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار در معدن جزو مشاغل سخت و زیان آور شناخته می‌شود که باید این قانون در معدن زمستان یورت هم اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تطبیق زمان سنوات در تامین اجتماعی را از دیگر مشکلات کارگران معدن زمستان یورت دانست و ابراز امیدواری کرد: با مساعدت تامین اجتماعی اجرای سخت و زیان آور بودن فعالیت این افراد عملیاتی شود و پیمانکار این معدن قبول کرده تا چهار درصد حق بیمه برای مشاغل سخت و زیان آور را پرداخت کند.

وی گفت: معدن‌کاران در صورت ارسال حق بیمه به مدت ۲۰ سال توسط کارفرما بازنشسته می‌شوند چرا که هر سال کار در معدن ۱.۵ سال ضریب می‌خورد و حقوق ۳۰ روز بازنشستگی پرداخت می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بعضی از کارگران معدن نسبت به اینکه در جاهای مختلف کار کردند اما تجمیع سنوات بیمه‌ای آنان انجام نشده گله دارند که لازم است مستندات را ارائه دهند تا در تامین اجتماعی به یک جمع‌بندی برسند.

معدن زمستان یورت آزادشهر در منطقه‌ای به همین نام واقع در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق این شهر واقع است و نام این معدن که به معنای چادر قشلاقی است، از نام روستایی در نزدیکی معدن گرفته شده است.

شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق گلستان و درفاصله ۷۵ کیلومتر از مرکز استان واقع است.

برچسب‌ها گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آزادشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آزادشهر گلستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی آزادشهر کار و رفاه اجتماعی معدن زمستان یورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان در حرکتی نمادین و به مناسبت هفته کار و کارگر با حضور در معدن سنگ «دربچاه گوهره » از کارگران این معدن با اهدای گل و هدیه تقدیر کرد.

کد خبر 6093196

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند